Hier ook bewust geen creditcard! (vinden ze trouwens vooral in Amerika erg raar als je die niet hebt!)
beetje ouderwets om in deze dagen geen creditcard te hebben maar goed, je kan het ook zo doen wij storten geld naar onze visa en dan kan ik het vanuit daarmee betalen, vakanties en andere uitgaven kan je vaak niet meer zonder CC betalen dus hier wel 2 in huis maar betalen altijd meteen zodra we ermee hebben betaald (dus ook geen rente dan) Hier kopen we liever ook niet op afbetaling e.d. maar kan niet garanderen dat dat nooit gebeurd, als ik bij wijze van spreken echt iets nodig heb in de toekomst en ik zou in zo'n positie komen zou ik daar best gebruik van kunnen maken, ik doe het liever niet natuurlijk.. maar zeg nooit nooit...
hier ook hoor haha, je hebt toch zoiets als inhoudingsvermogen, je HOEFT het niet uit te geven... nu gaan wij wel vaak naar het buitenland dus daar ook erg handig, alhoewel laatste jaar niet veel weg geweest haha moesten wat sparen opnieuw want we hadden nieuwe auto gekocht)
Ik heb verschillende spaarrekeningen voor verschillende doelen. Het spaarbedrag wordt als het salaris binnenkomt meteen automatisch overgeboekt. Zo sparen we voor onze zoon maar ook een nieuwe auto tzt en een nieuwe badkamer. Het sparen zie ik gewoon als een vaste last. Denk dat ik zo wel 400 per maand opzij zet. En nee wij hebben geen ruim inkomen, we zijn allebei werkzaam op mbo niveau, hij voltijd, ik deeltijd. We doen het gewoon met het geld dat over is als alles is betaald en op is op. Lenen doen we alleen voor het huis (hypotheek). Het is een kwestie van goed je geld plannen en overbodige abonnementen etc eruit gooien. Een simpelere gsm met sim only, geen weekbladen, voordelige energie leverancier etc...
hier hebben we een creditcard die in een kast ligt niets te doen, totdat we hem nodig om iets te boeken via internet. Meer doen we er niet mee. Want dan slaap ik slecht.
Het is idd lastig zonder cc een reis te boeken maar niet onmogelijk! Dit geef jij als excuus om er 1 te hebben maar waarom hebben jullie er 2? Hier bewust geen cc. Waarom? Omdat dat voor mij gewoon te gevaarlijk is. Ik wil in welke situatie dan ook niet in de verleiding komen iets te kopen wat ik niet kan betalen op dat moment. Ik denk dat ik daar gewoon te makkelijk voor ben. We gaan elk jaar naar het buitenland en vliegen regelmatig maar ook zonder cc is dit prima te dóen.
Ik boek zelf vaak mn vluchten (ook in het buitenland) dit is eigenlijk onmogelijk zonder CC (ja soms ook contact maar niet altijd en kom op we leven in 2011 contant is zo ouderwets, we hebben het ook altijd wel bij maar das puur voor ergens wat te eten en drinken e.d. omdat ze daar dan wat achterlopen) een auto huren (bij een goede maatschappij) is ie ook heel handig. Wij hebben er twee, een gebruik ik nooit dat is een reserve, op vakantie moet je zoiezo altijd meerdere mogelijkheden bij hebben om te betalen, als we er een bij hebben dan heeft mijn man altijd nog wat... Als je daarmee niet kunt omgaan heb je idd een probleem met geld en kan je maar beter niet hebben maar vind dat wel wat onvolwassen overkomen eigenlijk, je kan jezelf toch wel een beetje inhouden? Ik gebruik hem dagelijks niet natuurlijk maar toch zeker wel zo handig om te hebben in deze tijd...
Je hebt tegenwoordig van visa etc ook prepaid creditcards. Dus dan koop je vooraf een bepaald bedrag, en meer kan je niet uitgeven. Net als een prepaid card voor in je telefoon. Hoef je er ook niet wakker van te liggen
Ik vind het juist volwassen overkomen dat ze er daarom geen aanschaft, groot gelijk! Hier overigens wel 1, maar zo eentje die dan de maand erop van je betaalrekening wordt afgeschreven. Is zonder rente.
