Hebben mensen nog wel zin om te werken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 3 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hahaha had ik bij UPC, maand na maand nog niet opgelost. Zal ik komen solliciteren want Finance loopt niet heel lekker geloof ik. :roflmao:

Dr ging uiteindelijk maar een analoge brief uit en waarempel hadden ze toen t licht gezien. Eveneens met de vermelding dat ik best bereid was om eens te komen praten over de vacature invulling en salaris om hun afdeling te komen versterken.

Zo jammer dat je dan geen camera beelden hebt als iemand dat leest. :roflmao:

sannever en Boordevol vinden dit leuk.
  2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Het wisselt hier enorm. Lig nu een week in het ziekenhuis en die meiden zijn allemaal zo intens lief, ondanks dat ze de benen uit hun lijf moeten lopen. Bij de apotheek moeten we vaak ontzettend lang wachten, en na 45 minuten blijkt dan maar de helft van de medicijnen er te zijn (ondanks het mailtje dat alles klaar ligt). Daar word ik dan weer geen leukere klant van, maar blijft altijd beleefd en zij snappen dat ik er niet heel gelukkig van word.

Maar in de supermarkt wordt nog weinig gegroet, heb vaak het idee dat ik het gesprek tussen twee meisjes achter de kassa onderbreek :$ deurverkopers die echt lelijk reageren als we iets niet willen kopen. Of klantenservice aan de telefoon, zwaar zuchtend en niet mee willen denken.

Wij kregen het advies van de huisarts en het ziekenhuis om de 22weken prik thuis te laten zetten. Dat moest via Jeugd & Gezin. Nou, een bevalling is makkelijker :eek: "nee mevrouw, wij komen niet aan huis", behalve dan voor de hielprik, huisbezoeken, gehoortest etc. "Ja, maar het moet in de koelkast bewaard worden", "dan weten we niet of u het doorverkoopt". Toen zonder enige communicatie stonden ze voor de deur met 2 prikken die ze zelf niet mochten zeggen. Maar ook een uitvoeringsorder voor de thuiszorg ontbrak, net als de naalden voor de injecties :roflmao: en dan het gezucht en gedoe waarmee alles van hen uit gepaard gaat... dan vraag ik me ook wel eens af of die mensen nog zin hebben in hun werk.

Boordevol vindt dit leuk.
  3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Wat betreft het ziekenhuis ben ik het echt onwijs emt je eens. Zelden iemand tegengekomen die naar deed. Vind de artsen en verpleegkundigen altijd super lief. En zij ervaren zeker werkdruk.

4. Maelyn

Maelyn Actief lid

12 apr 2017
    139
    150
    43
    NULL
    NULL
    Ik denk net als anderen hier dat het een combinatie is van hogere werkdruk en dat de klant steeds veeleisender wordt en zélf ook minder geduld heeft. Ik heb een tijdje gewerkt bij een reisorganisatie (in coronatijd) en ik heb toen zoveel shit aan de telefoon gehad dat ik nu werk ben gaan doen waarbij ik 0 contact met klanten heb.

Zeker bij grote bedrijven is het vaak dat de persoon die je aan de telefoon krijgt alleen het verhaal mag noteren en mag adviseren/ oplossen als het een categorie 1 vraag is. In het geval van een reisorganisatie dus bijv alleen adviseren waar ze informatie kunnen vinden op de website of informatie doorgeven die wij in het systeem hadden staan. Voor ‘problemen’ (betalingen, annuleringen, omboekingen etc) moesten we het in de klantkaart noteren en doorzetten naar een categorie 2 medewerker. Die mocht vervolgens dan ook een X aantal dingen doen, maar moest vaak ook weer dingen doorzetten naar een categorie 3 medewerker. En zo kwam het heel vaak voor dat het of weken duurde of er ergens in de ketting wat mis ging/ werd vergeten/ niet goed uitgevoerd etc. En dan belde die persoon uiteraard weer op en begon het hele gedoe weer van voor af aan. Die persoon was dan logischerwijs vaak al boos omdat het zo lang duurde en die kreeg dan ook weer van ons te horen dat wij niks konden doen en niks wisten over de status. Doorverbinden mochten we ook niet. Echt een vreselijke baan en ook voor klanten een vreselijk bedrijf als je tegen problemen aanliep.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ervaar het zeker minder als mijn collega's. Maar dat komt omdat ik mensen behandel zoals ik zelf graag behandeld wordt. Dat maakt een wereld van verschil. Wij hebben een receptioniste zitten die nu zo'n 63/64 is. Het is zo overduidelijk dat zij er geen zin meer in heeft. Chauffeurs rijden letterlijk om of komen later als ze weten dat zij er zit.
    Zelf ervaar ik meer gedoe bij personeel wat net van school komt. Ze zijn altijd gepamperd en denken dat de wereld aan hun voeten ligt. Verschrikkelijk zeg, die denken met helemaal niemand mee, alleen met zichzelf en met mobieltje in de hand. Wij hebben veel sollicitanten in die leeftijdscategorie, afgelopen jaar er al 12 zien komen en weer gaan. Vinden het werk te zwaar, het salaris te laag en verslapen zich als ze om 6 uur moeten beginnen. En maar klagen! Ze hebben geen idee wat werken is die jongelui.

