Het is dus zo te lezen wel herkenbaar bij andere ook! Zelf vind ik het jammer dat mijn schoonouders zo weinig interesse tonen, maar goed, daar kan ik op zich wel mee leven. Vind het alleen lullig gegaan voor mijn vriend. Maar die wil dus wel graag nog even praten met zijn ouders, maar ook daar reageren ze niet op. Ze hebben wellicht niet eens echt door hoe het voor hem/ons over komt. Ik had alleen verwacht dat het anders zou lopen, dit omdat mijn schoonma wel een bedje en box in huis heeft gehaald aan het einde van mijn zwangerschap... Verder is ons meisje nu 1 keer uit logeren geweest en dat vind ik alleen maar heel gezond voor ouders en kind. Misschien zal mijn kindje nu nog niet veel meemaken van mijn ouders als ze daar is (al reageert ze al op de stem van mijn vader) maar ik geloof wel dat als een kind van jongs af aan zijn/haar grootouders langer dan steeds maar een kwartiertje ziet, er wel een band ontstaat, voor zowel het kind als de grootouders. En de bezoekjes van mijn schoonouders zijn dus altijd ongepland, dan staan ze ineens voor de deur en dan ligt ons meisje net op bed of gaat er bijna in. Ze hebben haar dus maar weinig gezien nog. Zelf langsgaan wordt niet op gereageerd. Maar goed, ik probeer het ook te bekijken op de manier dat zij iets moois missen... Groet Snoozie
dan moet je mij ook uitleggen waarom het ongezond zou zijn voor ouders en kind als ze nog niet uit slapen gaan.(we hebben het over babytjes hoor!) ik heb nu dan wel een keelontsteking maar dat komt niet omdat mijn meisje nog niet uit logeren is geweest toch>? )
Hoewel ik zelf net als Guppie81 ook niet zo van het logeren ben, kan ik me het afgewezen gevoel best voorstellen. Ik denk alleen wel dat je vriend zich zou moeten afvragen waarom hij zich afgewezen voelt. Is het zo raar dat je schoonouders niet op logeerpartijtjes zitten te wachten? Hoe komt het dat je vriend dat zo ervaart? Ik zie het alleen maar als iets heel gezonds, dat ze eerlijk zeggen dat ze geen behoefte hebben aan logeren. Kan het zijn dat je vriend en zijn moeder nog een hoo te bepraten hebben? Over iets wat bijvoorbeeld je vriend dwars zit? Want ik kan zo niet echt iets raars ontdekken aan het feit dat je schoonouders geen logeerpartijen willen...
Ik vind het niet zo'n rare reactie eigenlijk. Ik denk dat zij ook erg van jullie kindje houdt, maar niet goed weet wat te zeggen op jullie (in haar ogen waarschijnlijk) overweldigende aanbod. Niet elke opa of oma vind het prettig om de verantwoordelijkheid te dragen van een dag oppassen of een weekend of zo. En ik denk dat ze dat niet goed durft te zeggen, juist bang dat ze daarmee jullie kwetst. Waarschijnlijk heeft ze niet door dat ze hoe ze het nu zegt nog meer kwetst. Denk dat het goed is dat je man met zijn moeder er rustig over gaat praten. En uitlegt dat dit jullie manier was om haar er meer bij te betrekken. Wellicht kan hij haar dan vragen of ze dat wil en aangeven dat jullie dat zelf in elk geval wel willen. Haar er meer bij betrekken bedoel ik dan he. En als zij dat graag wil, hoe dat vorm gegeven kan worden. Kan me voorstellen dat als ze haar nu nog niet zo vaak heeft gezien, dat ze erg opkijkt tegen meteen een logeerweekend. Misschien eens beginnen met een uurtje te brengen of zo.
ik kan me wel de reactie voorstellen van je schoonmoeder. mijn shcoonmoeder vind het nu pas wat leuker nu ze wat ouder is. vergeet niet dat je kleine nog maar 4 maand is, en je met zon kleintje nog maar heel weinig kan om maar zo te zeggen. tis een hele verantwoordelijkheid en vergt veel energie. misschien als ze wat ouder is. maar ik had na de eerste keer vragen er eigenlijk al niet meer over gesproken.
