Hebben mijn collega's gelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xElles, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hier gaan de kinderen pas uit logeren als ze er zelf om vragen. Heeft niets met niet los kunnen laten te maken. Je collega's proberen met misselijke argumenten gelijk te krijgen. Slaat nergens op, lekker laten kletsen.

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ook dat idd.

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Waarom zou je? Als een kind toch niet wil?
    Kijk, als je kind er zelf om vraagt en jij zegt nee, dan snap ik je punt. Maar een kind dat zelf niet wil? Lekker thuis laten slapen dan.
    Onze tweede en derde wilden nooit. Nummer 3 vindt het nog steeds moeilijk. Nou, dan blijft ze lekker thuis. Waarom zou ik iets af gaan dwingen waar zij doodongelukkig van wordt?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Nee.
    Ze slaapt ook bij de go neem ik aan. Als je er geen behoefte aan hebt zie ik de noodzaak niet

5. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Weet je, als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen! Bij m'n eerste heeft t ook heel lang geduurd dat hij eens bij oma mocht logeren.
    En nu met m'n tweede iets minder lang ( met half jaartje maar samen met grote broer)

Dus gewoon op je gevoel afgaan. Het is jou kind

6. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Wij vinden het ook niet nodig. Onze dochter heeft voor het eerst gelogeerd toen haar zusje geboren zou worden, toen was ze bijna 3. En het ging super goed!
    Maar ja, nog steeds vinden we het verder niet nodig.. 😁

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.157
    8.887
    113
    Sluit ik me volledig bij aan (behalve dan het stukje 'misselijke' bij argumenten ;)).

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wat een onzin. Hier is dl pas na een jaar uit logeren gegaan en dat ging heel erg goed. Zij sliep net zoals jouw kindje overdag wel ergens anders (bij de oma's) en tot nu toe heeft ze ook alleen bij de oma's gelogeerd.
    Dochtertje van een vriendin slaapt altijd (dus ook overdag) in haar eigen bedje en heeft laatst gelogeerd bij oma... Die hebben dl s nachts wel opgehaald omdat die echt niet wilde slapen maar die oma is ook vrij paniekerig dus denk dat het meer aan oma lag dan aan het kindje...

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Omdat het mij soms gewoon uitkomt, als wij bijvoorbeeld een nachtje weggaan zullen ze toch echt moeten. Kan ze moeilijk alleen thuis laten.

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik ben het ook niet met je collega's eens. Laten logeren om ze te laten wennen voor het geval dat? In mijn ogen een 'bijzondere' redenatie. Onze zoon is wel al wezen logeren, en dat was omdat wij of een bruiloft hadden of een avondje op stap wilden, met z'n tweeën of met vrienden. Onze zoon is 2,5 en de keren dat hij uit logeren is geweest zijn op 2 handen te tellen. Dochter is bijna 1 en is 1x wezen logeren. Maar goed, als bij jullie nog geen situatie heeft voorgedaan waardoor logeren noodzakelijk was, dan is dat toch prima? Ik zou ze ook niet 'zomaar' laten logeren.

11. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Echt dikke onzin!! Als logeren niet nodig is waarom zou je het doen?? Logeer partijtjes komen vanzelf wel als ze eraan toe zijn en erom vragen hoor.
    Ik ben er ook totaal niet van alleen in een noodgeval zou ons dochtertje uit logeren gaan maar laat haar maar lekker in haar eigen kamertje, in haar eigen bedje slapen!

12. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ik weet niet of het helemaal in topic is maar bij ons verwachten de ouders aan beide kanten dat onze kleine meid vaak komt logeren en geef er ook altijd aan toe.
    Okay ik geef toe dat het wel eens lekker is om samen te zijn maar ik doe het meestal alleen voor hen.

En mijn schoonzus heeft haar ook een keer te logeren gehad. Een tweede keer stond gepland (weeeeken van te voren omdat zij zo druk sociaal leven hebben). Echter wegens omstandigheden heb ik het een paar dagen van te voren afgezegd omdat het gewoon totaal niet uit kwam. En heb t idee dat ze daar nog boos over is.
    Mijn vriend opperde laatst bij haar om weer een datum te prikken en dan komt echt de agenda er bij te pas en ben je al maanden verder aan t kijken.
    Is het gek dat ik niet maanden verderop een logeer partij wil vastleggen?
    Ik wil alleen dat ze ergens logeert als ze heel goed in d'r vel zit, geen huilbuien, geen tanden ellende, goed eten etcetera.
    Oh ja plus dat we altijd moeten halen en brengen..

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Pff, je kiest zelf wanneer je wilt dat je kindje logeren gaat vind ik. Anderen moeten zich daar niet mee moeien.

Dochter is de 1ste keer gaan logeren toen ze 13 mnd was. En dit ging prima! Nu doen we dit 1x/maand zodat wij nog eens qualitytime hebben.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn jongste gaat volgende week voor t eerst logeren, ik moet voor m'n werk een paar dagen weg dus het kan niet anders. Anders zou op deze leeftijd ook nog niet gelogeerd hebben hoor, nergens voor nodig vind ik.

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hier heeft ze ook nog nergens gelogeerd hoor.

Het is hier wel een discussie puntje tussen vl en mij. Hij wil wel graag een weekendje weg met ons 2 tjes. (Deden we voor haar geboorte wel een paar keer per jaar)
    maar ik vind het zoon naar idee dat we haar daarvoor wegbrengen. Daarbij word ze snachts nog een paar keer wakker.

Ze gaat wel naar het kdv en slaapt daar natuurlijk ook wel.

En ja, voor nood kun je toch nooit plannen. Zul je net zien dat het adresje waar je kleintje gewend is niet beschikbaar is op zoon moment.

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is 14 maanden en heeft nog nooit ergens gelogeerd. Wij hebben hier echt nog geen behoefte aan. En als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het al helemaal nog niet doen. Ik vind het ook een raar standpunt van je collega's. Dat het nu goed zou gaan wil helemaal niet zeggen dat het over een jaar nog steeds goed gaat. Net als dat mensen zeggen dat als je je baby vanaf het begin overal mee naar toe neemt, hij overal kan slapen. Nou, hier niet hoor. Dat soort dingen liggen aan het karakter van je kind en is maar voor een deel gewenning. Lekker je gevoel volgen en pas uit logeren sturen als jullie en je kind eraan toe zijn.

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dubbel.

18. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter is nu ruim anderhalf en heeft ook nog nooit gelogeerd, vind het ook nergens voor nodig.

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het niet met je collega's eens. Als het niet nodig is..waarom zou je dan vraag ik me af. Mijn zoon ging pas na 1 jaar een dagje bij oma slapen en dat ging prima. Eerder hoefde en wilde ik dit ook niet.

20. Pisam

Pisam Niet meer actief

Wat een onzin zeg. Daarbij, ook al vindt ze het nu wel leuk, wil niet zeggen dat het zo blijft. Onze oudste ging met tien maanden voor het eerst logeren. Tot twee jaar zo'n eens per drie maanden. Altijd bij opa en oma. Altijd leuk. Tot haar tweede dus, ze wil absoluut niet meer. Nou, dan niet, is niets dat moet.

Deel Deze Pagina