Stomste opmerkingen ooit!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jeem22, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hallo meiden

Sorry maar moet het echt even kwijt.
    Wij zijn al een tijdje bezig voor een kindje.

We lopen nu bij de gyn en mijn schoonzusje weet dit.
    Krijg ik dit net te horen van haar:

Misschien moet je sex hebben tijdens je ei sprong.

( uhm bedankt dat wist ik nog niet doe het 1x pm net na dat ik ongesteld ben geworden ) Hallooooooo denk je dat ik dom ben ofzo:(:(

Ow nou jullie kinderwens is wel heel groot als jullie alle onderzoeken onder gaan..

Tuurlijk meid ik neem een kind omdat het "erbij" hoort gewoon voor de lol:(:(

Natuurlijk is mijn kinderwens groot die onderzoeken doe je niet voor de lol..!!!!

( Voor haar makkelijk praten ze stopt met de pil en is in 1x zwanger )

Maar owhhhh wat kan ik me kwaad maken om dit soort dingen..
    En wat word ik verdrietig van die opmerkingen:(:(

2. familievdlaan

familievdlaan Bekend lid

9 apr 2010
    609
    0
    0
    Mama zijn
    Zuid holland
    Wat een opmerking joh :$
    Slaat nergens op.... Als het bij haar wel in 1x lukt wil niet zeggen dat het bij jouw ook zo loopt en dat je niet sex heb tijdens je eisprong, waar baseert ze die dingen op dan???

Naja wat ik weleens zeg, je weet zelf wel beter meid, laat je niet gek maken

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja weet t maar dit slaat echt de top..!!

En tuurlijk heb ik sex rond mn eisprong weet zelf dondersgoed dat je dan de meeste kans maakt hahaha...

4. bridget01

bridget01 Lid

29 dec 2008
    31
    0
    6
    Overijssel
    Sommige mensen weten gewoon niet waar ze over praten! En denken dat iedereen gelijk na de 1ste keer zwanger is, nou nee dus.

Tuurlijk word je daar verdrietig om als je zo'n rare opmerkingen krijgt.

Maar meid, je moet maar denken zij weet niet beter!

Groetjes bridget

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Meid,trek het je niet aan.
    De meeste mensen weten gewoon niet beter..helaas:(
    Ik heb een vriendin (zit ook op zp) die ook al heel erg lang bezig is en ook zij krijgt van alle kanten de meest domme en belachelijke opmerkingen naar haar hoofd geslingerd.
    Mensen bedoelen het vaak goed,het komt er meestal alleen zo ongeloofelijk stom en gemeen uit.

Voordat wij begonnen voor een kindje wist ik ook niet dat het echt zo moeilijk kon zijn om in verwachting te raken,ik denk dat jouw schoonzusje (aangezien ze in 1 keer zwanger was) dat ook niet doorheeft. Ik begrijp dat die opmerkingen pijn doen en dat je er boos om wordt maar probeer het haar niet kwalijk te nemen..ze zegt het vast niet om jou opzettelijk te kwetsen,ze weet gewoon niet beter.

Heel veel succes meid,ik hoop dat de gyneacoloog jullie kan helpen zodat je heel snel mama mag worden!!:)

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    @ pluis..

Ja ik kreeg donderdag ook al te horen dat ze het mij niet gunde om naar de gyn te gaan omdat er vrouwen al langer bezig zijn als mij...

t gaat mij erom dat ze net doet alsof ik dom ben..
    Denk je nou echt dat ik geen sex heb tijdens mn eisprong?

Ze weet niet eens dat wij al zo lang bezig zijn dat gaat haar ook niks aan!

7. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Wat een rot opmerkingen zeg, en erg dom!
    Voor jou een dikke knuffel!

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik sluit me aan bij Pluis. Het zal vast niet zo bedoeld zijn, maar ik zou in jouw situatie ook kwaad worden want echt een intelligente opmerking is het natuurlijk niet. ;) Proberen je er niks van aan te trekken al is dat erg lastig. Je hebt er alleen jezelf mee. Concentreer je gewoon op jezelf. ;) Heel veel succes met zwanger worden en met alle onderzoeken!!

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Lekker lompe opmerkingen.

In de periode dat het bij ons niet lukte heb ik ook wat van die opmerkingen gehoord:
    - je bent er te veel mee bezig, laat het los, en je zult zien dat je zo zwanger bent (jaja, na 3 vroege miskramen lijkt het me dat er medische iets aan de hand kan zijn)
    - een vriendin van ons zei tegen mijn man terwijl ze hoogzwanger was: ach zwanger zijn is ook niet alles!
    - na een miskraam: dit kindje heeft jullie uitgezocht, want jullie kunnen het aan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Heel irritant, maar probeer het naast je neer te leggen hoor. En succes met alle onderzoeken!

10. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Och, meid, ik snap je maar al te goed...

Uitgerekend vandaag heb ik al de hele dag de pest in omdat ik van mijn zusje ook zulke 'fijne' opmerkingen kreeg. Jarenlang al droom ik van een vierde kindje, maar omdat ik serieuze gezondheidsproblemen had, heb ik deze droom (ik dacht voorgoed) opgeborgen. Begin dit jaar kregen wij toch weer groen licht en we haalden onze droom weer boven... de eerste maanden waren voor mij de hel, want ik verlangde hier al zo lang naar (al sinds 2006) en nu kon het dus niet snel genoeg gaan!!!

Ik zit nu in ronde vijf en ik weet dat dit nog niet lang is. Ik ben er nu zelf ook iets nuchterder in, maar de opmerkingen doen me ook pijn.

Zo kreeg ik in het begin ook te horen dat ik wellicht helemaal verkeerd geklust zou hebben (alsof wij inderdaad ook zo stom zijn) of dat we het gewoon te weinig deden (alsof zij weten hoe vaak ik het doe). En dit weekend zei mijn zus nog: "Hey, zeg, alweer niet... ik wil wel gauw peettante worden, hoor" of "Je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn" of "Je bent te oud, waarom heb je ook zo lang gewacht" (terwijl ze heel goed weet dat ik niet eerder kon omwille van mijn ziekte, maar dat het verlangen er wel was... hoe kan ze me dat dan nog eens inwrijven!!! Overigens ben ik nu net 36). En daarna vertelde ze doodleuk hoe zij zelf in een poep en een scheet zwanger werd, vaak niet eens meteen gepland, maar altijd raak in ronde 1 en een collegaatje van haar: "Ze hoefde er nog maar aan te denken en het was al raak, vier zwangerschappen, allemaal ronde 1".

Ook het feit dat ik al twee miskramen heb gehad stelt niks voor. Vooral die vroege miskraam: "Nou, dan zal het ook wel niks zijn geweest, zeker" (drie testen met twee duidelijke streepjes, ik weet niet wat dat dan wel voorstelt).

Ik gun haar alle geluk van de wereld en hoop dat zij nooit een miskraam hoeft mee te maken, maar ik heb er stilaan wel de pest in dat haar leven steeds over rozen loopt en ik voor alles en nog wat keihard moet vechten. Ik schaam me voor deze gedachten, maar stiekem hoop ik dat wanneer zij aan haar vierde kindje begint, ze er ook eens zo'n maand of zes moet op wachten...

Dikke knuffel,
    Karen.

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Jeem,

die opmerking dat ze het jou niet gunt om naar de gyneacoloog te gaan is inderdaad ronduit belachelijk!! Bij sommige mensen is het nu eenmaal eerder duidelijk dat het zonder wat hulp misschien niet gaat lukken,dat zou zij wel moeten weten.. En ook al snapt ze het niet,dat soort dingen zeg je gewoon niet! Idd een beetje raar..

12. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nou indd
    zij denkt dat we pas vanaf september bezig zijn..
    Maar dat is helemaal niet zo..
    We zijn al langer bezig maar hebben het toen verteld..
    En we zijn ook toen pas alles echt in de gaten gaan ghouden tempen ovu testen noem maar op

13. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jeem, ik snap ergens je gevoel... Kun je met haar goed overweg of niet?
    Zoniet, dan komen zulke opmerkingen harder aan, denk ik. Als een vriendin dit zou zeggen (waarschijnlijk wel op een andere en tactische manier) zou het al anders overkomen.

En je geeft aan dat zij niet weet dat jullie al zo lang bezig zijn want dat gaat haar niks aan, maar wel dat jullie bij een gyn komen, dan weet zij ook niet beter natuurlijk.

Ik snap je wel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik als buitenstaander zie ook een andere kant.

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nou ik kan juist wel goed met dr overweg..

En dan nog als je als buitenstaander dat denkt..
    Hou dan je mond dicht en ga niet onnodig mensen kwetsen..

Als ik iets niet zeker weet houd ik mijn mond..
    En dat van de gyn weet ze omdat mijn moeder haar dat in haar enthousiamse verteld heeft..

Ik heb het haar dus niet verteld en wilde dit ook niet..