jamie zijn oma's zijn ook verliefd... alsook de opa's. zij vragen vaak of jamie mag blijven slapen maar hier ben ik nog lang niet klaar voor hoor
Dit herken ik dan weer... Mijn schoonmoeder is overbezorgd, op het ongezonde af. Dat was ze vroeger al bij mijn vriend en zijn broer en dat is ze nu helemaal, aangezien onze jongens veel te vroeg geboren zijn. Maar op een gegeven moment is het toch heel normaal dat je ook deze kinderen als 'normale' kinderen gaat beschouwen, zeker als ze zo gezond zijn als die van ons. Dat zal haar nooit lukken. Dit weekend mochten ze voor het eerst oppassen bij ons thuis. Dat vinden ze geweldig, daar ligt het niet aan. Toen we weggingen zei ze nog dat ze zoveel mogelijk onze 'regeltjes' en gebruiken zou volgen. Komen we thuis; heeft ze Luuk bij ieder kikje uit z'n bed gehaald, want 'hij lag zo te snikken'. Vervolgens moesten wij er veel vaker uit 's nachts dan normaal (wist trouwens niet dat dit zo snel door zou werken). Wat betreft logeren heeft ze ook haar eigen glazen in gegooid. Toen mijn vriend erover begon zei ze; 'Dan zou ik iets doen wat niet mag. Dan zou ik ze bij me in bed nemen.' En waarom? Voor zichzelf? Het is veel gevaarlijker om ze bij je in bed te nemen dan wanneer ze in hun eigen bedje liggen natuurlijk. En de jongens (en vooral mij) doe je daar echt geen plezier mee.... Bovendien ben ik nog helemaal niet toe aan logeerpartijen. Ook niet bij m'n eigen ouders, hoewel ik die veel meer zou vertrouwen... *zucht* Schoonmoeders...
Somige opa's en oma's vinden hun kleinkinderen wel heel erg leuk, maar zijn geen oppas opa's en oma's. Zo is dat ook met mijn vader. Is helemaal wild van zijn " grote vriend", maar is er niet voor de oppas. Tuurlijk kunnen we hem een half uurtje achterlaten als we snel even naar de winkel moeten, als we bij hem zijn, maar niet langer. Hij wil heel graag hele dagen met hem door brengen, alleen moeten wij er ook bij zijn en dat vinden wij prima. Dat hebben we geaccepteerd. Anders is het bij mijn schoonvader die ruzie met me zoekt, als mijn zoontje niet mag blijven slapen. Maar dat bepaal ik zelf. Ik vind het niet fijn, dus gebeurt het niet. Sinds mijn zwangerschap kan ik hem heel moeilijk ergens achter laten. Ik denk dat jullie het moeten accepteren, dat oma het niet ziet zitten. De reactie naar je man toe, is niet zo handig, maar misschien wist ze het even niet anders te zeggen. Maar ik begrijpp jou wel. Ik denk dat je man er even met zijn moeder over moet praten. En dan moet uitleggen dat haar opmerking hem pijn heeft gedaan en niet zozeer het feit dat ze niet wilt oppassen. Hopelijk komen jullie eruit.
Ik snap je gevoel heel erg goed! Mijn moeder past graag op en dan heb ik het wel over overdags omdat ik haar savonds/snachts gewoon graag bij me heb. Mijn schoonouders hebben vanaf begin af aan gezegd dat wij een kind wouden dus er ook zelf voor zullen moeten zorgen en dat ze nooit op willen passen tenzij er een acute noodsituatie is. Heel apart dus maarja hun keuze wij doen daar dan niet moeilijk over. Maarrr wat is nu het geval mijn schoonouders hebben in totaal 9 kleinkinderen en 10de op komst. (6) van me ene schoonzuster en(2) van de ander en dan ons kindje. Op de kinderen van mijn schoonzusjes passen ze wel! En bij ons kindje zat ik 1 keer zo ontzettend omhoog met het werken dat ik vroeg of hun even 2 uurtjes wouden oppassen dit was goed zeiden ze. Nog geen kwartier laten belden ze mijn vriend op dat dit niet de bedoeling was en dat ik anders maar thuis moest blijven en maar niet voor werk en kind moest kiezen. Ik heb mijn vriend dus meteen terug laten bellen met de mededeling dat ze niet hoefde op te passen op deze manier en heb het ook nooit meer gevraagd. Buiten dit om zijn het schatten van mensen en als wij daar zijn ( hier komen ze niet zo vaak) dan hebben ze wel echt aandacht voor ons meisje.
