hebben jullie per borst een toeschietreflex of 1 toeschietreflex voor 2 borsten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door princesje83, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik heb in het begin met voeden nooit de toeschietreflex gevoeld. Toen ik wat minder stuwing begon te krijgen en het vraag en aanbod goed op elkaar was afgestemd, had ik bij iedere borst een toeschietreflex. Dus eerst 1 borst drinken, dan een boertje/verschonen en daarna nog een borst en dan kreeg ik dus weer een toeschietreflex.
    Maar nu heb ik de laatste tijd gemerkt dat ik bij de tweede borst geen toeschietreflex meer krijg. zelfs niet met Syntocinon! De melk stroomt er wel goed uit, amar krijg er beduidend minder uit dan uit de 1e borst. Als ventje live drinkt is het geen probleem, hij lijkt gewoon genoeg te hebben, maar met kolven voel ik wel dat mijn borst nog wat voller aanvoelt als hij niet toeschiet. Plus, ik vind het fijn om een wat grotere hoeveelheid te kolbven zodat ik zeker weet dat ventje genoeg heeft in zijn flesje, maar zonder 2e toeschietreflex lijk ik toch minder opbrengst te hebben..

hoe zit dit bij jullie?

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ehm... eerlijk gezegd heb ik nooit een duidelijke toeschietreflex kunnen voelen/opmerken :oops: Ik heb dit altijd heel raar gevonden en met kolven was het ook wel lastig, maar ik heb mijn meisje toch bijna 9 maanden zonder problemen gevoed. Ok, de kolfopbrengst was af en toe wat mager, maar niet problematisch.
    Ik denk neit dat je echt iets aan dit antwoord hebt, nu ik het teruglees, sorry :oops:

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik voel mijn toeschietreflex niet altijd, maar als ik hem voel is het in beide borsten tegenwoordig. Allebei 'verstrakken' ze, maar gelukkig heb ik geen lekkage aan de kant waar niet gedronken wordt.

Met kolven is het wel iets anders, daar krijg ik negen van de tien geen goede toeschietreflex, en als er eentje is, voelt het aan alsof één borst erg warm wordt.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Volgens mijn lk krijg je bij de tweede borst ook wel een toeschietreflex, maar die voel je niet. Ik kolfde zelf dubbelzijdig, dus dan had ik dat 'probleem' niet, want dan maakte ik gebruik van de eerste toeschietreflex (en soms nog 2e en 3e).

Hoe kolf je? Enkelzijdig elektrisch? Kan je anders dan niet tijdens je eerste toeschietreflex met een simpel handkolfje (van avent) de andere borst kort meekolven zodat je optimaal gebruik maakt van je t toeschietreflex sr? En daarna nog even nakolven met de elektrische kolf aan de tweede kant.

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    bedankt voor jullie reacties!

@appeltje, ik kolf met een handkolf , de avent via. (ik werk 4 dagen in de week en kolf dan de ene week ongeveer 2x per werkdag en de andere week 1x)
    Ik wist in het begin niet hoe lang ik bv wilde gaan geven en of het wel ging lukken, dus toen heb ik deze aangeschafd, nu vind ik het zonde om nu nog een elektrische te kopen, vind ze zo duur! Aangezien ik de 6 maanden wel wil halen maar daarna zeker wil gaan afbouwen, wil ik niet nu nog veel geld uitgeven aan een kolf.
    Kan het er ook niet mee te maken hebben dat de kolf miss langzaam aan het slijten is? Heb wel pas de rubberen delen vervangen door de reserve, dus het zou eigenlijk niet aan de kolf kunnen liggen.

ik kolf nu dus ongeveer 100 aan de ene kant en dan 50 aan de andere kant, en dan met een hoop moeite en knijp en masseerwerk wil het weleens 70/80 worden, maar mannetje drinkt zo 200 weg en vind het altijd wel fijn, dan heb ik het idee dat hij wat extra's krijgt....

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    hmmm dat had ik dus ook met mijn eerste, dat ik een handkolf had en die niet voor een paar weken/maanden wilde vervangen door een elektrische. maar nu ga ik dat zometeen bij de 2e waarschijnlijk alsnog doen en baal ik dus eigenlijk dat ik het destijds niet meteen heb gedaan. Dus... mocht je nog toekomstplannen hebben voor nog een kind, is het misschien toch het overwegen waard...
    Van de andere kant kan ik het me voorstellen dat je nu richting afbouwen gaat en er dus geen geld en energie meer in wil steken hoor. Ik geef alleen even aan hoe ik er nu over denk.
    Succes met de laatste kolf-maanden!

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    tja, nog een kleintje zit er voorlopig niet in hoor! misschien over een jaar of tien als het ons dan nog gegund is ;)
    Als ik alles van te voren had geweten had ik ook mooi een elektrische gekocht hoor!
    bedankt voor je succes wensen en jij ook succes met je aankomende bevalling! zal nu toch niet lang meer op zich laten wachten? (aan je banner te zien)

8. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bedankt! En nee, ik hoop dat het niet lang meer duurt nee :rolleyes: Ik heb mijn hoop gevestigd op dit weekend, anders wordt het waarschijnlijk inleiden...

Deel Deze Pagina