Wij sparen wel, zo'n 50 euro per maand. niet heel veel maar het blijft wel staan op de spaarrekening. Ik vind het een fijn idee wat achter de hand te hebben voor als er onverwachte uitgaven zijn. En idd, soms kun je gewoon niet sparen, afhankelijk in welke situatie je zit. Daarom ben ik ook dankbaar dat ik het nu wel kan!
Afgekeurd, openbaar vervoer niet op loopafstand, niet op gewone fiets kunnen fietsen, alleenstaand, familie niet in de buurt....om je een idee te geven
Misschien toch maar beginnen met geld opzij zetten, als de kinderen 18 worden en gaan studeren ben je gauw heel veel euro's kwijt.
Wij hebben flink wat spaargeld. Heb zelf ook meegemaakt om werkeloos thuis te zitten en wil daardoor niet in de problemen raken. Daarom in ieder geval minimaal een bedrag waar we zeker 6 maanden de vaste lasten van kunnen doorbetalen. Verder wil ik altijd voldoende hebben om direct een kapot apparaat te vervangen of kapotte auto te repareren. Verder heeft mijn vriend nog spaarloon. We hebben ook een spaarrekening voor de kleine waar de opa's en oma's geld op kunnen storten. Zelf sparen we voor de kleine op onze eigen spaarrekening omdat deze rente hoger is dan de kinderspaarrekening bij de rabobank.
Wij hadden spaargeld, is op nadat de auto gekeurd is. Nu krijgen we deze maand ook geen kinderopvangtoeslag dus kunnen we weer niks sparen.
wij sparen niet wel houden we iedere maand geld over op de betaal rekening dus dat loopt aardig op als je er niets van koopt. voor de kids sparen we 50 euro per kind en de kinderbijslag gaat naar hun rekeningen
Wat een verschil ook he. De een heeft duizenden euro's spaargeld en de ander niks!! Ik ben na al deze verhalen toch wel heel benieuwd hoeveel geld wij maandelijks overhouden, want dat heb ik al lang niet meer bekeken. Misschien staan we er wel beter voor dan ik dacht. En een spaarrekening voor de kids is ook een goed idee. Hebben we het ook al zo lang over.
hier een spaarrekening voor Mart, sparen jaarlijks zo 500 euro voor hem. Daarnaast hebben we een eigen spaarrekening met nu nog maar 1800 euro omdat we een nieuwe ketel moesten kopen. Maar meestal rond de 4-5000 euro er op.
Wij sparen ook niet heel veel maar ieder beetje is mooi meegenomen vind ik dan maar. Wij hebben eind juli een huis gekocht en daar zijn we nog steeds mee bezig om dat op te knappen hopelijk kunnen we er in December in en ik weet heel zeker dat ons spaargeld dan op 0 staat maar dan beginnen we gewoon weer op nieuw.Ook sparen we voor onze dochter ze heeft een groeirekening en een betaalrekening op haar groeirekening hebben we al een tijdje niets gestort maar op haar betaalrekening wel zo ie zo iedere 3 maanden der kinderbijslag en mijn fooi gaat daar naar toe en dat is toch iedere keer dat ik werk gemiddeld 5 euro..ook wij zijn al 2 jaar niet op vakantie geweest naar het buitenland so be it daar gaat een mens echt niet dood van..
Wij hebben wel altijd wat spaargeld, maar momenteel is het niet veel. Rond de 2000 euro. Afgelopen jaar een nieuwe auto, nieuwe keuken, zolder verbouwd en nu is het hopelijk even klaar en kunnen we weer wat gaan sparen.
Wij hebben spaargeld - voldoende om een aantal zaken direct te vervangen als ze stuk gaan (auto, wasmachine, droger etc etc) - voldoende voor tijdelijke tegenslag op het gebied van werk bijvoorbeeld (manlief werkt in sales en daar kan het tegen zitten.. is nog nooit gebeurd gelukkig) - de kinderen hebben hun eigen spaarrekening (met 18 jaar hebben zij echt een groot bedrag tot hun 'beschikking') - virtuele spaarrekening: aandelen en opties en in het vooruitzicht een aanzienlijke erfenis. Hier dus geen financiële zorgen.