wendy339 en Boordevol vinden dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Dat van luie jongeren was zelfs in het nieuws. Dat werkgevers dat echt merken inderdaad. Los daarvan, al behandel jij mensen zoals je zelf behandelt wil worden kan het echt zo zijn dat je iemwnd tegenover je hebt die niet welwillend/meedenkend is en zelfs soms onbeschoft. Ik vind het alleen in je rol als werkende niet professioneel als je je laat kennen. Maar als je de verhalen hierboven leest van hoe klanten kunnen zijn dan is het wel logisch. Maar toch hoort het niet zo te zijn dat je de dupe bent van andermans gedrag.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh nee, zeker niet. Maar ik vraag ze dan ook altijd te kalmeren, omdat ik ze anders niet verder help. Dat werkt meestal wel. Ik zit nu een jaar bij mijn huidige plek en heb eerlijk gezegd nog niemand meegemaakt die echt onbeschoft was of zo uit zijn dak ging dat ik ze weg heb gestuurd. Ik heb wel eens te maken met een taalbarriere en dat levert soms gedoe op, maar met wat geduld kom je een eind en merk je ook dat dat gewaardeerd word.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.456
    21.860
    113
    Ik heb dat alleen meegemaakt met de belastingdienst eigenlijk, pfff wat een stelletje onvriendelijke mensen werken daar! Dat wij daar op een bepaald lijstje stonden zal ook vast niet bevorderlijk werken voor de vriendelijkheid.

Mijn man had het laatst trouwens aan de douane (grensovergang) dat hij zo vreselijk onaardig werd behandeld. Niet aan "onze" kant trouwens maar in het buurland. Maargoed, het is erg druk want deze week is het herfstvakantie, dus veel familiebezoek en dagjesmensen enz. Niet dat ik het daarmee goedpraat, maar werkdruk doet blijkbaar echt iets met mensen.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Het is denk ik een wisselwerking. Pas had ik controle bij de zelfscan in de supermarkt. Ik kreeg daarna een stempelkaart, na 5 keer controle krijg je dan een gratis product. Dat verbaasde me, en sprak dat ook uit. Het meisje in de winkel vertelde me dat ze zo de klant een beetje te vriend houden, want mensen schijnen nogal fel en boos te worden als ze gecontroleerd worden. bizar vind ik dat. Dan ga je toch naar de gewone kassa?
    Ik begrijp wel dat winkelpersoneel dan soms ook iets minder vriendelijk wordt.

chrystel73 en Boordevol vinden dit leuk.
  10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Oh dat snap ik ook helemaal niet. Je weet dat je een controle kunt krijgen. Dat je dan wat vertraagd wordt terwijl je voor de snelheid de zelfscan nam dat moet je voor lief nemen. Maar ik heb dat ook met eigen ogen gezien. Een man kreeg zo een steekproefcontrole en hij ging echt uit zijn dak tegen die meiden. Dit was bij een action en ongeveer een maand later waren de zelfscankassa's weer weggehaald. Bij navraag bleek dat er teveel gestolen werd.

11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Ik werk in een winkel en heel veel klanten zijn super onvriendelijk. Zo is er een klant die altijd zijn geld naar mij smijt. Heb er al eens een grapje over gemaakt, in de hoop dat hij wat minder gaat gooien, maar helaas. (Ik ving 3 muntjes net voordat ze van de toonbank vlogen, en zei iets van: goal! Ze vliegen wel hard vandaag…)
    Mensen die door een fout van de bakkerij hun taart niet krijgen. Alle begrip voor dat dat vervelend is, en wij blijven dus altijd heel begripvol en vriendelijk. Dus zodra wij dat ‘s ochtends merken bellen we de klant, zodat ze nog alle keus hebben van de taart die we nog wel hebben, voor de winkel open gaat. Ze krijgen dan hun geld terug én mogen iets anders uitzoeken, gratis. Nou wat ik al allemaal naar mijn hoofd gekregen wil je niet weten…

pakketje dat opgehaald moet worden met ID kaart (staat in de mail) en dan zonder ID kaart aan de balie staan. Mogen we niet meegeven. Collega’s zijn echt bedreigt aan de balie. Dreigementen als ik kom terug met een mes en snij je kop eraf, etc

Zara75, NiVa0230 en Boordevol vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.591
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik merk het vooral bij een aantal winkels. Ik denk dat er door het personeelstekort vaak ook minder selectief meer wordt gekeken naar nieuw personeel; het is al snel goed. Maar als je dan kijkt wat er achter de kassa staat bij bijvoorbeeld de Kruidvat of Zeeman. Echt, ga werken en gedraag je als personeel. Beetje schelden onderling op elkaar, wat ik als klant echt vreselijk vind om te horen. Buiten de standaard dingen wordt er gene boe of bah gezegd, er wordt nors gekeken en ga zo maar door. Jammer hoor!