Hoi Misschien vindt je schoonmoeder het wel heel eng om een nachtje 'op te passen'. Hoe gek mijn ouders ook op mijn dochter zijn, ze durven haar niet 's nachts te hebben, dat vinden ze een te grote verantwoordelijkheid (ik zie het verschil niet maarja, als zij er zo over denken dan ik dat zo) Misschien bedoelt je schoonmoeder het ook wel anders dan ze nu heeft gezegd Liefs v Treintje
Dit vind ik ook.. Mijn schoonouders zijn dolgelukkig met haar, passen met regelmaat op en Esmee is er 2x wezen logeren maar een logeer weekendje.. Vind dit nogal vreemd..
Hallo Meiden, Bedankt voor alle reacties. Ik heb antwoord op mijn vraag gekregen of meer oma's dit hebben en dat is dus het geval! Door jullie reacties ben ik me gaan realiseren dat wij/ik waarschijnlijk veel te hoge verwachtingen heb van hun. Voor beide opa's en oma's s dit de eerste. En ik denk dat ik dus te veel vergelijk met mijn eigen ouders. Maar dat is dus vrij uitzonderlijk zo te lezen! Daar zijn wij dan ook erg dankbaar voor! Groet Snoozie
Ach het is voor iedereen anders denk ik Mijn ene opa vindt babies wel leuk maar zodra je spelletjes kan spelen is pas echt niets te gek Toch mijn favo-opa nog steeds Heb daar ook jaren lang met elk slap excuus gelogeerd zelfs Vakantie, pasen, gewoon weekend etc Dus wellicht valt het straks toch nog mee 1 voordeel.. Ze zal waarschijnlijk nooit per ongelijk haar mening doorvoeren als je even niet oplet
Ik denk dat het ook heel wat is wat je vraagt, ik bedoel jullie wilde een kindje, tuurlijk zijn ze daar gek mee, maar waarom zouden ze 3 dagen (wat errug veel is, vind ik) opofferen voor jouw dochter? Sommige vinden bezoekjes ook fijn. Mijn schoonouders vragen echt een weekend en bij mijn moeder is hij ook altijd welkom, maar na 2dagen zijn hun allebei total loss! Bij 4 maanden merk je het misschien nog niet zo, maar als je er al 30 jaar uit bent en dan ineens op een kindje moet letten is het nogal zwaar.
Ik vind het aardig dat je wilt reageren, maar wel jammer dat je het verhaal dan niet goed leest. Want ik heb mijn schoonouders niet gevraag of ze 3 nachtjes willen dat onze dochter komt logeren. (dit doen mijn ouders met alle liefde, die vroegen toen zelfs of ze niet 4 nachtjes kon blijven, dat vond ik toch echt te lang). Wij hebben mijn schoonouders gevraagd of ze het leuk vinden Lilly wat langer dan 5 min. te zien, en dat dat dan misschien een keer een nachtje slapen in het weekend kan zijn. Maar goed, ik heb mijn antwoorden, deze kan op slot!
ik had een ""oma"" die zich te jong vond om oma te zijn. ze riep dat gelijk bij de geboorte van zowel broer als mij dat ze geen oma was omdat ze te jong was. mijn moeder is jonger oma geworden dan haar moeder, maar de mijne is dolgelukkig met haar 2 kleinkinderen (nr3opkomst) die van mijn broer ziet ze amper, maar mijn dochterje heeft ze nu al meer gezien dan haar kleinzoon(woon zelfde stad) die zal lekker verwend worden dooroma
@denemarkw: leuke naam en als je te jong bent om oma te zijn.. kun je nog steeds gek zijn op babies toch? (jongste oma hier is 38 overigens.. das pas ECHT te jong om oma te zijn )
Ik heb je tekst heel goed gelezen, alle tekst, maar wat ik onder een weekend versta is 2 a 3 dagen (vrijdag, zaterdag en zondag) en vind je nogal bot hier reageren dus misschien dat dat irl ook wel gebeurt en je daardoor zo'n reactie krijgt.
Hier Missym, een quote van mijn eerste stukje, waarin duidelijk staat dat het over 1 nachtje gaat en als ze het leuk vinden, meer, dat valt in het weekend.. Dus ga niet zeggen dat je het goed gelezen hebt, als jij voor jezelf het weekend met drie dagen interpreteerd, maar wat dus niet in mijn stukje staat. En ik reageer af en toe inderdaad een beetje bot, omdat ik het vervelend vind dat ik steeds op iets wordt aangesproken wat er niet staat, ik vraag hier of meer oma's dat hebben (want blijkbaar zijn mijn verwachtingen te hoog) ik vraag niet hoe lang jij vind dat het weekend duurt! Groet Snoozie