hier gelukkig wel spaargeld! al spaar je elk jaar maar je vakantiegeld ( krijg je ook bij bijv een WIA/wajong uitkering) en de inkomstenbelastingteruggave eens per jaar, dan heb je al een hele mooie cent op je spaarrekening ( als je verder door het jaar niet kan sparen omdat je het krap hebt is dit een mooie oplossing) daar kun je dan ook zeker een wasmachine/droger/tv van betalen mochten die kapot gaan beter als je geen spaargeld hebt je vakantiegeld op de spaarrekening zetten en als de wasmachine kapot springt een wasmachine kopen, dan met het vakantiegeld op vakantie gaan zodat er 0 euro op de spaarrekening staat, want dan zit je met de gebakken peren als er onverwachts iets kapot gaat
Nee, al het spaargeld is opgegaan. Allemaal in het huis gestoken. Maar vanaf volgende maand kunnen we weer sparen. Ookal is dat voor de trouwerij. Als er iets in huis kapot gaat, pakken we het uit de schuur . (we wonen nog maar een jaartje samen en al mijn 'studentenkamerspul' staat nog in de schuur)
Hier heb ik een spaarrekening en mijn man ook, maar dat tellen we gewoon bij elkaar op. Mijn zoontje heeft ook een spaarrekening en daar zetten we de kinderbijslag op, maar als hij kleding nodig heeft gaat dat er weer af als we het niet van ons maandelijkse geld kunnen betalen. We houden maandelijks haast nooit wat over, dus de spaarrekening wordt aangevuld met belastingteruggave, vakantie geld en teruggave van water, licht etc. Voor de 2e willen we ook weer een spaarrekening openen. Mijn ouders hebben nog een aparte spaarrekening voor onze zoon, dus hoeveel daar opstaat weten we niet. Zou er ook niet aan moeten denken om niks achter de hand te hebben. We willen nog in de tuin dingen doen en in huis ook wel, maar zelfs dat vind ik zonder van het geld ben tevreden zo. De kamer van mijn zoontje moet eerst aangepakt worden, omdat er een 2e onderweg is en daarna zien we wel weer verder. De laatste 2 jaar zijn we in mei een midweek/week weggeweest in nederland dan zijn de prijzen nog te doen en in september gaan we meestal een weekend met z'n tweetjes weg. Volgend jaar moeten we kijken wat we gaan doen in mei zal het niet gaan, want dan ben ik net bevallen. Met een 2e wordt alles ook duurder, dus we moeten ook kijken of we weg kunnen zo niet dan het jaar erna maar weer kijken.
Ik spaar veel en heb dus ook een behoorlijke buffer. Maar door het overlijden van twee jonge mensen in mijn naaste omgeving het afgelopen jaar heb ik wel besloten om wat meer te gaan genieten van mijn geld (met natuurlijk wel altijd een bepaald minimum aan buffer op de spaarrekening). Heb direct een dure reis geboekt voor de aankomende kerstvakantie voor mij en mijn dochters!
Wij sparen zeker, hadden de luxe om pas aan kindjes te beginnen tot we een 'bepaald' bedrag op onze spaarrekening hadden, en dat is sinds we de kleine hebben zelfs nog gegroeid. dan hebben we nog wat spaarcenten in materialen zitten die niet minder waard worden, voor noodgevallen. ondanks dat we er lekker warm bij zitten zo, koop ik nog bij lidl, zeeman en wibra, en boeken we geen vakantie maar zoek ik zelf wat uit. ik snap best dat sommige mensen niet kunnen sparen, maar sta er ook van te kijken wat de één doet met 5,- en de ander niet lukt! Als vakantie er niet in zit, zit t er niet in, pak een goed boek, en ga lekker in je tuintje/balkonnetje zitten bbq-en. Maak een fietstocht, ga picknikken in de buurt, ik geloof dat je ook vakantie thuis kunt houden.
pfff, toen we gingen samenwonen heel goed gespaard voor de bruiloft. Alleen voordat we trouwde kapte de auto ermee dus moesten we op stel en sprong een nieuwe kopen. Dus lening voor auto anders kon bruiloft niet door gaan. Daarna aflossen en sparen, zwanger! Babyspullen kopen, geboortekaartjes, ging deels van de spaarrekening. Ging allemaal prima TOT DAT de andere auto het begaf en we 2 mnd voor bevalling op stel en sprong WEER een auto moesten kopen. lening van vorige auto was bijna afgelost maar moest nu dus verhoogd worden. Na geboorte zoon sparen voor hem, volle bak proberen af te lossen en mondjes maat proberen te sparen. Tussendoor defect aan auto (350euro). Nu op de helft van aflossen EN 2 mnd na 1e defect aan auto weer stukken aan vorig jaar gekochte auto.(het kreng komt uit 2006 dus niet eens een oud barrel) Kosten 1250 euro!!!! (geloven jullie het nog!) Dat hebben we nu dus niet, gelukkig schieten mijn ouders de helft voor omdat we niet weer aanspraak willen doen op die lening. Dus ja we proberen heel braaf iedere maand te sparen maar het schiet zo totaal niet op! Hopelijk blijft het ons hierna bespaard qua auto/ geld ellende! Ik word er altijd erg onrustig van als ik geen spaargeld heb. Vind ik geen prettig idee. Zoonlief heeft, als morgen de auto is gemaakt, meer spaargeld op zijn rekening staan dan wij!
Ik verbaas me echt dat er mensen zijn die helemaal geen spaargeld hebben en toch flink geld uitgeven aan vakantie en andere luxe-artikelen! Wij hebben een wisselend bedrag op de spaarrekening. Manlief is agrariër, en de inkomsten hiervan wisselen behoorlijk. Dus soms goede jaren, maar ook soms jaren waarbij blijkt dan de winst nog geen 1000 euro is per jaar. En dan teren onze spaarrekeningen natuurlijk hard in. Maar we hebben voor de kids een spaarrekening en we doen voor een flink bedrag in aandelen als oude-dagsvoorziening ( gelukkig net op tijd verkocht voor de crisis ). Dus gelukkig flink buffer! En als het niet genoeg is moet ik gewoon meer werken of minder uitgeven, simpel zat. Je kan het pas uitgeven als je het hebt, dus leningen voor auto ed zijn er hier niet bij!!!