Mijn vakanties/reizen etc boek ik altijd via internet, heb ik geen creditcard voor nodig, kan vaak ook gewoon via ideal/paypal betaald worden. En in het buitenland zou het wel handig kunnen zijn. Maar wij nemen gewoon beide onze pinpassen mee, en zorgen altijd voor wat contant geld. (ik ben trouwens veel te bang dat ze in frankrijk/italie etc me creditcard zouden kopieren of zo)
Hey! Dat is ff handig! Daar ga ik t ff over hebben met mn man. Hij wist het ook niet zegt hij toch weer wat geleerd en idd, dat is echt wat voor ons! Dank je!
Klopt ! Maar voor mensen die bang zijn dat ze te veel uitgeven is prepaid een betere optie Ik vind trouwens dat je als je een credit card hebt, zo en zo eerst geld erop moet storten voor je het uitgeeft. Weet je tenminste zeker dat je niet in de shit komt.
Wij gebruiken alleen een creditcard als er geen andere betalingsmogelijkheid is of als deze meer geld kost. Er was een tijd dat je vliegtickets het liefst per creditcard betaalde, de laatste keer kon het ook via iDeal, ideaal We gaan nu over op 1 creditcard op de gemeenschappelijke rekening die we dus verder ook zo min mogelijk gebruiken. Ik was wel blij dat ik er een had toen ik in de USA werkte voor een tijd, daar betaal je alles met een creditcard. Ik ben daar ook geschrokken van hoe mijn Amerikaanse vriendinnen met geld omgingen. Ze geven uit wat ze aan 'limiet' hebben. Ongeacht wat er dus aan werkelijk inkomen op de tegenrekening staat. Ik vind dat een ontzettend slecht systeem, het betalen via creditcards. Een debitcard of gewone betaalrekening is daar juist niet gewoon.
Ik vind jouw opmerking vervelend, respectloos, onvolwassen en eerlijk gezegd ook nogal onbeschoft! Wie zegt dat ik niet met geld om kan gaan? Wie zegt dat het onvolwassen is als ik eerlijk durf toe te geven dat een cc niks voor mij is omdat ik in welke situatie dan ook niet in de verleiding wil komen iets te kopen wat ik niet kan betalen? Wie zegt dat ik mij niet kan inhouden? Echt sorry hoor.....
uuh hier zeg je dat je je hoogstwaarschijnlijk niet in kan houden (je wilt niet in de verleiding komen) dus ik gebruik alleen je eigen woorden. Ik vind als je niet jezelf kan inhouden dat het idd beter is om geen CC te hebben maar dat je dan wel een probleem hebt als je jezelf niet vertrouwt met zoiets. Als je 10.000 euro op je rekening hebt staan geef je het toch ook niet zomaar uit neem ik aan? (mag ik hopen??)
Vind een creditcard ook 10x niks Mensen geven daarmee geld uit wat ze op dat moment niet hebben Je kan toch ook niet bij de AH aan de kassa zeggen: ik betaal m'n boodschappen volgende maand wel Wat je niet hebt kun je ook niks kopen. Geen geld = niks kopen
Tegenwoordig kun je vrijwel overal betalen met ideal of paypal En als het met creditcard moet ( bijv voor de Nintendo 3DS eshop om spelletjes voor de 3DS te downloaden) dan koop ik een prepaid creditcard van bijv 25 euro. Ik betaal 25 euro aan de Primera en krijg dan 25 euro prepaid creditcard tegoed van visa
Iemand aanspreken dat ze onvolwassen is omdat ze zich niet kan inhouden.... Zeggen dat ik een probleem met geld zou hebben als ik niet met een cc om kan gaan..... Je niet in kunnen houden met een cc of misschien niet in de verleiding willen komen vind ik toch een degelijk verschil. Ik heb gewoon uit voorzorg geen cc maar kan toch echt prima met geld omgaan. We hebben het goed en aan het eind van de maand altijd nog genoeg over. Ik heb echt nooit geschreven dat ik me dan niet in zou kunnen houden! Ik kan me alleen zo voorstellen (ook echt zien gebeuren) dat mensen iets kopen terwijl het geld eigenlijk "op" is. Ik vond de stap naar "lenen" erg klein met een cc en dat wil ik voor onszelf niet. Wat overigens niet wil zeggen dat als we hem wel zouden hebben, we er op die manier gebruik van zouden maken (voordat je de woorden weer gaat verdraaien). Ik ben er nooit tegenaan gelopen dat we een cc miste. Reisje, internetbestellingen enz.