Wie kan mij helpen.. onze dochter slaapt 's nachts perfect ! Van half 8 tot half 8 ongeveer.. Overdag drinkt ze netjes om de 4 uur haar flesje leeg van 200cc.. Maar slapen lukt maar niet overdag ! Vanmorgen deed ik net haar jasje aan om dan maar te gaan wandelen in plaats van rondlopen en toen viel ze net in slaap, duurde maar 'n half uurtje en toen werd ze weer wakker.. Toen oma vanmiddag lekker ging wandelen met Demi heeft ze 3 kwartier geslapen maar dat is alles tot nu toe.. Ik heb haar in de box laten liggen, troosten, even laten huilen, weer oppakken, weer neerleggen enz enz Maar ze wil maar niet slapen terwijl ze wel telkens in haar ogen wrijft van de slaap.. Wie heeft er tips ?
Ik zou je dochter overdag lekker in haar eigen bedje leggen zodat ze niet te veel prikkels krijgt. Misschien is dat een idee?
Mijn dochter heeft precies hetzelfde, hoewel ze pas twee maanden is en BV krijgt. In de nacht gaat het prima, overdag liep het voor geen meter. Ik heb toen op aanraden van iemand het goek: Lekker slapen zonder huilen gekocht van E. Patley met goed resultaat. Er staan veel tips in, zeker fijn als je je kindje niet wil laten huilen. Wij volgen gewoon onze dochter. Ze is overdag met slapen nog steeds af en toe moeilijk. Dan wil ze gewoon lekker in slaap gewiegd worden. Wij vinden dat prima, nu kan het nog. Over een tijdje zijn ze zo groot dat dit niet meer gaat. In de tussentijd proberen we haar ook overdag alleen te leren slapen via het boek.
hier hetzelfde probleem, zucht. Verder momenteel erg slecht eten... En in slaap wiegen kan ik momenteel niet, tenzij ik dat staand doe, omdat ik niet lekker kan zitten nog vanwege een operatie. (ze krijgt haar flesje dan ook in de wipstoel als ze hem van mij krijgt.) Maar zeker vandaag is het drama weer.. ze is zoooo moe, maar komt niet in slaap. En veel van m'n tips die ik voor anderen had, kan ik nu zelf niet eens toepassen, of ze werken niet. Muziek heeft hier eventjes gewerkt om in slaap te vallen (relaxte muziek) maar langer slapen dan 3 kwartier heeft ze zowiezo nooit gedaan. Oja, 1x, na haar 2e prikjes, toen sliep ze smiddags 3 uur achter elkaar... (en dat was toen natuurlijk weer even eng haha)
Leg je haar overdag altijd in de box? Ik zou proberen om haar gewoon in haar bedje te leggen. Ik kan mij voorstellen dat zij box associeert met spelen en zeker niet met slapen. Leg haar elke keer in haar bed, dan weet ze in ieder geval dat bed is om te slapen. Uiteraard zal het probleem niet meteen opgelost zijn, maar als je consequent blijft helpt misschien op een gegeven moment. Succes in ieder geval!
mijn zoontje is precies hetzelfde., s nachts slaapt hij perfect van half 8 tot half 8 (krijgt nog wel een flesje om 23 uur) maar overdag wil hij niet slapen. Als ik ga wandelen valt hij wel in slaap, maar zodra we thuis zijn nog hooguit een half uur en dan is meneertje weer wakker, maar het is niet zo dat hij overdag vervelend of drammerig is helemaal niet hij is altijd erg druk en vrolijk bezig
ik denk dat het gewoon het beste is dat je kindje op de dag gewoon in bedje slaapt. teveel prikkels kunnen de slaap ook flink tegenhouden de jongste sliep op de dag altijd in zijn bedje en als hij huilde liet ik dat gewoon toe. moet zeggen het is daardoor een goede slaper geworden gelukkig. de 3 r's zijn hier echt heel belangrijk
Lekker in bed leggen..Zo krijgt ze een duidelijk signaal dat het slaapjestijd is. Bij mij was de box om in te spelen, bed om in te slapen. Een enkele keer vielen ze bij mij ook weleens in de box in slaap en dan liet ik ze wel liggen met een dekentje eroverheen. Maar normaal gesproken gingen ze gewoon op vaste tijden naar boven....
ja was hier ook zo. We hebben toen via cb het boekje rust en regelmaat geleend en toegepast, nu slaapt ze tussen de voedingen door soms wel 2,5 uur! En idd.....alleen in haar bedje en niet in de box o.i.d
HI! ik had het ook tot voor 3 weken geleden. Toen heb ik een Puckababy slaapzakje aangeschaft en sindsdien slaapt mijn meisje zoveel dat ik daar weer onzeker over ben! (het is ook altijd wat met ons bezorgde moeders!) Ik moet er wel bijzeggen dat ik haar sinds die tijd ook alle slaapjes in haar eigen bedje laat doen en dat gaat fanatastisch. IK heb weer tijd voor mezlef en zij is veel vrolijker!