Maar hoe wil je het gaan doen met een kruikje? Want die kun je niet erbij stoppen in de slaapzak. Slaapzak is ideaal vanaf dat ze gaan draaien of als ze onder hun deken uit wurmen en het koud krijgen. In het begin gewoon lakentje en dekentje.
Hier lag dochterlief ook de eerste week al in een slaapzak. Ik had er geen in huis maar de kraamzorg zei dat het misschien wel een goed idee was dus is manlief er op dag 3 nog 1 gaan kopen.
Wow wat heb je veel! Leuk he om al die dingetjes te kopen! Maar bedenk ook dat je het over een jaar ook leuk vind om bijv. kleertjes te kopen dus dat je niet alles al voor de geboorte in huis haalt. Maar ja als je genoeg geld hebt waarom ook niet
Ik las even je andere berichten maar ik verbaas me enorm, jij loopt stage, je vriend verdiend 950 en krijgt een uitkering? Waarom koop je zo ontzettend veel spullen die je nog niet nodig hebt? Ik begin me af te vragen of dit serieus is allemaal..
Ik had inderdaad de lijsten wat beter nagekeken want het meeste is gewoon overbodig en dat is enorm zonde van het geld.
Ik denk dat je nog wat bij moet halen. Of ging je geen weeshuis runnen? Jeetje zeg, ik heb nog niet eens de helft van de dingen op jouw lijst... Je kunt na de bevalling toch altijd nog dingen (luiers, billendoekjes, verzorgingsspul, kleertjes enz) kopen? Die winkels zijn er dan ook nog gewoon hoor. Maar je bedoelt het vast goed, en een voorraadje kan geen kwaad. Maar joh, dat je je dan nog afvraagt of je wel genoeg hebt...
Enige wat ik hier hwb ik 12 pakken luierw in verschillende maten.... Maar zoveel als jij!! Neeee heb ik ook niet
Oh meid STOP met het kopen van nu nog niet nodige dingen. Kleding maat 86 spenen vanaf 6 maanden tuitbeker de hele Zwitsal lijn etc etc Relax koop de nodige dingen en wacht tot jullie kindje er is. De wereld vergaat niet en de winkels zullen niet massaal hun deuren sluiten als hij/zij er eenmaal is.
Hou er ook rekening mee dat je baby misschien helemaal niet tegen zwitsal kan... Onze vent reageerde er best heftig op namelijk... Maar als ik zou was zou ik nu echt stoppen met dingen kopen. Je hebt veel spul waarvan je niet eens weet of je het gaat gebruiken aangezien sommige kinderen helemaal niet uit een tuitbeker drinken. Nike schoentjes zijn leuk maar niet goed voor de voetjes, spenen voor 6 maand misschien is je kindje wel een duimzuiger of heeft het helemaal niet een dusdanige zuigbehoefte etc etc.
Iedereen super bedankt voor de reacties! En het is misschien inderdaad een beetje veel,maar we willen het gewoon goed doen, en zeker omdat dit onze eerste is! het klopt helemaal in mn eerdere berichten dat ik aangaf dat we niet zoveel geld hadden, gelukkig is dit volledig anders geworden en hebben we nu meer te besteden. we hebben ook niet alles tegelijk gekocht maar iedere keer wat. dus vandaar dat het ook aardig veel is
Je hebt in ieder geval een hele lijst... Alleen lakentjes en molton zou ik zeker 3 van willen hebben. Maarre, wat hierboven al gevraagd wordt, ben je al zwanger dan?
Ik ben nu 41 weken zwanger en ik heb bepaalde dingen van jou lijst nog niet eens. Het is wel heel erg veel. Luiers heb ik alleen nog maar in de newborn variant. En spenen heb ik alleen nog maar degene uit de gratis pakketten. Wipstoeltje heb ik pas sinds dinsdag in huis. Was ik eigenlijk te laat mee, maar ach heb je ook niet meteen dringend nodig en wilde eerst een wipstoel als kraamcadeau vragen (maar schoonmama zei dat een wipstoeltje in het begin wel prettig was dus toch maar 1 besteld). Ben benieuwd of je al zwanger bent en hoe lang, er kan natuurlijk nog van alles misgaan! Zelfs na de geboorte.
