Hebben jullie spaargeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Same here debby :D koop het liefst met korting haha daar word ik blij van. Zelfs als een simpel shirtje nog 40 euro is ;)

Ja je hebt gelijk maar als ie zo mooi is :D koop je toevallig ook bij coccinelle?

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Op t moment hebben we helemaal geen spaargeld meer.
    Na wat tegenvallers (man werkloos, daarna ik werkloos) is dat allemaal opgegaan. En we krijgen het nu ook niet voor elkaar om te sparen, omdat we maandelijks dat beetje dat we normaal gesproken over hebben kwijt zijn aan belastingschuld (fijn, kindgebondenbudget krijgen waar je later geen recht op blijkt te hebben). Dus nu komen we maandelijks tekort en de spaarrekening blijft op 0 staan..

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zeker! Willen wel dat ons kind kan gaan studeren en dat we nog leuke dingen kunnen doen na mijn man's pensioen.

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Marianne nee hoor. Vriendin van mij toen op de basisschool hadden geen auto en gingen overal op de fiets heen. Werkte gewoon in de buurt en die mensen hadden het goed! Deden het zelfs niet om het geld;)

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja....we sparen het hele jaar, maar het blijft nooit lang op de spaarrekening staan :D Maar ach, het wordt telkens weer bijgevuld, waardoor er altijd wel een goed saldo overblijft (niet onwijs veel hoor).

6. Only me

Only me Niet meer actief

#66 Only me, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2011
    Ik probeer alles te sparen, ook al houdt ik maar 5 euro over aan het einde van de maand. Dat gaat direct op de spaarrekening! Ik houdt niet van verassingen en moet er niet aan denken dat ik nergens een buffer voor heb. Ook al spaar ik niet veel, het is toch iets. Zelfde geldt voor vakantiegeld en 13de maand. Dat gaat ook naar de spaarrekening. Willen we op vakantie, dan doen we dat daarvan. En mochten we een jaartje krap zitten, dan maar geen vakantie. Ik heb liever een reparatie aan de auto of een nieuwe wasmachine als die kapot gaan...

Ook gooi ik elke week 2 euro losgeld in de spaarpot van ons meisje, dit al sinds ze geboren is.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij sparen elke maand, helaas is door omstandigheden nu al het geld op (ben begin dit jaar werkloos geraakt en we zijn getrouwd) gelukkig heb ik nu weer een baan en kunnen we weer elke maand sparen.

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zie trouwens werkeloos beide en van die dingen, daar is die buffer dan ook voor.. Zou fijn zijn als jullie snel weer een beetje kunnen sparen!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee ik heb geen spaar geld. Ik kan nu al elke maand de eindjes net aan elkaar knopen. Pff.

Net alle rekeningen de deur uit. En moet van rond de 300/400 per maand boodschappen doen kinderen kleden pff. Maar ik klaag verder niet. Nu zo eens een boodschappenlijstje maken voor de rest van de maand. Als de kast maar vol is met eten en drinken ben ik de rijkste moeder die ik me maar kan wensen en de sint cadeaus zijn al in huis dat scheelt ook al.;)

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier sparen we ook en voor beide kinderen hebben we ook een spaarrekening.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben niet zo goed in sparen, wij zijn meer zo van leef vandaag geniet van wat je hebt. Maar we betalen per maand de bruto hypotheek en krijgen zo aan het eind van het jaar een grote zwik geld terug wat we direct apart zetten om onvoorziene dingen van te kopen of extra dingen van te doen. Al het extra geld wat we binnen krijgen zoals kinderbijslag 13 e maand of een andere bonus zetten we direct apart. Zo sparen we toch zonder dat we er echt iets voor moeten laten. We zijn hier mee begonnen toen we een huis kochten, later kwam de hypotheekrente aftrek in opspraak en ik wilde zeker weten dat we aan het complete bedrag zouden wennen zodat we dan niet in de problemen zouden komen omdat we dan de hypotheek niet meer konden betalen. Dus meteen dubbelop hahaha sparen en wennen aan het complete bedrag. Maar zodra dit er echt doorheen komt (als het echt gaat gebeuren, moet het maar zien) dan moeten we wel leren sparen want als de bodem in zicht komt wordt ik altijd wel een beetje onrustig.

12. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ja wij sparen al sinds wij samen zijn nu zo een 13 jaar, soms halen we er iets uit als we even een lekker weekendje naar Belgie willen, of als er iets stuk is en vervangen moet worden.

Voor onze kids sparen we ook maar dat is op een aparte rekening en komt vrij als ze 16 zijn

13. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Nou, als ik dit lees, dan sparen we best wel veel. Vakanties en reparaties e.d. worden van lopende rekeningen betaald, we sparen voor grotere uitgaven: nieuwe auto, keuken, studie van onze kinderen.
    En ik moet altijd een buffer hebben om 6 maanden te kunnen leven zonder inkomsten (worst case scenario): dus hypotheek en verzekeringen betalen en boodschappen kunnen doen.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Hier sluit ik me bij aan.
    Afgelopen jaar hadden wij echt een pech jaar. We hadden lekkage in de badkamer wat een dure reperatie ten gevolge had, de vaatwasser ging kapot, de cv ketel ging kapot, de auto had een dure reperatie nodig en de stofzuiger begaf het.
    Zou er echt niet aan moeten denken dat ik geen buffer had gehad.
    Wij sparen een maandelijks bedrag wat gelijk naar de spaar gaat als salaris binnen komt en daarnaast gaat vakantiegeld, bonussen en belastinggeld (krijgen we 1x per jaar) naar de spaarrekening

15. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Wij hebben wel 10duizenden euro's spaargeld. En toch ben ik zuinig met bijna alles. Ik koop kinderkleding bij Zeeman, Hema en H&M, omdat ik merkkleding zonde van het geld vind. Ik let op aanbiedingen van wasmiddel en luiers etc. Daar kun je zo tientjes op besparen. Dat soort dingen.
    Het is wel zo dat als we iets nieuws nodig hebben (bed, meubels, wasmachine etc.), dan gaan we wel voor kwaliteit. En we gaan op wintersport en zomervakantie (maar proberen daarbij wel met goede aanbiedingen niet teveel te betalen).
    Ik zou het vreselijk vinden om geen buffer te hebben,

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Niet iedereen heeft de ruimte om een buffer op te bouwen..

17. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wij hebben geen spaargeld en vinden dat behoorlijk ernstig, maar het is op dit moment niet mogelijk om te sparen. Zodra wij dat weer kunnen gaan we flink sparen en we gaan zeker een spaarrekening voor de kleine openen. Ik heb eigenlijk altijd gespaard dus het is een raar gevoel dat wij nu dat niet kunnen doen.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Al spaar je maar een euro per dag. Reken eens uit + rente wat je dan hebt over 10 jaar.;)

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Soms heb je zelfs een euro hard nodig..is toch weer een brood.
    Nu kan ik weer rondkomen (sinds kort) maar ik weet hoe het is om letterlijk alles 3 keer om te moeten draaien en dan is 1 euro al te veel.

Ik vind sparen ook heel verstandig en fijn,maar het kan niet altijd.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij hebben een ruime buffer. Sparen zelf een vast bedrag per maand en elk jaar komt daar de jaarlijkse teruggave van de belastingdienst (hypo.aftrek), eindejaarsuitkering en vakantiegeld bij.
    Natuurlijk gaat er ook wel eens iets af hoor ;)

Voor de kinderen sparen we ook, niet zo veel hoor en opa en oma ook. Deze spaarrekening is voor hun en vrij te besteden als ze 18 of 21 zijn... niet voor studie, rijbewijs e.d.

Deel Deze Pagina