zoon snapt 3wieler en loopfiets niet...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Kzit ergens een beetje mee. maak me niet snel druk om iets, ben een zeer nuchter persoon. maar vraag me toch af waarom mijn zoon het fietsen niet snapt. hij word in juli 3jaar alweer en een 3wieler is voor hem echt een stap te ver lijkt me. ook een loopfiets snapt hij niks van.
    3wieler gaat ie op zitten, doet voetjes op de trappers maar doet vervolgens niks. ja paar pogingen om te trappen maar dan moet mama maar weer gaan duwen. heb nu de duwstang eraf en meneer blijft als een zoutzak op zn fietsje zitten en probeert zelf niet. hij maakt de connectie tussen trappen, vooruit gaan en sturen niet...
    Kzie veel kindjes hier in de buurt die jonger zijn dan hij die als een idioot op fietsjes enzo rond racen. waarom snapt mijn zoon het niet? oefen elke dag wel met hem maar gebeurd niks. beetje het idee van jezelf in een boeing 747 zetten en vliegen maar :p zoiets

loop fiets dus idem, hij zoekt dan trappers die er niet zijn(niet dat ie er dan wat mee zou doen...) en hij gaat dan zitten en trekt zn voeten op, of probeert dan wel te lopen maar dan niet zn billen op de zadel.

waarom snapt hij het niet? kan toch niet te vroeg zijn voor zijn leeftijd?? kzie zoveel kids die jonger zijn en hem hard voorbij racen met hun 3wielers en loopfietsen

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    hier eentje van 3 jaar die ook niet kan fietsen. Loopfiets snapt ie wel, maar dat duurde ook even. Hij kan nu sinds een paar dagen trappen op de tractor, een klein en licht ding. Driewieler heeft ie wel, maar dat lukt hem niet. Kwartje valt niet, denk ik gewoon.
    Maar zal vanzelf komen. Ken ook kinderen van 3 die al zonder zijwieltjes fietsen.
    Mocht je echt twijfelen, dan kun je een kinderfysio bellen en de vraag voorleggen. Zij kunnen heel goed inschatten of hij te laat is of niet.

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn dochter kon dat met.3 ook niet hoor, maar met 3.5 viel het kwartje en 2 maanden later kon ze zonder zijwieltjes fietsen. Ook loopfiets kon ze niet maar onze zoon van net 2 kan dat wel, zo zie je maar weer. Maak je niet te duk ( is makkelijk gezegend hoor hihi)

4. Dana

Dana Niet meer actief

Mijn dochter is over een paar weken 3. Ze fietst niet en ook niet op een driewieler, ze snapt het ook niet. Eigenlijk herken ik het precies wat je beschrijft. Als ze het straks maar graag genoeg wil dan heb ik wel de hoop dat ze het ook oppakt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mij jochie werd in augustus (2 jaar geleden) 3 jaar. Hij heeft in dat voorjaar leren fietsen, opeens had hij het door. Zal april/mei geweest zijn. Dus het is niet heel raar..
    Loopfiets had hij niet..
    Maar mijn jochie fietste voor zijn 4e verjaardag wel zonder zijwieltjes weg. Dus het zegt niks over de rest van de ontwikkeling ;)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier hetzelfde. ze is net drie. en maandag stapt ze ineens op dr fiets en weg is ze. is er nu niet meer vanaf te meppen. echt het komt vanzelf. niet teveel pushen. werkt alleen maar averechts

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier is zoontje 3 jaar en 3 maanden. Driewieler doet hij nog steeds niet 'goed', hij loopt er gewoon mee, met z'n voeten op de grond.
    De loopfiets heeft ie sinds kort goed door. Dat heeft ook vrij lang geduurd. Loopfiets vorig jaar september gekocht, toen was hij 2 jaar en 9 maanden oud. Hij zat wel op het zadel, maar stapte dan gewoon megavoorzichtig. Zo traag als een slak. En nu heeft ineens de smaak te pakken. Hij racet zo weg.
    Een fietsje met zijwieltjes heeft hij inmiddels ook. Ook daar doet hij nog niks mee. Zit wat op het zadel te zitten en probeert met de tenen op de grond een beetje vooruit te lopen...