Wow, wat een hoop verschillende luiers heb je al! Heb je die allemaal zo zelf gekocht of heb je ook gekregen of iets? Want vind het zelf nogal onnodig om een pak luiers van 9-20kg in huis te hebben? Hier is de baby nu 4 weken en past nog in de newborn luiers, die beginnen wel wat krapper te worden dus we gaan na dit pak over op nummer 2.. Maar ik heb zelfs nummer 2 nog niet in huis, laat staan al die grotere maten hihi.. Luiers zijn zo gehaald dus ik heb alleen wat op voorraad van hetgeen wat hij nu gebruikt. Zou niet weten waar ik het allemaal moet laten haha.. loopstoeltje enzo hebben wij hier ook nog niet aangeschaft, lijkt mij leuker om straks ook nog het een en ander te kunnen kopen en neemt nu ook weer onnodig plaats in beslag. Maar goed, als je 'koopdrang' hebt wie houdt je tegen hahaha.. en 30 hydrofiel washandjes Ik heb er 6 en die gebruik ik niet eens allemaal hihi.. Gebruik per wasbeurt 2 washandjes en die gaan voor de volgende wasbeurt al in de wasmachine dus had er zelfs niet eens 6 nodig gehad. hydrofielluiers kun je overigens geen genoeg van hebben, vind ik Echt heel handig, heb ze hier overal liggen; in bed, in de box, in de wandelwagen en dan natuurlijk voor het afdrogen na het badje etc. en altijd een reserve in de tas mee Dit is ook onze eerste en wij waren ook graag goed voorbereid, maar hebben wel bewust proberen te kijken om geen 'onnodige' dingen te kopen die we pas na maanden nodig hebben.. Achteraf hebben we nog genoeg dingen gekocht wat we eigenlijk niet gebruiken hihi
Ben ik ook benieuwd naar. Als TS al zwanger is, dan is ze in elk geval nog niet zo lang zwanger. Want in november 2012 was ze nog niet zwanger. Maar misschien in december 2012 wel. Dus dan zal ze nu hooguit zo'n 3 maanden zwanger zijn of korter. Dan ben je wel erg snel met het aanschaffen van die spullen op die enorme lange lijst moet ik zeggen! Helemaal de eigen keus van TS natuurlijk, maar ik zou dat niet zo snel doen.
Ik bedoel het ook verder niet onaardig maar het valt me op dat er de laatste tijd her en der op dit forum posts verschijnen van mensen dat ik denk: huh?!
Ja ik vroeg het me af omdat er geen banner en er is ook niks met een berichtje van hoera, zwanger! ofzoiets. De meesten hier laten het toch wel weten wanneer ze 2 strepen hebben! Het kan best een tijdje duren voordat je zwanger bent en tegen die tijd zijn er vast weer een heleboel andere leuke dingen... maar ja, je hebt alles al in huis. Persoonlijk had im het geld lekker op de bank gezet en rente gevangen. Lijkt me dat de zwangerschap erg lang duurt als je niks meer te shoppen hebt. Maar hé, als TS hier gelukkig van wordt, wie zijn wij dan eigenlijk?
Iets wat ik zelf erg veel nodig heb zijn hydrofiele doeken en spuudoeken en dan van die hele grote! Ze spugen namelijk vaak met een boog. Ik heb 2 aankleedkussen 1 boven en 1 beneden. Met baby winkelen is ook erg leuk! Dus je hoeft niet al alles in huis te hebben. Heb zelf trouwens ook een zwitsalverslaving, gelukkig kan ze er tegen. Bepathen is ook erg goed spul!