Wanneer flesje?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Skatje, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik geef bv. (Joh..:p)

Maar goed, op 23 augustus heb ik sollicitatiegesprek. En mijn baby is dan bijna 5 weken. Hij heeft nog nooit uit een flesje gedronken en hij lust ook geen fopspeen.

Maar goed, met een beetje geluk heeft hij dan net gegeten en hoeft hij als ik weg ben niks, maar daar durf ik niet vanuit te gaan. Kan ik hem volgende week al eens proberen wat afgekolfde melk uit een fles te geven? Of is dit te vroeg? Zou hij dan in de war kunnen raken?

Mijn oudste kreeg vanaf het begin al wel eens een flesje, die heeft wel een periode wat moeilijker dan aan de borst gedronken, dus dat wil ik niet meer.

Wat zouden jullie doen? Wanneer is het 'handig' om een flesje te introduceren?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij zijn met 4 weken begonnen met een (halve) voeding om de dag uit een Tommee Tippee fles.
    In het begin deed ik kolven en meteen overgieten en gaf vriend de fles (dus de smaak was dan zoals uit de borst), daarna geoefend met half koelkast half vers, daarna met helemaal koelkast en daarna met vriezermelk.
    Is allemaal nooit een probleem geweest. Ik vond het heerlijk om tijdens mijn verlof een flesje in de koelkast te zetten en even te gaan winkelen oid zonder baby. En vriend vond het heerlijk om even alleen te zijn met baby.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en tussen de 4 en 6 weken wordt aangeraden om te beginnen met oefenen.
    Eventueel kun je een breastflow fles proberen als je bang bent voor verwarring.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, hier ook aangeraden om met 6 weken te beginnen met oefenen. Want dan hebben ze meestal de BV drink techniek goed geleerd, maar zijn ze nog erg gevoelig voor het aanleren van een 2e methode. Wij hebben nooit last gehad van tepel-speen-verwarring. We gaven vanaf 6 weken ongeveer 2-3 keer per week een flesje afgekolfde melk.

5. fafa

fafa Niet meer actief

een baby van 4-5 weken kun je ook nog prima cup- of fingerfeeden, zeker als het incidenteel is, zoals in jouw geval. Dan hoef je niet per se het flesje aangeleerd te hebben (als je daar liever een paar weken mee wacht) en weet je toch zeker dat je kleintje geen honger hoeft te hebben in jouw afwezigheid.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hmmm ja maar het gaat er dus om dat ik even een paar uurtjes weg moet en om de oppas nou te laten klooien met allerlei alternatieve manieren? Denk dat ik het volgende week gewoon probeer met een flesje en als hij het snapt vind ik het goed.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ging het met 4 weken zonder problemen. Zijn trouwens wel later echt met regelmaat gaan oefenen.

Deel Deze Pagina