Hebben jullie ook zo'n lekkere hongerlap ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Pantoffelheldin, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 6,5 maand en het is een lekkere eter.
    Hij lust werkelijk alles. ( dit is hem ook aan te zien haha )
    Hij is nu zo'n 10 kg ( ja jullie lezen het goed ) en zo'n 73 cm lang.

Hij eet het volgende
    7/8 fles van 240/8
    9/10 fruit ( in stukjes gesneden)
    11/12 een hele boterham met beleg en een flesje van 120/4
    15/16 een koekje of nog iets fruit
    17/18 warme maaltijd ( eet met de pot mee en anders potje van 8 maand ) + toetje (yoghurt , kwark enz...)
    19:30/20:30 fles van 240/8

Tussendoor drinkt hij gewoon water of thee.
    Een hele enkele keer geef ik diksap.

Het is echt een hongerlap ( heeft hij van zijn vader denk ik )
    Eten jullie kindjes ook zoveel ?

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hij eet al veel ja :) Ik verbaasde me een beetje over het koekje en de yoghurt, ik dacht dat yoghurt wordt aangeraden vanaf 8 maand. En ik vraag me af of potjes van 8+ maand al geschikt zijn? (Weet het niet hoor, woon niet in Nl en weet dus niet wat de ingrediënten zijn).
    Mijn zoontje is een week jonger en is ook best hongerig, maar dit uit zich in nog veel melk drinken. Hij eet ondertussen best wel wat fruit en groente en we zijn vandaag begonnen met een beetje pap, maar voor mijn gevoel zitten we nog echt in de probeer- fase met vaste voeding.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn dochter is bijna 7 maand en eet nog niet zoveel vaste voeding. Ze is 70,5 cm lang en weegt 8,5 kilo.

6/7 - 180/6 (pap vindt ze niet lekker)
    9.30 - fruit met water/thee
    11.30 - paar stukjes brood zonder beleg (met een beetje geluk eet ze een half sneetje), 180/6
    15 - fruit met water/thee, soms krijgt ze nog een halve cracotte
    17.30 - groente (hoeveelheid varieert, de hoeveelheid melk passen we hier op aan)
    18.30- 150/5 of 180/6, de nacht in...
    22.30 - 180/6

4. Pantoffelheldin

Ik doe dit allemaal in overleg met het CB, die vinden het prima.
    Zowel hun als kdv geven aan dat hij toch wel wat voor ligt in ontwikkeling en gewoon toe is aan vaste voeding.
    Mijn vriend at vroeger met 5 maand ook al mee met de pot omdat ook hij anders niet verzadigd was ( hij heeft het dus niet van een vreemde.
    Als ik hem potjes van 6 maand geef dan begint hij na een paar happen heel hard te huilen, bij potjes van 8 maand is er niks aan de hand, dit eet hij smakelijk op.
    Het is een lekker vrolijk ventje en doet het goed op de voeding die we hem nu geven.

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje at op die leeftijd ook veel, veel in de zin van fruit en groente. Hij zat al op 200 gram groente en 200gr fruit met 6 maanden, groente zelfs meer. Voor yogurt en brood vond ik 6 maanden veelste vroeg, pas rond 7 maanden begonnen met wat korst te geven, pas na 8 maanden wat boter op gaan doen.

Hij kreeg bv op verzoek, maar we waren wel aan het oefenen met waterr en thee.
    Ik zou echt op die leeftijd oppassen wat betreft koekjes en diksap, die suikers hebben ze echt niet nodig met 6 maanden, mijn zoon krijgt nog steeds geen diksap. Is een echte waterdrinker. Eet nog steeds heel veel groente en fruit. Als we een hele beoccoli voor hem zouden zetten dan zou hij het gewoon helemaal opeten.

Is ook altijd een grote jonge altijd geweest, in lengte net als jouw zoontje op die leeftijd, maar hij woog wel 2 kilo minder.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier at hij op die leeftijd ongeveer hetzelfde, hij kreeg alleen niet van die joekels van flessen. Hooguit een enkele keer 210/7, maar dit maakte vaak geen verschil, dus kreeg hij gewoon 180/6.
    Vind 240/8 echt wel heel erg groot eigenlijk, dan is bijna 300ml melk in 1x. :)

Verder was het hier echt precies hetzelfde. Groente + aardappel kreeg hij minstens 200gram van en fruit ook zoiets. Stukjes zijn we iets later mee begonnen. En fles bij het brood was toen volgens mij ook nog 180/6.
    Zoontje was toen 8,5kg en 71cm.

7. Pantoffelheldin

Wel zijn de flessen al langzaam aan het afbouwen, hebben papfles geprobeerd maar dat was niet wat , 240/8 drinkt hij met gemak helemaal leeg.
    Doe nu wel steeds minder schepjes en probeer de hoeveelheid kleiner te maken

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier was het ongeveer het zelfde alleen minder melk en nog geen brood, je zoontje is wel flink haha mijn zoontje is 18,5 maand en 8,7 kilo ( kleintje )

Deel Deze Pagina