Over dat ID met pakketjes, ergens snap ik t wel. Ik ga er geen stampij van maken, maar het ligt er echt aan waar en bij wie je een pakket ophaalt. Ze kennen me inmiddels dus ik krijg het gewoon mee, komt m’n dochter krijgt ze het bij de ene ook gewoon mee, bij een collega niet, of ze krijgt het mee met een waarschuwing voor mij erbij ;) Bij Homerr kunnen ze me al amper verstaan dus daar is het al snel goed.

13. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.089
    1.079
    113
    Boos worden om een controle is idd niet oké. Maar de manier waarop het personeel met die controles omgaat, maakt ook een groot verschil. Bij de Aldi hier laten ze je gerust een tijd wachten tot er eens iemand op komt dagen om de controle te doen. En dan zeggen ze doodleuk, "Oh u heeft een 30% korting product. Dan krijgt u altijd een steekproef".
    Tjah. Dan ga ik wel langs de gewone kassa de volgende keer. Maar regelmatig zit daar niemand, dus dan moet je alsnog wachten tot er personeel komt. Dat vind ik niet netjes.

14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Tja, maar mocht het dan een keer mis gaan met zo’n pakketje dat is mee gegeven zonder id-kaart (Bijv zelfde achternaam) dan komen de mensen ook weer boos terug, mét dreigementen. Dus bij ons is de regel dat het gewoon niet meegegeven wordt. Het staat ook aangegeven in het ophaal bericht. Daarnaast ben je sowieso verplicht om je altijd te kunnen identificeren

WinBel, Kundera en Boordevol vinden dit leuk.
  15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Bij onze appie doen ze nu 100% controles. Dan heb ik net 3 boodschappentassen volgeladen en netjes ingepakt… dan moet dat meisje alles bij dat kleine balietje weer uitpakken en inscannen in weer inpakken. Daar word ik toch wel echt heel chagrijnig van hoor. Ik word niet boos op haar, zij kan er ook niks aan doen. Maar boos op het bedrijf, dat ze eerst zelfscan bedenken om geld uit te sparen, dat je er dan achter komt dat er teveel gestolen wordt. En dat je dan de 100% controle verzint, die zowel voor je personeel als voor je klant super vervelend is!

Zara75 en Boordevol vinden dit leuk.
  16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Maar goed, ik merk het dus vooral bij de net afgestudeerden bij ons bedrijf dat ik soms het gevoel heb dat niemand meer wil werken. Meteen al parttime werken, zoveel mogelijk thuis willen werken, niet vroeg willen beginnen, geen piketdiensten willen doen. (Als je kleine kinderen hebt oke, maar toch niet als je net afgestudeerd bent?)
    Wel heel veel op je telefoon zitten en soms zelfs gamen onder werktijd. Heel lange pauzes nemen waarin je lekker gaat shoppen en een terrasje gaat pakken.
    Heel anders dan toen ik begon met werken 25 jaar geleden.

17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.908
    6.476
    113
    Hier mag je niet meer met de handscanner meteen je boodschappen bv in een tas doen, dus ik scan nu telkens alles en pak pas in (bij zo’n grote tafel) na het betalen - scheelt enorm bij een steekproef. En maakt verder toch geen verschil, want al wandelend door de winkel inpakken mag niet meer.

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.591
    8.717
    113
    Vrouw
    Snap ik hoor, maar je kan ook verifiëren adv adres toch?
    Tuurlijk ben je dat verplicht, ik heb alleen echt niet altijd mn id bij me, alleen als ik mn tas met portemonnee bij me heb.

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Echt? Wat irritant dat iedere winkel andere regels verzint… ik zou daar helemaal niet aan denken dat dat niet zou mogen:oops: Hier mag dat overal gewoon.
    Maar dat is voor mij het enige handige van de zelfscan… dat ik meteen mijn spullen in de tas kan inpakken! Waarom zou je dan uberhaupt nog zelfscannen?

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Nou inderdaad! Gelukkig kan ik hier nog gewoon m’n boodschappen inpakken terwijl ik aan het winkelen ben. Bij een steekproef pakken ze het ook altijd netjes terug in. :thumup:

Deel Deze Pagina