Hebben mensen nog wel zin om te werken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 3 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.894
    3.072
    113
    Ik heb een kennis die tegen mijn man zij.....

Ik ga echt geen staand werk doen. Nauw gast, dan had je moeten leren opschool en je opleiding af moeten maken dat had je een keuzen gehad.

Is ook echt een jobhopper want verwacht dat alles aan komt waaien en als hij zijn zin niet krijgt stapt hij over van baan. :|

Het is denk ik meer het type mens dan dat het echt een generatie ding is.

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Denk wel echt een generatieding. De ouderen van nu waren echte aanpakkers. Tuurlijk heb je in elke generatie wel mensen die liever lui dan moe zijn maar de jeugd van nu is toch heel anders opgegroeid en wil vooral geld verdienen met zo min mogelijk inzet. Dat uit zich op de werkvloer en daar is ook echt het een en ander over geschreven dus het is zeg maar niet een gevoel dat we nu hebben ofzo.

citroenrasp en Maan14 vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.867
    113
    Vrouw
    Ik kan het artikel niet openen maar zag dit deze ochtend online verschijnen.
    Dus je zit er wss niet echt naast.

Dat ze niet hard willen werken, voortdurend hun grenzen stellen en een flat white verkiezen boven een overuur. Het zijn beweringen die Gen Z voortdurend om de oren vliegen. Ze gedragen zich wel degelijk anders op de arbeidsmarkt, zo blijkt. En dat heeft een impact. “In Nederland is er effectief al een probleem.”

4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Ik herken het eigenlijk niet zo van onze weekendhulpen. Die werken echt wel hard. Tuurlijk hebben ze wel eens hun dag niet, of zien ze niet alles. Maar ik zag ook niet al het werk op mijn 16de

Deel Deze Pagina