Maandje rust

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nieuwbegin, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Let op he, wij nemen een maandje rust ( geen banner waarschijnlijk ook deze maand) omdat als we nu wel deze maand raak hebben we in december zijn uitgerekend.... tja en das al de drukste maand binnen de familie met 4 verjaardagen en de feestdagen.. Maar goed let op nu zou je zien dat juist deze maand....

Zijn er meer die een speciale maand vermijden ivm veel verjaardagen ofzo?

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nee hebben wij niet gedaan, of ik in de zomer beval of de winter en wie er dan wel of niet jarig zijn, ik heb daar totaal niet naar gekeken.
    Ik was allang blij dat het zo snel lukte.
    Voor hetzelfde geld beval je straks 4 weken te vroeg of 2 weken te laat en dan zit je of in november of in januari, een kind doet wat ie wil en hoe goed je de kalender in de gaten houd, er is geen pijl op te trekken.

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nee, wij houden totaal nergens rekening mee. Zelfs niet met eventuele nieuwe baan van mijn man in buitenland. Kinderwens gaat nu voor. We zijn nu 1 jaar en 1 miskraam verder en ik word er niet jonger op.

4. Niet meer actief

wij letten er ook niet op
    wij zullen al blij zijn dat het lukt en dan maakt het ons niet uit op welke verjaardagen dat het dan evt kan komen

maar goed ieder voor zich
    sommige mensen zitten met banen enzo en dan is het soms misschien wel verstandig om er naar te kijken wat het beste is

maar helaas valt een kindje krijgen niet te plannen

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik had dat in het begin, maar nu niet meer ik zie dat ik het toch niet kan "plannen".
    Dus waarom zou ik me druk maken het komt toch als het moet komen

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Helemaal niet.
    Al zouden er 10 verjaardagen zijn precies die dag..voor ons helemaal geen issue!
    Zwanger worden is het belangrijkste en is toch al niet zo vanzelfsprekend dus "plannen" geen optie.
    Zoals Me2 ook al schreef...het klokje tikt door!
    Persoonlijk had ik het erg leuk gevonden om een zomer-kindje te mogen krijgen, maar mocht het deze ronde lukken dan zou het een december kindje worden en dat is ook helemaal prima!

Liefs Mirre

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ja wij wel. wij hebben wel een maandje rust gehad. Mijn man doet veel aan bergsport en in de maand juli is hij vaak niet thuis. ook vonden wij dat het niet leuk is als ons kind in die maand jarig is want met verjaardagen is meestal de papa er niet bij en de rest van de familie is dan op vakantie en later ook de vriendjes en vriendinnetjes.
    ik vond een rust maand erg prettig want het mijn lichaam wel beter leren kennen. je weet dan dat je niet zwanger kunt zijn dus kan je op alle dingen letten (zoals pijntjes, buikpijnen enz.) die je in een klusmaand volledig aan het twijfelen kunnen brengen.

8. Phedre

Phedre Lid

27 feb 2007
    67
    0
    0
    Gelderland
    Nee wij letten daar ook helemaal niet op. We zien wel hoe het loopt, het zwanger worden en wanneer de eventuele kleine geboren gaat worden; ook dat valt niet te plannen.
    Ik ben zelf op moment druk op zoek naar een nieuwe baan. Ook niet handig, maar dat is nu eenmaal de situatie op het moment. We hebben nu besloten om ervoor te gaan... eindelijk, wachten tot het moment dat alles zeker gesteld is, is voor ons nu geen optie.
    Maar iedereen haar/zijn eigen keuzes, gelukkig. Je moet doen waar je/jullie je zelf het prettigst bij voelt/voelen.

9. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Heel vaak denk ik er wel aan, van als ik nu zwanger raakt dan beval ik in een maand waar ik minder blij mee ben ivm met feestdagen, maar als het zover is dan ben ik het alweer vergeten, stel je voor dat het die kans was dat je anders zwanger was geworden. We zijn al te lang bezig.

10. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    Zeker, een december is kindje is niet leuk, als je het voor het zeggen hebt, en een maandje rust geeft je die keuze, al kan ik me voorstellen dat het je niks kan schelen

11. Niet meer actief

Ik werk in het onderwijs, en ik moet bekennen dat ik bevallen in de zomervakantie zonde vind van mijn zwangerschapsverlof!

