8 weken en vage test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door bbxx, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bbxx

bbxx Niet meer actief

Ik ben nu 8 weken zwanger, symptomen deze week zo goed als weg, dus dacht ik doe n test, een knaltest zal me goed doen.... Is de test veel vager dan die van bijna een maand geleden :(

9 dagen geleden nog kloppend hartje gehad op echo...moet ik me zorgen maken?
    Bovenste is van vandaag 10 min, geleden, teststreep verscheen wel direct, maar blijft zo.

De onderste is van maand geleden 14 dpo...

Bijgevoegde bestanden:

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee geen zorgen maken. Na de 6 weken worden streepjes lichter. Ik weet effe niet waarom maar dat weten andere vast wel te melden.

Komt goed meid! niet meer testen hoor

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
  4. bbxx

bbxx Niet meer actief

Stom bezig.. Maak mezelf alleen maar onzeker...
    Bedankt voor de link Else.

Hier meer dames deze ervaring?

5. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

No worries, dat ziet er nog steeds goed uit ;)

6. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ik was in het begin ook zo onzeker, zelfs na 2x bloedtest...
    Dan was ai ik voel dit niet meer, snel testje doen, ai, ik voel me ineens anders, weer een testje doen...
    Niet doen meid, gewoon genieten :)

En plus, je testje van vandaag is nog niet ingedroogd, eens die droog is kan de streep weer een heel pak donkerder zijn.

7. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Indd geen zorgen maken.
    Maar een vraagje...
    Waarom ga je nog een test doen na een goede echo?
    Niet aanvallend bedoeld hoor maar vroeg het me gewoon af :)

8. bbxx

bbxx Niet meer actief

Hoi spitsmuis, onzekerheid... Komt door eerdere mk en dat in combinatie met momenteel verdwenen zwangerschapskwaaltjes....

9. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Niet meer testen inderdaad :)
    Kruidvattesten geven vaker vagere streepjes.
    Ik zag van de week iemand die 2 testen tegelijk had gedaan met dezelfde urine, en de een van veel lichter dan de ander. :)
    Geen zorgen maken meid.
    Geniet van je zwangerschap!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen ervaring mee maar ik zou er ook niet blij van worden en me zorgen maken..dus ik begrijp je wel.

11. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Bbxx: als je je echt zorgen maakt even bellen of je misschien een extra echo mag? Ik versta de onzekerheid door de mk en normaal luisteren ze wel naar je als je al een mk hebt gehad.

12. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Hallo bbxx, ik heb gisteren precies hetzelfde gehad (ook gepost in het forum februari 2014 mama's).
    Op NOD had ik een superknaltest. Nu namen de laatste paar dagen de symptomen af en ik wilde ook zekerheid (MA gehad, dus ken het gevoel). Wilde ook gewoon even een knaller zien. Kwam helaas bedrogen uit en raakte helemaal in paniek.
    Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat het heel normaal is dat de testen weer lichter worden. Zoals iemand anders hier ook al zei kunnen ze vanaf 6 weken het hoge hcg gehalte niet meer aan, waardoor ze weer lichter gaan worden.
    Voor de zekerheid heb ik ook even contact opgenomen met de vk, maar ook die zei dat dit echt geen reden is om me zorgen te maken. Pas wanneer je plotseling gaat bloeden en/of hevige krampen krijgt gaan de alarmbellen rinkelen (aldus de vk).

Ik hoop dat je hierdoor wat geruster bent. Zoek anders maar eens op google. Verhalen zat! ;)

Snel weer genieten van je zwangerschap hoor. :)

13. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp je onzekerheid en een vk zal meestal graag een echo voor je maken om je onzekerheid weg te nemen. Stress is immers ook niet goed.

14. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Dit was mijn test bij net geen 9 weken
    Bekijk bijlage 333308
    Ik verschoot ook maar alles was en is nog ok ;)

15. bbxx

bbxx Niet meer actief

Dankjewel bdotsie en babyd, ik heb eind volgende wk al echoafspraak staan :)
    Sally je verhaal helpt zeker, fijn dat je me begrijpt :)

Nimme dankjewel, dit helpt heel erg veel! :)

16. bbxx

bbxx Niet meer actief

#16 bbxx, 22 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2013
    Hoi dames, toch nog even een update. Ik had de andere kv test nog en dacht, , ach die maak ik ook nog even op, komende jaren toch niet meer nodig.

Ik verwachtte eenzelfde test als gisteren, maar vandaag, notabene met verdunde urine, een knaller.

Foto na 3 minuten...die kruidvat testen doen rare dingen de laatste tijd....geen hoge pet meer van op..

Rechts test was gisteren, Links zojuist gedaan, nog niet helemaal droog en wordt nu ook steeds donkerder...

Flink verschil dus.

Bijgevoegde bestanden:

17. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    je zegt het zelf al....met verdunde urine. daarom is de test weer duidelijker. die van mij werd na 5w3d al lichter door teveel aan hcg (50000) toen al! ik schrok ook ivm eerdere miskraam, daarom bloed laten prikken.

geen zorgen meis, je zal zien dat wanneer je bv water bij je urine in doet, dat gaat mengen en dan testen dat hij duidelijker is dan wanneer je alleen je geconcentreerde urine van nu neemt. de testen kunnen het niet meer aan...

bij mij gaf toen de cb nog wel 3+ aan, die kon blijkbaar wat meer aan dan kv

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Gelukkig weer een beetje gerust gesteld. Het bewijst inderdaad de stelling maar weer dat die test bepaalde hoeveelheden HCG gewoon niet aankan ;)

19. bbxx

bbxx Niet meer actief

Zo had ik het nog niet bekeken, maar inderdaad ;) weer wat geleerd :D

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wat is een zwangerschap ook een spannend iets he..of je nou net zwanger bent, halfverwege of tegen het eind, tot en met de bevalling vond ik het spannend blijven.

Fijn dat je weer gerustgesteld bent, nu lekker genieten!

Deel Deze Pagina