inderdaad kruiken, kruikenzakken, dekentjes en lakens. en ik vraag me ook af, waarom zoveel van iets waarom kleding tm maat 86? had ze hier met 1,5 jaar pas aan. een aantal merken past ze niet eens qua bouw. schoenen maat 21 had ze hier met 1,5 jaar. toen ook pas gekocht want toen ging ze lopen en dan moeten schoenen echt goed bij de voetjes passen... waarom zeepvrije wasgel EN, creame zeep EN wasschuim EN schuimbad? de helft zal je niet eens gebruiken. wasgel en evt. shampoo is genoeg. kindje moet maar tegen zwitsal kunnen anders heb je een probleem.. hetzelfde met sudocreme. met 1 potje doe je echt heeeeel lang en niet elk kindje kan er tegen. persoonlijk vind ik het rotzooi. echt niet zo zacht als ze zeggen... talcpoeder nooit gebruikt. hetzelfde als alle creme's. zou er niets meer bijhalen behalve het beddegoed en kruiken en badcapes. wat de anderen zeggen. 30 washandjes en monddoekjes ik had er van elk 10 en dat was echt meer als genoeg. niet rot bedoelt, echt niet. maar ik verbaas me er ook een beetje over
Ik vind t ook heel veel! 6 washandjes en 10 monddoekjes waren genoeg Mis een babyfoon? Muziekdoosje? (Hier heel veel aangehad) Flessenborstel?
Wat betreft monddoekjes, het is maar net hoeveel je kindje spuugt. Bij Lisa gebruikte ik er minstens 10 per dag. Maar we hebben later nog wat bij gehaald, zou niet meteen zoveel aanschaffen. En 1 shampoo en badspul was ook genoeg geweest en dan zou ik zeker niet alles van Zwitsal aanschaffen, maar goed, je hebt het al, dus hopelijk kan je kindje er tegen en anders gebruik je het lekker zelf . En van washandjes gebruik je er hooguit 2 per dag, dus dat zijn er ook wel een beetje veel. Kan je nog dingen terugbrengen? Ik vind het echt wel heel veel....
Babywattenstaafjes nooit gebruikt trouwens. Wel gewone wattenstaafjes, om het naveltje schoon te maken.
En waarom al een speentje vanaf 6 maanden? Je weet niet eens of je kindje straks een speentje heeft en je hebt er zo 1 gehaald. Sorry, verbaas me gewoon over wat dingen
heel veel kleding tot en met maat 86. Waarom tot maat 86? Mijn dreumes begint dat nu pas te dragen. 1 pak luiers 4-10kg 1 x luiers 9-20 kg 2x luiers 7-18 1 x luiers 3-6 kg 1 x luiers newborn Maar luiers worden er nog meer bij gekocht! Hooguit nog een pak new born maar meer zou ik echt niet kopen. 2 speentjes avent 0-6 maand 2 speentjes 6-18 maand 1 difrax woezel en pip speen 0-6 maand 1 speen bibi 0-6 maand Die van mij wilde geen speen. 1 zwitsal zeeppompje zeepvrije wasgel 1 zwitsal zeeppomp shampoo 1 pak zwitsal creme zeep 1 zwitsal wasschuim 1 zwitsal schuimbad 1 zwitsal bodylotion 1 zwitsal badolie 1 zwitsal rijke olie 1 zwitsal talc poeder 1 zwitsal zachte creme 1 zwitsal zinkzalf 1 zwitsal goedemorgen 1 zwitsal badcape 2 potjes sudocreme 1x billetjescreme Wow. Echt heel veel verzorgingsproducten. Zeker de helft hiervan heb ik nooit gebruikt. En vier potten billencreme/zinkzalf? Daar doe je echt heel lang mee. 18 pakken billendoekjes Hier doe je ook zo'n 4 maanden mee. Misschien vindt de baby ze wel niet prettig. Uitslag? Ruiken ze niet lekker.. 30 hydrofiel washandjes 30 hydrofiel monddoekjes Dit is erg veel. Volgens mij heb ik ongeveer 10 van beiden en nooit te weinig gehad. 2 waskussenhoezen Hier zou ik sowieso meer van halen 1 paar nike schoenen maat 21 1 paar nike schoenen 19,5 1 paar nike schoenen 16 1 schoenen maat 0-6 maand 6 paar sloffen Veel schoenen zeg. Schoenen zijn pas echt nodig en handig als ze goed lopen dan zal hij/zij ongeveer maat 20/21 hebben. Verder mis ik op je lijst ook kruiken en kruikenzakken. En normaal beddengoed zoals dekentjes, lakens, hoeslakens, moltons.
