hebben jullie uit nieuwsgierigheid je eigen melk wel eens geproefd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafa, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

heb jij uit nieuwsgierigheid wel eens je eigen melk geproefd?

1. ja

2. nee, ik heb die behoefte nooit gehad

3. ja, maar omdat ik km-vrij moet eten en mm gebruik als vervanging

4. nee, omdat ik nooit heb gekolfd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Ik proef alles wat ik aan mijn kinderen geef. Niet iedere keer, maar ik wil wel weten hoe het zo ongeveer smaakt.

Ik heb er nog nooit echt van gedronken, maar een paar druppels (die mors je nog wel eens) zeker. Ook als ik melk uit een flesje op m'n pols test, dan lik ik de druppels er daarna van af. Ik geloof niet dat m'n vriend dat ooit gedaan heeft, maar weet hééél zeker dat hij er niet vies van zou zijn.
    Nog nóóóit een glas voorgezet aan iemand anders, dat vind ik een heel vreemd idee.

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Eerlijk gezegd vind ik m'n eigen mm lekkerder dan 'gewone' melk. Het smaakt lekker zoet, en ja, ik ben nou eenmaal een zoetekauw.
    Niet dat ik er bekers van zal drinken - da's toch echt allemaal voor Dennis - maar om e.e.a. te testen op temp. etc. proef ik echt wel eens. Mijn vriend heeft het ook wel eens geproefd en die vond 't ook niet vies. M'n stiefzoontje trekt trouwens al een vies gezicht als we er maar een grapje over maken, die snapt niet dat het zoooo lekker kan zijn! Maar die is dan vroeger ook flesgevoed, dus 't niet gewend, lol. :p

3. fafa

fafa Niet meer actief

Lijkt me wel. Ik heb ook wel eens kv geproefd, maar toch vond ik dat minder raar aanvoelen dan mijn eigen melk drinken. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je het daarom niet zou doen.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb altijd eerst even geproefd of het nog goed was als ik het gaf.
    Als ik de dochter van mijn zus een flesje moedermelk geef proef ik ook. Vind daar niets viezigs aan.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik vond het wel interessant om te weten wat mijn kinderen binnen kregen

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het zo grappig dat je van bv gelijk naar kv stapt.. Ik had het logischer gevonden als je hier had geschreven.

Lijkt me toch logisch? Of zijn er bv mama's die hun melk niet proeven?

Ik weet namelijk zeker dat er hele hordes mama's zijn die hun eigen melk nooit geproefd hebben OOK als ze bv geven..

7. Bri

Bri Niet meer actief

En waar proef je dan aan of het nog goed is?
    Het viel mij op dat melk uit de vriezer altijd zurig smaakt, maar heb begrepen dat dit niets zegt over wel of niet goed zijn. Baby dronk dit ook probleemloos op, ook al smaakte het heel anders.

Ik zou het zelf nogal raar gevonden hebben als bijvoorbeeld een oppas mijn melk zou hebben voorgeproefd... (wil niet zeggen dat jouw zus dit ook raar zou vinden hoor, dus in mijn ogen doe je er niets verkeerds aan).

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    ik heb het wel geproefd, niet om te kijken of het nog goed was. want jeetje, ik heb alle smaken voorbij proeven komen!
    bah
    maar verse moedermelk was wel lekker:) ik had nog was ijsklontjes over en die deed ik opwarmen en daarna koffie erop zetten. (alleen voor mezelf hoor)
    mijn man heeft bij de 2e t ook geproefd.

en nee, "wij-fles-moeder" zijn evil!
    (ben een kv moeder nu)
    Wij stoppen onze kinderen vol met POTJES en GEMALEN eten! en niet te vergeten: gelijk met 4 maanden!! En een schepje rijstebloem want dan slapen ze lekker door!
    En no way dat "wij" het eten proeven voordat we het aan onze kinderen geven! bah, zelf eens zo'n potje geproefd?

:D:D:D

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dan komt nu de logische tweede vraag: heb je weleens bv geproefd, rechtstreeks uit je borst? (op een ander forum was daar een heel topic over, iedereen ging toen proberen of ze er uberhaupt bij konden. :D )

10. Bri

Bri Niet meer actief

:D LOL!

Ja hoor, dat zou ik wel moeten kunnen, ik kan er vrij makkelijk bij (da's dan het 'voordeel' van grote borsten he..). Maar ik heb er nooit rechtstreeks uit gedronken, dat deden alleen mijn baby's.

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou dat lukt mij niet hoor ;)

12. fafa

fafa Niet meer actief

hahaha, als ik 3 cupmaten groter was geweest had ik het gelijk geprobeerd ;) nu kan ik er echt no way bij!

Maar volgens mij is dat nog moelijk ook. Het is qua techniek niet hetzelfde als drinken met een rietje ofzo, lijkt me... hmmm, iemand ervaring? ben wel heel benieuwd nu :D

13. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Haha, live bij mezelf drinken lukt me niet hoor!

14. Bri

Bri Niet meer actief

ik zie het helemaal voor me.... half ZP zit nu met een borst uit het shirt te proberen bij zichzelf te drinken :D

(ik niet hoor, ik weet dat ik bij m'n tepel kan, maar heb er een half jaar geleden bewust voor gekozen te stoppen met BV, heb geen zin om het zelf weer op gang te gaan brengen :D)

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    ;)

16. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Als ik dat zou kunnen, zou ik het weleens proberen om uit m'n eigen borst te drinken. Eens zien of ik de techniek nog heb. :D

En tuurlijk heb ik m'n eigen melk al geproefd! 't Is dat ik zo'n hekel aan kolven heb anders zou ik het als melk voor dagelijks gebruik nemen! Is zoooooo lekker en zou wat geld uitsparen. :D
    In het begin toen we nog oefenden met flesjes en m'n zoontje (altijd) weigerde, dronk ik het gewoon op. No way dat ik dat weggooide.

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Tja das wel anders, een willekeurige oppas of mijn zus. Onze kinderen drinken melk van ons allebei, dus dat maakt het ook al anders.

Ik gaf bijna nooit melk uit de vriezer maar kolfde fulltime. Melk die niet ingevroren is geweest smaakt niet zuur, tenzij het bedorven is. Dus dat proef je dan wel ;)

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb het zowel gekolft geproefd en live, hihi. Live werkte best goed, viel me alles mee ;)
    Ben veel te nieuwsgierig ingesteld haha (en hangtieten :()

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn man, mijn zus en zelfs mijn zwager!!!! Toen moest ik natuurlijk ook wel!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Inderdaad! Dat ze het gewoon opdrinken, bah bah (nouja gelukkig maar....)

edit:
    Ja dus ;)

Deel Deze Pagina