En ook ik ben het niet eens met je collega's. Als ze overdag prima slaapt bij een ander dan zal ze dat s'nachts ook wel doen wanneer het nodig is. Mijn ervaring is zelfs dat het makkelijker is wanneer ze wat ouder zijn. Mijn dochter was ruim 2 toen ze voor het eerst ging logeren. (bij opa en oma en die iedere 2 weken ziet) Konden haar toen goed uitleggen wat er ging gebeuren. En dat oma en opa dingen anders doen.
Hoewel mijn dochter ruim 2 was, vraag ik me wel waarom sommigen net doen alsof logeren iets vreselijks is. Natuurlijk, je moet doen waar je je goed bij voelt en niet omdat anderen dat willen, maar als ik hier lees "ik vind het niet nodig" of "oud genoeg om uit te leggen"... Zo vreselijk is het toch niet? Logeren is juist iets leuks (vind ik dan hé )? Ik vraag het me gewoon af. Ik denk overigens wel dat helemaal niet logeren ook niet handig is voor later. Maar dat hangt dan wel van het kind af...
Iedereen moet doen waar ze zich prettig bij voelen... En elke situatie is anders! Mijn zoon logeert 1 weekend in de maand bij opa en oma en dat sinds hij 4 maanden is. Wij hebben er geen problemen mee, zl is gek op z'n opa en oma... Ik heb een lichte PPD gehad en had die tijd nodig en ben mijn ouders heel erg dankbaar dat ze dit voor ons doen....
Het is jouw/jullie gezin en jij moet lekker doen wat jij denkt dat voor jullie werkt. Ik vind het stom dat moeders andere moeders de les willen lezen/onzeker maken/veroordelen en noem maar op. Al gebeurt het vast niet opzettelijk, het is nergens voor nodig. Wij laten onze dochter al vanaf een half jaar regelmatig een aantal nachten logeren. Dat werkt voor nu, voor ons; ouders/opa's en oma's en het belangrijkste; voor onze dochter.
Hihi nou mijn Moppie is 17 mnd oud en heeft ook nog nooit gelogeerd hoor. Ikvind het niet nodig want ze slaapt toch wel als ze moe is. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Ook niet met je collega's eens. Onze kinderen hebben nog nooit bij iemand gelogeerd. Vinden mijn man en ik allebei nog helemaal niet nodig. Pas als ze zelf aan kunnen geven dat ze dit graag willen, zullen we het overwegen. Zou het zelf ook helemaal geen fijn idee vinden dat mijn kinderen niet 'thuis' zijn 's nachts....
Onzin! Mijn zoontje is 8,5 maand en ook nog nooit ergens gelogeerd. Mijn schoonzus ging met 3 maanden al zelf 4 nachten op vakantie zonder kind, ik zou er niet aan moeten denken! Ik wil mijn mannetje gewoon bij me hebben en zolang ik borstvoeding geef heb ik afgesproken dat hij gewoon lekker thuis slaapt. Daarna nog tijd zat om bij opa/oma te gaan logeren!
"Alleen" logeren is bij ons ook nooit "vroeg" aan de orde geweest. Wij wonen nogal ver van de familie vandaan, dus als we een weekend over bleven, dan altijd met zn allen. De oudste is rond haar tweede verjaardag voor het eerst wezen logeren ivm de bevalling van onze tweede dochter. De tweede is al met 11 maanden wezen logeren bij mijn ouders, maar dat was uit noodzaak omdat mijn vriend met een hartinfarct op de IC lag. Ze vragen nu beiden regelmatig of ze ergens mogen slapen. Vooralsnog doen we dit voornamelijk in vakanties (opa/oma of vriendjes). Bij uitzondering eens van vrijdag op zaterdag. In het laatste geval is het meestal bij vriendjes. Straks in de zomervakantie staat er weer een logeerpartijtje bij opa en oma in Friesland op de planning. En misschien nog bij mijn zusje en haar man. Maar ik ben het niet eens met je collega's wat dat betreft. Doe wat voor jou goed voelt!
Mijn Oudste is bijna 4. Heeft nog nooit alleen ergens gelogeerd. Als het een keer moet dan moet het maar dat is gewoon nog nooit voorgekomen. Ze gaat pas logeren als ze hier zelf om vraagt.
tja soms moet het wel mijn dochter was 3 maanden toen ik met spoed opgenomen werd mijn zoontje was 2 en vond en vind het nog steeds geweldig om bij opa en oma te logeren
Wat een kletskoek! Onze zoon ging pas met 16 mnd voor t eerst logeren. Geen probleem hoor! Laat je niets wijs maken, jij kent jouw kindje en vooral jij bepaalt je eigen tempo.
Ik denk er precies als jij over TS. Voor mij hoeft het nog niet. Voor mijn vriend ook niet. Als het echt een keer moet is het vroeg genoeg. Of als ze zelf wil. Tot die tijd slaapt ze lekker thuis bij ons!
Mijn zoon is 20 mnd en heeft nog nooit zonder mij ergena geslapen. Dus wek snachts bij opa en oma maar dan was ik er ook ook pas vanaf 18 mnd jaar omdat ik met een gebroken elleboog zat. Hij slaapt er prima dus dat is geen probleem. Ik vind het moeilijk. Dus ala je er niet aan t oe bent lekker niet doen.