Ons zoontje is 13 maanden. Hij groeit goed, ziet er prima uit. Hij heeft het eerste jaar borstvoeding gehad, en daarna overgestapt op halfvolle melk. Op aanraden van het consultatie bureau. Hij groeit goed, is lang, stevig (niet dik) heel ondernemend. vrolijk de hele dag, lekker spelen, ook uren buiten als het goed weer is. Hij eet prima zijn verse fruit, bordje warm eten, toetje, tussendoortjes alles. Maar waar ik tegen aanloop is de melk, volgens mij drinkt hij dit wel erg veel. Hij krijgt bij het wakker worden een fles melk met 200cc melk + brinta. Overdag krijgt hij sap/thee etc. Hij drinkt denk ik wel 5 bekers. s'avonds rond een uur of half acht. krijgt hij nog een fles 220 cc melk + brinta. Hij is alleen erg wakker, ik krijg hem meestal niet voor 21uur naar bed. Hij is gewoon klaar wakker. Soms als hij om 2130 nog klaarwakker zit te spelen, geef ik hem nog 100cc melk, en dan valt hij in slaap op schoot. Overdag slaapt hij maar 1 keer om 12uur smiddags. Meestal 1 uur, heel soms 2 uur. Voor de rest slaapt hij overdag niet. Na zijn fles s'avonds is hij gewoon erg wakker, we hebben wel geprobeerd om hem wakker in bed te leggen maar dat word echt niets. Nu leggen we hem dus s'avonds in bed als hij begint te poetsen en gapen. Dit gaat prima. Hij heeft ook echt een vast avond ritueel van in bad gaan, en pyama aan, etc. Maar hij is gewoon niet moe te krijgen lijkt het wel Maar hij slaapt dan tot een uur of half 12 s'avonds, dan gaat hij draaien, en pruttelen, we hebben tijden geprobeerd om een aai over zijn bol te geven of een speen, maar dit gaat de hele nacht dan zo door, en slaapt er niemand goed. Dus zodra hij begint te pruttelen, leggen we hem naar een paar aaien over zijn bol, bij ons op de kamer naast ons in een cosleeper, en dan slaapt hij heerlijk verder. Alleen gebeurt het regelmatig dat hij snachts om een uur of half 4 echt nog een voeding wil.. Ik geef dit ook gewoon, en dan slaapt hij heerlijk tot een uur of 8 half 9. Ik herken dit niet van de andere kinderen, die kregen echt geen nachtvoeding meer op deze leeftijd. Ik ben er geen voorstander van om hem maar op zijn kamer te laten schreeuwen, maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die hun kindje van rond de 13 maand nog een nachtvoeding geven. Ik heb een fles van difrax, met een papspeen, maar merk dat ik de brinta niet echt dik kan maken (dan wil het er niet door). Misschien eens een fles van avent met zo'n papspeen proberen, die hebben een veel groter gat, misschien dat het scheelt als de brinta dikker is. Laatst zeiden ze op het cb dat ik de fles van half acht s'avonds wel mocht laten vervallen, ja ja, dat gaat echt niet lukken hoor Herkent iemand dit
Brinta kan ook juist heel zwaar vallen.. de darmen moet flink werken en dus ook 's nachts.. Misschien is het helemaal niet zo'n gek idee van het CB om de fles te laten vervallen en daarmee meer rust te geven? Het is het proberen waard
Dochterlief krijgt hier 's morgens en 's middags bij de boterham 100cc halfvolle melk. 's Avonds een bakje yoghurt na het eten en voor het slapen gaan een flesje thee met een scheutje melk of schepje opvolgmelk en hier slaapt ze goed op door. Ik heb ook een keer pap gegeven 's avonds en toen werd ze ook 's nachts wakker. Ik zou proberen om 's avonds een fles gewone melk te geven of bijv. thee met melk.
Onze dochter krijgt s'ochtends 100 cc melk met een boterham, s'middags 100 cc melk met een boterham en dan s'avonds voor ze gaat slapen nog 100 cc melk. Misschien is die pap s'avonds inderdaad te zwaar voor hem?! Ik zou proberen als hij moe is een flesje gewone melk te geven van bijv 150 cc en hem dan in bed te leggen. S'nachts komt mijn dochter eigenlijk nooit *klopt af*, maar als ze wel een keer komt krijgt ze hier wel een flesje ook weer van 100 cc en dat is meestal al voldoende en gaat ze weer verder slapen. Is dit een antwoord of bedoelde je het op een andere manier?
Bedankt voor de snelle reactie's! misschien is de brinta inderdaad te zwaar op zijn maagje, dat idee had ik niet maar het zou natuurlijk best kunnen. Ik ga vanavond inderdaad een gewoon een flesje met alleen maar melk proberen, want helemaal niets dat gaat niet werken denk ik. Ik ben heel erg benieuwd
En anders van die pyamapapjes, zijn ideaal. Wat voor sap drinkt hij overdag? iets met veel suikers/kleurstoffen?
Overdag drinkt hij thee of limonadesiroop, maar echt heel waterig. En pyamapapjes daar ben ik niet zo gek van ivm suiker..
Dochter kreeg hier borstvoeding maar heeft lange tijd nog s avonds laat en soms s nachts bij mij gedronken. Ze is er vanzelf mee gestopt maar wordt nu vaak nog wel een keer wakker en wil dan water drinken. Ze drinkt hier soms een fles a 200cc leeg s nachts, dus ze heeft ook echt dorst.
Nou, als ie van de brinta al zo wakker wordt/blijft, dan wordt dat van pyjamapapjes niet veel beter ben ik bang! Zit ook vol granen en suikers....
hier ook onrustig slapen op pap hoor! (13,5 maand) dus ze krijgt nog een flesje melk, ze is heel erg druk en met dat flesje komt ze tot rust. ik pas dr voeding op dat flesje aan, dus alleen s morgens of s avonds nog melk.