Hebben jullie vloerbedekking op de trap. En zo ja, bevalt dit?

Discussion in 'De lounge' started by PenK, Jan 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Wij zitten er over te denken onze trap te laten bekleden.
    Vloerbedekking/sisal vinden we erg mooi. Maar we zijn er nog niet helemaal uit;
    - een deel, zeg maar alleen de treden zelf, bekleden
    - helemaal bekleden
    - bekleden met 'tegels'

Vandaar dat ik op zoek maar naar ervaringen. Zowel positief als negatief uiteraard!

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Wij hebben alles en het bevalt me voor geen meter. Ik glij elke keer uit als ik sokken if pantoffels aan heb. Zoon ook gevallen en bij hem lag gelijk zn voortand eruit. Nee ik raadt het je niet aan, iig niet alles

3. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    He jee, dat is idd. naar!
    Wij willen het juist omdat het nu zo 'glad' is, alleen hout. Maar daar hoef ik het niet voor te doen, blijkbaar!?

4. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik vind een trap helemaal bekleed met vloerbeddeking heel lelijk (Maar dat is persoonlijk natuurlijk). Ken mensen die dat hebben met hoogpolig vloerbedekking. Nee niks voor mij.

Wij hebben halve maantjes op de trap misschien is dat wat? Bevalt prima. Niet glad etc. en blijven mooi terwijl we een lichte kleur hebben genomen en word gewoon met schoenen over gelopen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind vloerbedekking erop ook lelijk, maar noodzakelijk want anders glij ik geheid uit. Mij beviel het altijd prima.

6. Bougainville

7. henkie24

henkie24 Niet meer actief

in ons oude huis had ik heel de trap bekleed. en niet omdat ik het zo leuk of geweldig vind maar o,dat er zon vieze dikke lijmlaag op zat die ik er nu (6 jaar verder) nog niet af had gekregen. omdat het een huurhuis was en wij er hoogstens drie jaar zouden zittenhebben we hem helemaal bekleed. let op dit is wel reteduur! maar wij hadden het na 1 dag krabben echt gehad. beviel het? ach je zag er weinig stof op.(heb nu een eikenhouten trap en kan ik elke dag afstoffen) maar ga er niet met schoenen op want dat wordt gewoon smoezelig. ik persoonlijk zou er niet meer voor kiezen. vind vloerbedekking over het algemeen niet zo fris. zeker niet met dieren,kleine kids en als je binnenloopt met schoenen aan

8. henkie24

:( vloerbedekking glad?

9. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Onze trap en hal lijkt een klein beetje hierop.
    Dit vinden wij op zich heel erg mooi;

10. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Wij hebben hem helemaal bekleed en dat bevalt super, ook ziet het er mooi uit! Zonder vloerbedekking was hij heel glad... Die halve maantjes vind ik juist superlelijk.... Succes met je keuze!

11. Bougainville

Dat vind ik wel mooi! :D Nog mooier vind ik dan gewoon alleen in het midden een strook. Dus zeg maar die donkere zijkanten weg laten.

12. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Leuk met die tekst!!! Nog nooit gezien, maar vind het een heel leuk idee!:)

13. henkie24

halve maantjes vind ik een beetje jaren 90. sorry als ik nu iemand beledig

14. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Maar dan ben ik bang dat de zijkanten lelijk gaan worden?!
    Geen idee of dat zo is, maar kan me voorstellen met die jonge kids die de trap op en af 'denderen' dat het los gaat laten ofzo (of zeg ik nu iets heel raars;)??)

15. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hoezo? Ik heb weleens informatie ingewonnen bij de Kwantum en zou met tapijt inclusief leggen zo tussen de 250 en 300 euro kwijt zijn? Dit vind ik eigenlijk wel meevallen? Wij willen het dus ook, maar moeten eerst de gang nog aanpakken. Er moet ook nog gestuct worden, dus wachten nog maar even met de trap..

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wij hebben ook de trappen bekleed, en het bevalt hier juist ontzettend goed!
    Nou net NIET glad bij ons, en je ziet er niet elk stofje op!
    Vind het juist mooi.

In ons vorige huis, hadden we alleen van die treetjes erop, de rest wit geschilderd. Vond ik een ramp, want de trap zag er altijd uit of ik hem 3 weken geleden had gestofzuigd, en vaak van die zwarte strepen van de schoenen erop.
    Terwijl ik elke dag de trap stofzoog, en 1 keer in de week ook nog met een emmer sop.
    Nee geef mij maar een trap met vloerbedekking.

17. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben hem geheel bekleed en dat bevalt uitstekend! Kleur is vrij besmettelijk (lichtgrijs/zilvergrijs achtig) maar vies wordt het niet. Glad is het al helemaal niet, misschien ligt dat gewoon aan de kwaliteit vloerbedekking die je neemt, die van ons was vrij duur en uit een speciaalzaak. En het is lekker warm! Wij willen niet meer anders op de trap dus ik raad het jullie aan!

18. Bougainville

Hmm zal het? Goed vast lijmen :D

Haha bij het lezen van je vraag stelde ik me zoiets voor hahaha:
    View attachment 300764

19. lies276

lies276 Niet meer actief

tja, het is altijd persoonlijk natuurlijk.
    wij hebben de trap en de overloop helemaal bekleed met vloerbedekking.
    het gaat al bijna 15 jaar mee en is nog altijd mooi.
    een "gladde"trap vind ik best mooi, maar moet je wel elke dag afstoffen, want anders heb je van die vieze stofpluizen in de hoeken.
    ons bevalt het dus erg goed en ik zou er zo weer voor kiezen.

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja zo hebben wij onze trap ook...alleen dan in het beige-achtig ;)

Share This Page