Ik zou even een uitzetlijst downloaden van de kraamzorg.. Ik mis een boel dingen die écht nodig zijn, maar zie van iets wat onnodig is heel veel! Luiers? Wat een voorraad in verschillende maten, waarom? En wat een zwitsal! Wist niet eens dat ze zoveel hadden, lol Kijk even naar zo'n uitzetlijst.. Als je dat in elk geval hebt zit je goed, en wat je dan verder nog wilt kopen, lekker doen en van genieten
Ik dacht ook meteen aan de kruiken/kruikenzakken, wikkeldoek, extra badcape en beddengoed. Ik vind dat je erg veel hebt, het overgrote deel heb ik zelf niet gebruikt (veel verzorgingsproducten en sudo, vind zelf bepanthen veel fijner). Ik vind zelf badstof monddoekjes fijner omdat de spuug hier gewoon dwars voor zo'n hydrofieldoekje gaat (daar gebruik ik er wel meerdere van op een dag). Sommige dingen zou ik zelf niet voor kiezen (loopstoel, tuitbeker) maar dat is persoonlijk. Luiers heb ik zelf alleen in de 2 kleinste maatjes gekocht. Hier is momenteel ook maar 1 merk/type luiers dat alles binnenhoudt. Ik vond het ook wel fijn om een pak zoogcompressen in huis te hebben, op dag 4 liep ik ineens leeg en daar kon geen stukje keukenrol tegenop .
Ah we kunnen nog wel wat verzinnen voor je om te kopen je raakt nooit uitgekocht hoor haha. Meegroei bh's, olie tegen striae, voedingsbh's, borstcompressen, voedingshemdjes, voedingstoren, flesverwarmer, flessensterrilisator, voedingshapjes maker (geen idee hoe je dat noemt-heb t zelf niet gekocht nog) wieg met wiegdeken en matras en lakens en aerosleep ofzo, ook voor t ledikantje... Camera voor de fotoos, decoratie voor de babykamer, mandjes om de spullen in te doen, luiertas, verschoonmatje, wasmand, billendoekjes houder voor op de kamer maar ook voor in de tas. Ehh muziekdoosje, rammelaar, bijtring, knuffels, speelgoedkist, nachtlampje, voedingsstoel, wrapper ehmmm nou ja etc
wat een lijst zeg... Vlg mij hebt je van alles een beetje te veel. Wat er wel ontbreekt is allemaal al wel voorbij gekomen. enne die loop stoel is een beetje overbodig. Schijnt ook helemaal niet goed voor de heupjes. Van onze fysio mocht dat ding bij ons het huis absoluut niet in en als het aan haar lag werden die dingen verboden... Tja zei ze voor gehandicapte kindjes die nooit zouden kunnen lopen is het wel leuk dan lijkt het nog wat..
Ongelooflijke hoeveelheid spullen... Serieus, ik vind echt dat je overdreven veel in huis hebt gehaald! Je weet helemaal niet wat je kind wanneer past zover vooruit lijkt mij. Dus waarom zoveel in huis halen? Ben ook wel benieuwd: Hoe lang ben je zwanger? Ben je al zwanger? Ik zie namelijk heel veel topics van je in t afgelopen jaar over of je mogelijk zwanger zou kunnen zijn...
Mensen wat een reacties ?!? Ik snap helemaal dat je alles goed voor elkaar wilt hebben voor de kleine! Ik heb ook dingen gekocht en gekregen waarvan ik nu denk...uhm ok niet nodig, waarom heb ik dat in hemelsnaam??? Ok je hebt een beetje veel maar who cares? Wat je mist is idd al gezegd...ik zelf heb aan 10 spuugdoekjes niet genoeg.... Veel plezier met je voorpret!
Hihi jij kan zo onderduiken met je baby straks! Wat een spullen. Niet rot bedoeld, maar het is wel veel Waar sla je dat allemaal op? Hier toch de ervaring dat je pas weet wat fijn is als je kindje er is. Zeker met kleertjes. Ik kreeg een heel andere smaak van babykleren toen mijn mannetje er was...! Nog een tipje: koop niet zoveel speelgoed/knuffels... wij komen er na 3 maanden kraamvisite in om haha. Zelf had ik daar amper wat van gekocht. Hoezen voor over het aankleedkussen: hebben wij er 5 van. Soms gaan er wel 2 op een dag doorheen (lekker piesen als de luier net los is) Speentjes: heb je verschillende soorten? Hier is namelijk de bibi favoriet, maar ik zie ook vaak baby's met difrax.
Je kunt altijd nog even kijken op de prenatal of andere website voor een uitzetlijst. Ik vind kleding tm maat 86 wel erg veel. Ben je van plan om de eerste anderhalfjaar niet meer te shoppen? Zorg in elk geval dat je genoeg maat 50/56 en 62 hebt voor in het begin. Het was onze fout om vooral 68 te kopen en toen kwammen we erachter dat we heel weinig maat 56 hadden. Het is het belangrijkst dat je voor het begin even genoeg hebt, je kunt altijd nog bijhalen en shoppen.
Nee nog niet genoeg , haha! Het moge duidelijk zijn dat je het goed wilt doen en daar is niks mis mee!
Wow, wat een hoop zeg! Vind het wel een beetje overdreven eerlijk gezegd... Je had misschien beter eerst van tevoren even kunnen kijken/informeren hier, wat je allemaal nodig had, en daarna pas te kopen. Maar als je genoeg ruimte in huis hebt, moet je vooral doen wat je zelf wil natuurlijk!