Hebben jullie wel eens maandje overgeslagen ivm uitgerekende datum?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tijgertje1991, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij dit soort vragen twijfel ik oprecht aan iemands intelligentie en dagelijkse bezigheden. Tel je bij iedere wip 8,5 maand op tevoren? Zal een passioneel gebeuren zijn zeg.

Hoezo moet een geboorte van een kind matchen met je agenda? Vele mensen noemen het de mooiste momenten uit hun leven. Dat regisseer je niet maar is slechts een voorrecht te mogen beleven.

2. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik zou het niet doen (heb het dus ook niet gedaan). Hier uitgerekend op 29 juni (mijn verjaardag) en op 13 juli is de aanstaande papa jarig en op 24 juli de oom en 30 juli de opa.
    Het wordt een drukke maand, maar mijn kindje is even welkom en zal echt wel op zijn/haar verjaardag zich echt jarig voelen. Dan vieren papa en mama hun verjaardag maar wat ingetogener hoor.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik hou geen rekening met dit soort dingen, het komt zoals het komt.
    Ik ben nu 1 dag voor de verjaardag van mijn dochter uitgerekend, maar kan me daar niet druk om maken.

4. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Hier ook niet. Ik was allang blij dat het raak was.
    Bovendien kwam mijn dochter 5 weken te vroeg, dus mijn hele planning liep in de soep.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik twijfel oprecht aan jouw intelligentie als je zo'n reactie geeft ;) Wat een vooroordeel als iemand anders er wel voor kiest om bepaalde maanden te mijden of iets later te beginnen. Dat doet niets af aan een kinderwens, het al dan niet regisseren van dat mooiste moment en het wel of niet als voorrecht beschouwen: heel kortzichtig.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Had je last van voor weeën vannacht ofzo?? Damn...

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ja, wij inderdaad de decembermaand...
    Dus geen onbeschermde seks gehad in maart. Volgende ronde was laatst april, dus die weer wel geklust...
    Nu, in december zwanger geraakt van onze dochter in 2011...denk dat we december nu niet overslaan om te klussen.. waarom... ei is eerder dan in 2011 en, ik wil gewoon niet meer wachten...

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vind dit ook een beetje hard.

Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat een zwangerschap vanzelfsprekend is en dat het te plannen is. Maar dat is dus niet zo.

Verder moet iedereen lekker zelf weten of ze een of meerdere maanden overslaan of niet. Is ieders eigen keus!

9. Biibii

Biibii Lid

21 okt 2014
    33
    0
    6
    Ikzelf heb geen 1 maand overgeslagen. Wel heb ik er vaker over nagedacht van dan zou het handig zijn en dan komt het minder goed uit. Maargoed, kinderen worden meestal niet op de uitgerekende datum geboren. Zowel het zwanger worden als de bevalling zijn niet te plannen. Daarnaast wilde ik geen kans missen.

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    +1:D

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    interessante discussie zo. Iedereen mag er natuurlijk van vinden wat ze wil, maar ik ben een week na sinterklaas jarig en vond dat als (wat ouder) kind altijd heel irritant: ik kreeg het hele jaar geen cadeaus en in december een hele berg, ik kon nooit iets leuks buiten doen met mijn feestje en het was altijd koud en donker. Nu nog hebben mensen al heel veel feestactiviteiten gepland staan in die tijd van het jaar, waar ik dan ook nog zo nodig mijn verjaardag tussen moet proppen..

Ik gunde mijn kindje een voorjaars- of zomerverjaardag en gelukkig is dat gelukt. Nu hopelijk met haar broertje of zusje ook, maar als het wat langer duurt dan wordt het in de herfst, ook goed!
    Maar als het tegen die tijd nog nodig is zullen we misschien wel even een pauze houden zodat de uitgerekende datum niet tussen half november en eind december valt.. en misschien ook niet.

12. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Daar heb je wel een punt. Een goede vriendin van me is 5 december jarig. En ieder jaar opnieuw kwam het ter sprake dat dat dus helemaal niet leuk is voor een kind.

13. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit gepland, wou echt geen maand overslaan! Was meteen raak en uitgeteld in augustus, daar was ik op zich wel blij mee, lekker in de zomer. Helaas ging dit mis met 11 weken en toen was ik uitgeteld in januari. Januari is een superdrukke maand bij ons, maar daar was ik echt totaal niet mee bezig! Zo blij dat ik weer zwanger mocht zijn en met die lange, onregelmatige cyclussen van mij echt geen optie om een maand over te slaan voor mijn gevoel! Deze keer ook totaal niet mee bezig geweest. Mag iedereen ntl zelf weten, maar ik zou het niet kunnen, een maandje overslaan...

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee, ben nu net zwanger en berekend dat de uitgerekende datum waarschijnlijk op mijn man zijn verjaardag is. Leuk cadeautje toch :D:)

15. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Nee, totaal niet mee bezig geweest. Wij verwachten ons kindje rond sinterklaas. Als je ruim 2,5 jaar een kindje probeert te krijgen, ga je echt niet moeilijk doen over wanneer het wel of niet 'uitkomt'. Dan ben je allang blij als het mag lukken. Kan me dus ook best wel irriteren aan mensen die denken wel even een kind te 'plannen'.

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee totaal niet mee bezig geweest en het maakte me ook niets uit.

Een zwangerschap / bevalling is niet te plannen.. Voor hetzelfde geld sla je een maand over, raak je de volgende maand zwanger en beval je een maand te vroeg;)

17. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Dit vind ik persoonlijk toch wel heel erg, eerlijk gezegd walgelijk zelfs!
    oke je bent ongepland zwanger geworden, maar een map nemen omdat je geen decemberkindje wilt, dat vind ik echt te erg!
    (was weer een ander verhaal geweest als er stond dat je de MAP had genomen omdat je kindje niet gewenst was)

18. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Precies... ik was ook nog eens uitgerekend op de verjaardag van mijn vriend.. wat had ik graag gewild dat dit kindje ook gewoon op of rond zijn verjaardag geboren zou worden..

19. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Oh en trouwens ik ben zelf een week later jarig en ik heb het als kind echt nooit vervelend gevonden dat ik 3 dagen na sinterklaas jarig was.

20. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    hmm...boeiende discussie. Mochten wij (ooit) voor een derde gaan dan denk ik niet dat ik rekening ga houden met het plannen van de datum. Kindje is hoe dan ook en wanneer dan ook welkom. Daarbij kan er van alles gebeuren...

Maar... Ik ben twee keer heel vlotjes zwanger geraakt en heb twee fijne zwangerschappen gehad. Wellicht dat ik dan toch zou proberen om mijn uitgerekende datum niet in mei te laten vallen. Want dan zou het kindje zijn/verjaardag altijd moeten delen met de helft van de familie (we rennen ons de hele maand mei suf van verjaardag naar verjaardag), erg druk en dus niet zo leuk.

Deel Deze Pagina