Hebben jullie vloerbedekking op de trap. En zo ja, bevalt dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zou kunnen. wij hadden destijds geen kwantum kwaliteit;) waren 700 euro kwijt, maar wij hadden dezelfde op de trap als de rest boven. die kwam echt van een speciaalzaak

2. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Wat is er mis met kwantum kwaliteit?

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mwa, ik vind de kwaliteit van het korte tapijt van Kwantum heel erg prima hoor;) Ik heb een soort tapijt in mijn hoofd die ik bij de Kwantum kan halen, maar ook bij een speciaalzaak. In dat geval kies ik toch echt voor de Kwantum, zoveel kwaliteitsverschil zit daar niet in.. Je betaalt vaak grotendeels voor de naam van de zaak..

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Is toch prachtig?!;):$

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Wij hebben de trap in de kamer open gelaten zonder bekleding oid, staat heel mooi maar jeetje, tis altijd viezig (stof, haren, alles blijft in die hoekjes zitten) en het beschadigd supersnel.. Naar de zolder toe hebben wij de treden wel bekleed en wilde dat we dat naar beneden toe ook hadden gedaan.. Nooit geen vieze trap en het gladde komt mij niet bekend voor, zal ook wel aan het materiaal liggen! Ik glij juist uit op de gewone "kale" trap ;)

6. henkie24

wij hadden dus al geen kort tapijt. en ieder zijn ding en mening daarin/over denk ik

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Niks mis met Kwantum kwaliteit hoor.
    Je betaalt vaak alleen voor naam. Zeker als je in een huurhuis zit, waar je niet van plan bent om er lang te blijven wonen.

8. henkie24

jeetje hap hap zeg.... ik persoonlijk vind dat niet fijn. maar als een ander er wel tevreden mee is prima toch.

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ja! Dat dacht ik.:D

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit vind ik ook mooi.

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij hebben helemaal vloerbedekking, moest wel anders zo'n hele traprenovatie, dat vond ik te duur ;)
    Maar ik ben super tevreden, ik zou eigenlijk niet anders willen meer...

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hadden vloerbedekking op de trap maar na 15 jaar trap op en af, de grote voeten van mijn man die tegen de borden aan stootte hadden we over grote kale slijtplekken.

Je trap laten bekleden moet je goed uit laten rekenen. Een rechte trap valt nog wel mee, heb je een bocht in de trap (of 2) dan gaan de kosten al omhoog. Wil je de zijkanten ook bekleed hebben hoppa gaan de kosten nog verder omhoog. In principe betaal je voor elke "afwijking" in je trap extra (en dat is ongeacht de prijs van je tapijt).

Wij vonden de kosten voor onze trap te hoog worden en zijn een week aan het krabben geweest.
    Blijkt dat als je de lijm natmaakt met een simpel sopje van water en afwasmiddel en het even laat intrekken je de lijm er met een verfkrabber er redelijk af krijgt.

Wat er toen nog op zat heeft mijn man een staalborstel op de boormachine gezet en het er daarmee afgehaald.

Nu is de trap wit met zwarte tapijttreden (die we overigens nog wel even vast geniet hebben). En ja je ziet duidelijk dat het vuil is, maar het is echt niet sneller vuil als een trap met vloerbedekking. Alleen zie je het niet op de vloerbedekking :D

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

heb mn trap geverft en halve maantjes
    bevalt me prima:)

14. henkie24

dit dus. onze trap had twee bochten zeg maar.

15. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier ook vloerbedekking en bevalt prima.

Vond het met die halve maantjes altijd zo viezig en daarbij vond ik het ook niet echt aangekleed er uit zien. Maar dat heeft meer te maken met de vloer die in de hal ligt.

Wij hebben kort tapijt en ook kwantum kwaliteit en waren iets meer dan 200 euro kwijt. Ligt nu al 6 jaar en ziet er nog mooi uit.

16. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Er zit absoluut wel verschil tussen kwantum of speciaalzaak tapijt, is maar net welk tapijtje je uitkiest. Hiervoor hadden wij een kwantum tapijt in een niet-besmettelijke kleur en dat zag er na ruim een half jaar niet meer uit! Nu al bijna 4 jaar een wel besmettelijke kleur en niets aan de hand! Het is ook half hoogpolig en ook dat blijft mooi, wordt niet plat.
    Ik zou gewoon kijken naar hoe lang je ermee wil doen en wat je budget is. Voor een huurhuis waar je maar een paar jaar blijft zou ik ook het goedkoopste nemen, maar wil je er langer mee doen dan zou ik toch net iets meer betalen (zoveel duurder is het nou ook weer niet). Kijk desnoods of je het zelf of iemand anders kunt leggen want dan kun je 'zelflegkorting' vragen. Ze brengen het leggen vaak als gratis maar dat zit natuurlijk gewoon bij de prijs inbegrepen.

17. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Toen wij het huis kochten waren de trap en bovenverdieping helemaal belegd met vloerbedekking. Hebben die op de trap laten zitten en het bevalt me prima!!

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben heel onze trap laten bekleden.

Wij wonen in een oud huis met een erg gehorige trap, het kale hout zou dus niets zijn voor ons :).
    Wij hebben ook alleen een WC beneden dus gebruiken de trap snachts vaker dan iemand met een WC boven.

Mij bevalt het prima, achteraf had ik een andere kleur gekozen maar ik ben niet ontevreden.
    Ik ben ook weleens bijna uitgegleden, maar dan wilde ik te snel de trap af :).

19. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben onze trap laten bekleden door carpet right. Zaten zoveel lijmresten en butsen in dat het niet te doen was. We hadden voor 800 euro de trap en voor 1100 de overloop en slaapkamer erbij. (Van de resten van de overloop en slaapkamer kon namelijk de trap gelegd worden. Hebben de treden donkerbruin en de stootborden zandkleurig gedaan. Zal kijken of ik later vandaag een foto kan uploaden. Kostten waren dus incl leggen en inmeten en ondertapijt. Ligt er nu drie jaar en nog steeds super mooi

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Halve maantjes:)

Deel Deze Pagina