15. Laurise

Laurise Niet meer actief

Jeem het is net alsof je het over mijn schoonzus hebt! (- zij * ik)
    Ze begon zo:
    - mag ik je een tip geven..
    *nee want jij bent 2x binnen 2 maanden zwanger geworden
    - nou ik doe het toch, weet je dat je op internet kunt opzoeken wanneer je het meest vruchtbaar bent
    * nee joh barst meen je dat..kun je dan ook googlen met wanneer is (mijn naam) zwanger..
    - ja maar dat is heel handig hoor want als je dat weet heb je 93 procent kans en ben je zwanger
    * haha ga jij maar eens opnieuw op internet, zelf als je het op de vruchtbare periode doet heb je nog maar 30 procent kans, en hebben inmiddels al 5 x op het "goede" moment geklust maar nog niks hoor.
    - tja misschien moet je er niet veel over na denken, hebben wij ook niet gedaan
    * ja dddduuuuuh voordat je er uberhaut aan kon denken was je al zwanger
    - nou misschien moet je dan gaan lezen voordat je gaat slapen
    * haha van een boek word ik niet zwanger hoor!

Zoooooooo irritant!!! En de topzin die iedereen zegt:
    "maar het komt wel goed hoor" jaaaaaaaa dat weet ik maar waarom kunnen mensen niet gewoon zeggen dat ze het kut voor je vinden en met je te doen hebben. Waarom altijd een mens willen beschremen.. luister gewoon, hou je mond en troost.

Zoo haha dat ben ik kwijt!

16. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik zag toevallig je berichtje en wil ook even reageren.

Wat een verschrikkelijke opmerkingen en zo totaal nutteloos.
    Ik ken ze helaas zelf ook, ben nu zwanger maar heeft ruim anderhalf jaar geduurd en met Clomid.

Ik kan veel tips geven hoe je ermee om kan gaan maar ook mij is dit nooit gelukt, zelfs nu kan ik er nog boos om worden. Weet wel, het is jouw lichaam, jullie leven en alles blijft jullie keus.

Veel sterkte meis.

Liefs

17. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je wel goed met haar overweg kan zou ik het gewoon bespreekbaar maken wat je dwars zit. Zonder dat je dingen hoeft te zeggen die je niet wilt zeggen. Zoals hoe lang je bezig bent. Dan pas weet zij dat zij jou pijn doet, anders niet.

Iedereen staat anders is het leven en kijkt op een bepaalde manier naar het leven toe. Als je goed met haar overweg kan, lijkt het me niet dat zij dit zegt, met opzet jou pijn te doen. Dit zegt zij uit haar ervaringen en uit haar kijk op het leven. En dat is anders dan jou kijk op het leven.

Sommige mensen gaan anders naar dingen kijken als ze het zelf meemaken. Maar sommige maken iets ineens mee, maar denken toch nog hetzelfde erover als ervoor.

Pfff, heel verhaal, maar niet iedereen is gelijk, wil ik alleen maar zeggen.

Maar hoop voor jou dat het allemaal snel goed zal gaan! Je doet wat je zelf vind dat goed is, dan is het goed toch?! Schijt aan andere!

18. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Zooo lijkt idd wel dezelfde!!

Nou zulke dingen zegt zij dus ook..

Weetje ik snap best dat het misschien goed bedoelt is...
    Maar kom op iedereen die een kinderwens heeft weet dat ie rond zn eisprong sex moet hebben..

En tuurlijk is mijn kinderwens groot anders ga k niet naar de gyn toe..!!

Als ze dan wat zegt formuleer het dan anders ik vraag echt geen medelijden ofzo maar heb dr nou al 80 x verteld dat ze me kwetst met die opmerkingen en ze blijft het maar doen!!

19. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ach, om dat soort domme opmerkingen moet je maar heel hard lachen toch?
    Sommige mensen zijn niet zo snugger, daar kunnen ze misschien niet heel veel aan doen en ik heb het altijd het ene oor in en het andere oor uit laten gaan.....en gewoon hard gaan lachen als ze domme dingen zeggen....en opmerken dat ze heel grappig zijn. 8)

20. Laurise

Laurise Niet meer actief

Ja emmy achteraf is het grappig maar op het moment doet het soms wel heel veel pijn hoor!

@Jeem
    Inderdaad het is goed bedoelt maar mensen in welke rot situatie dan ook hebben begrip en een luisterend oor nodig en ga niet iets uitkramen als jezelf er niks van af weet, als iemand in hetzelfde schuitje zit of heeft gezeten kan ik dat prima hendelen, maar inderdaad geen domme opmerkingen! Ik heb het ook heel vaak tegen haar gezegd maar dringt niet door! En ja als je eenmaal hebt besloten dat je een kindje wil duurt elke maand veel te lang! Groot gelijk dat je naar de gyn gaat!

Deel Deze Pagina