Hebben jullie weleens dat je wat zegt...

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Echt Brabants.
    Als je klaar bent met werken ben je afgewerkt.
    En als je vanuit huis naar iemand toe rijd, ben je al aangereden.

Voor ons heel normaal, maar ik had ooit iemand uit Utrecht op de koffie en die keek raar op toen ik aan de telefoon was en zei;
    Je bent wel meteen aangereden toen je afgewerkt was?

Dat gezicht: :( :$

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha mijn vriend en ik hadden dit in het begin van onze relatie ook. Ik kom uit het noorden des lands en hij uit Brabant. Hij kwam met de auto naar mij toe en belde en zei "Ja ik ben er met 2,5 uur, ben namelijk meteen na de training aangereden".
    Dus ik schrok best wel omdat ik dacht dat hij een ongeluk had gehad :) Heel stom haha.

3. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ja iedereen op school wist dat er wat was maar niet precies wat...er was paniek. Toen is het verhaal kort uitgelegd via de intercom. Die was in alle klaslokalen te horen (middelbare school)

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Laatst ging ik een McFlurry halen. Cassiere zegt: "Eet smakelijk!"
    Zeg ik terug: "'t zelfde, bedankt!"
    :)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, haha, ja 'afwerken' in de rest van het land heeft een andere betekenis :D, maar dit was trouwens inderdaad iemand uit Brabant.

Ik heb ook eens gehad dat ik terug was in NL na een half jaar buitenland dat iemand tegen mij begon te praten op station in het Nederlands en ik dus alles in het Engels antwoordde, haha, die vent keek me al zo raar aan steeds, maar goed, het kwartje viel pas later. Hihi, ik een hele routebeschrijving en allerlei treinverbindingen uitgelegd in het Engels.

6. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    oef dit topic had ik even nodig hihi
    lig helemaal in een stuip van het lachen
    doet me denken aan mn eigne blunder die me nog steeds achtervolgt

ik was een jaar of 13 en was aan het koken
    vraagt mn moeder hollow zijn de boontjes al gaar?
    ja mam de boontjes zijn al klaargekomen
    ik snapte hem pas iets later maar toen pieste mn moeder al bijna in der broek hihi

en nog steeds als ik boontjes kook krijg ik de vraag en zijn ze al klaargekomen?

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Tja dat heb ik dus nog steeds ondanks dat ik al meer als 10 jaar vlakbij Amsterdam woon.
    Zo ga ik ook de douche uitdoen ipv schoon maken. En mn man weet dondersgoed wat ik dan bedoel (Amsterdammer) maar zegt toch steevast....stond hij nog aan dan?! ;)
    En wij gaan ook altijd bij iemand langs. En dan krijg ik ook vaak de vraag of ik dan even zwaai als ik voorbij rijd.... :D

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

*proest*

Dit doet me denken aan onze vakantie in Turkije, toen we daar aan één of ander excursie meededen en onze turkse reisleider ontzettend z'n best deed om nederlands te praten. Zegt ie; "kijk, hier leven zwarte geiten, witte geiten en geile geiten. (moest natuurlijk geel zijn)
    De arme stakker was zich natuurlijk van geen kwaad bewust, maar wij bleven er bijna in. :D

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    toen ik nog klein was:
    ging naar de winkel voor vissticks, maar kon ze niet vinden, dus ik vraag aan de winkelmiep: waar ligt de stickvis?
    en nog steeds vergis ik me...

10. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    net in de winkel, mijn man zit me de hele dag in mn kont te knijpen..na de zoveelste knijp zeg ik ietswat te hard en impulsief "joh blijf nou eens van mn anus af!"oeiiii...de jongeman naast mij is met een rood hoofd weggelopen.mijn man en ik lagen in een deuk!

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

net hoe je het opvat

zo als het er nu staat zou ik denken dat de broer ook een knappe meid is :D

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik sta vaak te lullen tegen mijn moeder die al lang weggelopen is..En dat krijg ik na een tijdje dan door omdat ik geen reactie krijg en zie dan vervolgens dat iedereen naar me staart.

Als ik ergens eten afhaal en zeggen '' eet smakelijk'' zeg ik (per ongeluk) bijna altijd '' hetzelfde'' terug.

Als ik ergens ben waar het stinkt (en dat kan varieren van kaasboer tot visite) dan roep ik al '' jeetje wat een meur hier'' voordat ik uberhaupt nadenk. Dus ook een keer bij de kaasboer, mijn moeder en ik lopen naar binnen en er stroomt me toch een walgelijk geur mijn neusgaten in. Nog voordat ik nadenk roep ik meteen tegen mijn moeder '' jesus wat een meur hier'' . Dus die kaasboer heel serieus '' Nou het zijn hele goede kazen hoor''. Nou dan wordt ik gelijk melig en opstandig dus ik antwoorde '' Nou als ik het zo ruik mag je ze houden hoor'' :p

En nog veel meer flapuit dingen. Vooral als ik nerveus ben, bij nieuwe mensen of op een verjaardag ofzo. Dan denk ik een grapje te maken om het ijs te breken maar dan komt dat grapje er helemaal niet goed uit waardoor iedereen me nog waziger gaat zitten aankijken.

13. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    hahahhahaha ja dat ken ik wel.
    Ik was ooit eens met mijn vriendinnetje bij haar zus op visite, ik was er nog nooit geweest.Er kroop een meisje op mn schoot..ik keek de man tegenover mij aan en zei "zo je kan wel zien dat het een dochter van u is he" mn vriendinnetje pieste in haar broek van het lachen..bleek de buurman te wezen ipv de vader:)
    niet lang daarna hadden we het over meisjesnamen, ik was ondertussen met haar dochter aan het spelen en wilde mee praten ik vertelde dat ik de naam Kimberley echt verschrikkelijk vind (excuus voor alle kimberleys) wederom gierende geluiden om me heen.....nu ns raden hoe dat jongste dochtertje heet waar ik mee aan het spelen was:)................
    als er een bridget jones test bestaat denk ik dak een goede kans maak:D

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Herkenbaar! In mijn leven komt er ook regelmatig de tekst 'Fuuuuuuuuuuuuuuck' in beeld te staan...

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland

OMG:$ Kon je dan maar verdwijnen he:p

16. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    Zoooow echt wel!! en doordat je blijft praten (in de hoop dat je nog iets kan recht zetten) wordt het alleen maar erger...............

17. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik liep (ongeveer 5a6 jaar geleden) stage op een kinderdagverblijf, er werd toen een kindje opgehaald door een in mijn ogen oude man, dus ik zeg waar die man bij staat tegen dat kind, kijk je opa komt je ophalen... waarop die man zegt nou ik ben de vader hoor:$ oeps..;)

oh en een tijd geleden lag ik op bed, en sliep al half... en ik hoorde mezelf tegen mijn man zeggen '' zijn die spinnen nu boven of beneden:('' waarom ik dat vroeg geen idee hahaha want er waren geen spinnen. :)

18. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Toen ik nog zwanger was had ik het met een collega (die al papa was geworden) over namen. Ik wist al dat het een jongetje zou worden en dat ik een nederlandse naam wilde. Toen vroeg hij dus wat vind je van Guus? Waarop ik zei Nou dan moet ik gelijk denken aan Guus kom naar huus want de koeien staan te springen.
    Blijkt zijn zoontje Guus te heten. :):):)

20. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

bij de bakker vroeg een keer iemand of de mevrouw ook bolletjes met zachte puntjes had. Die mevrouw werd echt serieus boos hahahahaha!!

Deel Deze Pagina