Vorige week heb ik de 20 weken echo gehad en de uitkomst was dat er maar 2 aders in de navelstreng zitten. Ook is de maag aan de grote kant. De rest van de organen is allemaal prima. Om toch duidelijkheid te krijgen ben ik naar het UMCG gestuurd voor een uitgebreidde echo. Ook daar werd inderdaad geconstateerd dat het maagje te groot is en dat er maar 2 aders in de navelstreng zitten. Onzeker als ik dan ben meteen gaan surfen op het net maar kan niet echt iets vinden (ja over de aders in de navelstreng wel maar niet de combi). Mij is geadviseerd om een vruchtwaterpunctie te doen maar dat voelt voor mij niet goed en ik heb het idee dat het dan bij mij uitgerekend mis gaat. Heeft iemand zoiets meegemaakt en kan iemand mij tips / adviezen geven???
Ik heb er geen ervaring mee en kan je dus ook geen advies geven. Wil je wel veel sterkte wensen, want ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent...
Ik leef hier ook met een uitkomst van een 20 weken echo die niet helemaal goed was. Bij mij verwijde nierbekkens en korte bovenbeentjes . Ik heb ook gekozen voor geen vruchtwaterpunctie , het risico wil ik niet nemen en misschien blijkt er bij de geboorte niets aan de hand. Ik blijf wel onder controle. Ook als het niet helemaal gezond is is het meer dan welkom. Bij mij was de rest van de echo ook helemaal goed. En in de familie komen ook korte ledematen voor. Het blijft echter toch spannend na zo'n uitkomst maar ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten . Veel sterkte en maak jezelf niet te zenuwachtig.
ik heb ook een 2 aderige navelstreng en de kleine heeft ook een lekkere bolle buikje ,maar daar hoefde ik me verder niet druk over te maken ...ik heb wel een suikertest moeten doen en daar zat wel wat verschil in waardes en waarschijnlijk moet ik die weer over doen over een week ...en vorige week weer een echo gehad en daar zag alles er perfect uit zelfs het buikje was nu goed ...
hier ook 2 vaten in de navelstreng, verder alles ok. Ik zou mijn gevoel volgen en je vooral goed laten adviseren door de dokters. Waarom raden ze jouw een vruchtwaterpunctie aan?
Allereerst bedankt voor de reacties. Ondanks alles moet ik gaan proberen om te genieten van de zwangerschap want het is toch iets bijzonders. Wat wel erg positief was is dat ik gisteren voor het eerst een echt trapje voelde...... Misschien kom ik door dit soort dingen wel weer op die roze wolk terecht. @marjolein. Ja ik ben enorm geschrokken maar gelukkig heb ik een vriend die positief blijft en die me erdoor heen sleept. @nina3. Ook bij ons is het van harte welkom, gelukkig zitten mn veind en ik op dat gebied wel op 1 lijn. En ja ik moet het ook van me af gaan zetten , hoe lastig dat ook is. Jij ook heel veel sterkte en suc6 met je zwangerschap @ Staffies. Suc6 met de laatste weken...... Ik wacht de volgende echo af en wie weet heb ik dan ook positief nieuws en valt het met de grote van het maagje wel mee. We wachten af. @Iosola. De vruchtwaterpunctie hebben ze geadviseerd omdat we dan duidelijkheid krijgen of er iets aan de hand is en wat. Ze noemde meteen een afwijking in de chromosomen en kunnen dat zo uitsluiten.