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn knulletje is dus niet de 'enige'. had echt idee dat hij laat was met dit soort dingetjes. we hebben net nog een keer geprobeerd (buurvrouw kwam aanmoedigen :p) en hij heeft zowaar paar meter met zn 3wieler gefietst! ok een slak zou hem inhalen, maar hij deed t wel :D

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter is 4 en kan nog niet eens fietsen, nou heeft ze er ook totaal geen zin in en vind de fietsbel veel leuker.
    loopfiets heeft ze ook maar daar doet ze ook niet veel mee, af en toe een rondje en dan gaat ze nog niet hard moet ik zeggen.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn kan het ook nog niet hoor. Vandeweek nog geoefend...maar zodra ik het hem zelf laat doen, staat ie stil! Hahaha!

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier begon t vanaf 2,5. Maar echt hele kleine stukjes, dan heeft ze t weer gezien en kon ik weer duwen. Heb die duwstang er ook echt niet afgehaald, want ik heb daar geen geduld voor ;)

Met haar 3e verjaardag heeft ze een 'echt' fietsje gekregen met zijwieltjes en daar gaat het wel makkelijker op. Ze kan makkelijker kracht zetten en een stuk meer vaart maken.
    Maar nog steeds zijn het niet te grote stukken en dan kan ik weer duwen hoor ;)! Vooral de terugweg vanaf de supermarkt, dan is het heel lichtjes bergopwaarts, echt nog wat te zwaar voor dr.

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier is tim ook traag. hij gaat vooruit, maar het lijkt alsof hij niet veel kracht kan zetten.

Ik laat hem 3wielen op een stukje waar het lichtjes naar beneden gaat. is goed voor zijn zelfvertrouwen :p En blijven aanmoedigen als een coureur die de Tour fietst!!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja onze tuin loopt beetje af, wat was hij trots dat ie 'zelf' had gefietst ;) maar als ik dan zeg 'goed zo!' dan klapt hij dicht en stopt ie ermee. hijs erg verlegen

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    een driewieler en loopfiets heeft mijn dochter nooit begrepen maar toen ze een gewone fiets kreeg reed ze er zo op weg

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier snap zoonlief ook nog niets van het fietsen.
    hij zet ze voeten op de trappers,maar trapt dan de verkeerde kant op of doet gewoon helemaal niets,
    hij word in aug trouwens 3 jaar.

maar opeens krijgen ze het zelf door!
    dochter snapte het ook niet in het begin,en opeen fietste ze weg en hard ook..

loopfietsen hebben ze hier wel altijd begrepen! en hard dat ze gaan op die dingen!

16. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Mijn dochter snapt ook nog niks van fietsen. Ik ben gister weer wezen oefenen op de driewieler, maar het lijkt idd of ze niet genoeg kracht kan zetten. Ze heeft een loopfietsje met 4 wieltjes en dat snapt ze wel, de fietsjes met 2 wielen vindt ze nog eng.
    Ik maak me er niet meer druk om, ze zal het ooit wel doorkrijgen hoop ik..

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Noolaa kzie dat je kleine meid vandaag jarig is, gefeliciteerd!!

18. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier exact hetzelfde en mijn dochter wordt ook in juli 3. Vind het ook wel makkelijk, want die van mij wil constant naar buiten op haar fiets. Gelukkig kan ze dus nog niet fietsen anders kan ik er de hele dag achteraan moeten :D. Als ze nou wat ouder zou zijn zou ik haar lekker laten gaan, maar nu nog te jong om alleen uit fietsen te gaan. Komt vanzelf allemaal wel.

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heb je geen fietsje waarbij de trappers meedraaien als je hem duwt?

Mijn meisje kon afgelopen zomer al een beetje fietsen, doordat mijn man dus af en toe met haar ging wandelen en dan duwde, en dan gingen haar voetjes rond. Toen snapte ze het idee. Nu fietst ze idd zo weg! Alhoewel ze het na de winter wel weer ff door moest krijgen.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    trappers: ja die draaien mee. maar tis alsof ie gewoon te lui is om het te willen begrijpen dat hij zelf met zn voeten moet trappen :p

wonderbaarlijk fietste hij gsiter 3meter helemaal zelf en toen je zei dat het goed gaat dan klapt ie dicht en stopt ie ermee

Deel Deze Pagina