Maar ik ga 't er niet om laten...

12. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Het zou mij niks uitmaken.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mij maakt het ook niets uit... ik ben allang blij als ik eindelijk zwanger ben...
    Ik denk dat hij hoe langer je bezig bent, hoe minder belangrijk je de maand vindt waarin je uitgerekend bent.
    Ik zou nu niet eens weten wanneer ik uitgerekend zou zijn, mocht ik nu zwanger raken (niet dat dat nu kan, maar goed, stel dat). Dat ga ik dan wel uitrekenen.

Liefs,
    Snoopy

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    geeft voor ons alleen maar meer gezelligheid! ik ben dol op de maand december! ik ben eind november jarig, een week voor sinterklaas en we zijn een week voor kerst getrouwd. als we daar dan ook nog een kerst kindje bij krijgen wordt de maand alleen maar mooier! ik ben echt een feestdagen mens! dus laat maar komen.

daarbij laten we het er nooit om. je weet niet wanneer je wel of niet zwanger wordt en ik ben al lang blij als we lekker spontaan zwanger worden zonder het te gaan plannen. zoals eerder gezegd: het zal je 'goede' maand maar zijn?! (niet dat je dat kunt weten, maar toch... hihi)

15. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi nee hoor, daar kijken wij echt niet naar, mag al blij wezen dat het lukt. Ik ben zelf jarig in December. al druk genoeg, maar dat zal ons niet van onze wens afhouden. Succes jennie72

16. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik kijk normaal gesproken ook niet naar de maanden maar moet eerlijk zeggen dat ik toevallig wel naar mijn zomervakantie heb gekeken. Had al geboekt (toch altijd duurder dan je dacht) en bedacht me ineens dat als ik nu zwanger zou zijn dat ik dan niet meer mocht vliegen tegen die tijd..... dat zou ik wel jammer/zonde vinden! Maar een zwangerschap is mij veel meer waard hoor. Ik neem er geen "klus vrije maand" voor. We zien het wel.

17. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ik ga ook echt niet een maand stoppen omdat een datum mij niet uitkomt!Een zwangerschap kun je niet plannen!En ik zou wel nog genoeg tijd hebben om het te kunnen doen(ivm leeftijd zoals me2 aangaf)

18. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hoi,

Ik plan de maand december wel vrij. Mijn broer en zus zijn beiden geemigreerd, en komen in december over. Zij zijn beiden naar een ander land geemigreerd, en hebben elkaar al 6 jaar niet gezien, en ik heb mijn broer ook al 6 jaar niet gezien. Mijn ouders geven daarnaast nog een feest voor hun 75e verjaardag. Dus ik dacht... laat het deze maand maar even rustig zijn.
    Wil graag van alle ontmoetingen en het feest optimaal genieten.

19. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Een zwangerschap kun je idd niet plannen, dat klopt. Maar ik denk wel dat je rekening kan houden met...

Wel apart om te lezen waarom iemand daar wel of neit rekening mee zou houden.

Zelf heb ik gemerkt dat ik ( voor mijzelf) er te veel mee bezig ben waar mijn lichaam nu dus ook op reageert ( zie het onderwerp wat doet mijn lichaam nu weer). Dus dit maandje rust is ook even om met 2 voetjes op aarde te komen.

Dinsdag wil kanjer wel graag de zwemmers inleveren voor het 2de onderzoek en dat zou ik waarschijlijk hier willen delen, maar verder wil ik mij even terug trekken om die druk eraf te halen.

OP de een of andere manier lijkt alles er zo klaar voor dat ik er nu te veel mee bezig ben. Ik was zelfs een beetje down toen gister avond de :evil: :evil: als nog kwamen, terwijl we pas in de 2de ronde zitten.

Dit is echt niet goed.

20. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    allerbegin "nieuwbegin" is spannend, soms moet er echt geduld aan te pas komen. ik heb precies hetzelfde hoor, ik wil het liefst gister nog zwanger worden, en ik zit ook pas in de 3e ronde. Was ook teleurgesteld de laatste keer, maar goed denk ook omdat we nog niet zo lang bezig zijn dat je daarom juist hoopt dat het je snel lukt! Zou het ook niet heel erg vinden om in december een kindje te krijgen hoor, heb je wel gelijk een leuke kerstkaart haha!

Deel Deze Pagina