Baby van 13 weken wakker maken voor laatste fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xNadine, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi meiden, mijn zoontje is nu 13 weken en weegt al ruim 6,5 kilo. Hij krijgt dan ook 5 flessen van 180+6 waarvan hij soms wat laat staan, maar meestal gaan ze met gemak schoon op. Meestal is ons schema 8:00, 12:00, 16:00, 20:00, en dan de laatste om 00:00. Het valt me op dat ik hem de laatste week echt wakker heb moeten maken voor zijn laatste flesje.. hij was toen ook heel chagrijnig dat ik hem gewekt had, en ik was vergeten mijn wekker te zetten en toen werd hij pas om 10:30 wakker :$ betekent dit dat hij die fles van 00:00 eigenlijk wel kan missen? Er is mij verteld dat het niet goed is om een kindje van zijn leeftijd en gewicht te wekken voor de nachtvoeding.. moet ik dan alle 5 de flesjes geven tussen 8 en 20:00 en hem daarna lekker laten slapen? Ik weet het niet zo goed.. hoe doen jullie dit, en hebben jullie advies voor me?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.695
    113
    rond die tijd zijn wij ook met de laatste avond fles gestopt. moesten haar altijd wekken en dat was niet van harte. Toen eens niet gedaan en ze kwam net zo laat voor de nachtvoeding. Zij woog overigs minder op dat moment en het was prima van het cb

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

onze dochter krijgt sinds 8/9 weken al 4 flessen van 180+6
    Ze sliep door van 19.00 tot 07.00
    Haar wakker maken had geen zin want dan dronk ze erg slecht.
    Ik zeg altijd als ze honger hebben komen ze vanzelf.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij maken onze dame (nu 7 weken) ook niet wakker voor de laatste voeding. Haar laatste fles drinkt ze om 20u en slaapt dan tot 5u, flesje en dan slapen tot 9u. Ik zit nu jammer genoeg nog wel met een nachtvoeding maar onze dochter slaapt stukken beter 😃 Ik zou het gewoon eens proberen, kijken wat hij doet. Overdag flessen geven als hij er om vraagt, misschien dat hij dan aan 4 flessen ook wel genoeg heeft.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook niet meer wakker maken en dan zoveel mogelijk op verzoek geven. Daar bedoel ik mee dat je overdag wat vaker kan voeden als hij daar behoefte aan heeft, maar als hij tevreden is met 4 flessen van 180/6 op de tijden die je 'm nu ook z'n fles geeft dan is dat ook prima.
    Rond de 4 maanden krijgen baby's vaak weer wat meer trek, dus dan heb je voor dan nog wat ruimte. Als hij nu al niet altijd alles op drinkt wordt denk om de 3 uur een fles van 180/6 wel heel veel voor 'm. Maar dat is even uitproberen.

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou hem ook niet meer wakker maken. Rond die tijd hebben wij het ook geprobeerd zonder en ging eigenlijk gelijk goed.

7. Alicia1984

7 apr 2016
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Rond de 4 maanden adviseerde het CB al om te stoppen met de 5e fles om 23.00 uur. Wij moesten haar daar sowieso voor wakker maken. Uiteindelijk zijn we ongeveer een maand later gestopt. Ik wilde wel dat ze genoeg binnen kreeg.

Wat wel gebeurde, is dat ze sindsdien 's morgens eerder wakker is. Eerst sliep ze van 00.00 tot 7.00 en was ze natuurlijk tussen 23.00 en 00.00 even wakker voor fles en verschonen.

Nu slaapt ze vanaf ongeveer 19.30 uur door. Vanmorgen tot 6.00 zonder dat we haar gehoord hadden.. maar vaak is ze rond 5.00 al een beetje wakker. Of ze maakt korte huiltjes in haar slaap, wanneer ze zich op haar buik draait of weer terug en het niet lukt. Ze is inmiddels 7 maanden. 😍

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wakker maken voor een fles hebben wij na een paar weken al niet meer gedaan. Hij kwam vanzelf. De kleine ka vijf maanden krijgt normaal vijf flessen en wat groente en fruit (nog weinig) De fles van 22:30 dronk hij slapend. Deze gaf ik wel om de nacht door te komen en hij dronk hem altijd leeg. Sinds deze week gaat de laatste fles moeizamer. Hij is dan heel diep in slaap en drinkt weinig. Dit was volgens cb een teken om de vijfde fles eraf te halen, ook omdat hij van de ochtendfles ineens veel liet staan. Ze zeiden dat de kleine het vanzelf ging aangeven en dit gebeurt nu ook.
    Toch bouw ik wel af. Gisteravond heb ik 90/3 gegeven en hij liet veel tussenpauzes vallen, maar dronk het nog wel leeg. Vanavond gaan we nig een stapje terug en dan helemaal zonder se vijfde fles.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Wij hebben ons zoontje tot zo'n 2 wkn geleden wakker gemaakt voor de fles. Dat ging prima, totdat hij niet meer wakker werd en nauwelijks dronk. Toen zelfde vraag hier op forum gezet :D.
    Wij geven hem nu inmiddels dus geen voeding meer om 23 uur. Dat gaat prima. Ik heb hooguit 'pech' dat hij daardoor wel weer nachtvoeding wil, haha. Ach, dat zal ook wel weer overgaan.

Ik zou dus jou kleintje ook lekker laten slapen, en als hij doorslaapt, is dat helemaal mooi, toch! Je kan hem eventueel altijd 's morgens een beetje op tijd zijn fles gaan geven.

Ik voed in principe op verzoek, maar moet ook rekening houden met schooltijden van mij meiden. Dus is hier 7u30 toch wel ontbijttijd. En voor de rest bepaald hij het redelijk zelf. En dat gaat echt prima!

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier met 11 weken al op 4 flessen.
    Ik zou dus niet wakker maken. Als hij dit accepteert natuurlijk.

Deel Deze Pagina