Ik baal: zwanger worden met diabetes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mrs Smeerkaas, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Hallo meiden,

Wat vind ik dit toch een heerlijke plek om mijn verhaal/frustratie te delen. Iedereen is altijd zo lief! Dus daar ga ik weer..

Ik heb diabetes type 1 wat een zwangerschap niet vanzelfsprekend maakt. In maart 2011 kregen wij groen licht voor een kindje. In mei 2011 een miskraam met 5w3d. Sindsdien is het groene licht ingetrokken omdat mijn bloedsuikerspiegel niet goed genoeg was. erg moeilijk om te stoppen als je eenmaal gaat, maar we willen geen onnodig risico lopen.

Nu moest ik vandaag bloedprikken om te bepalen of mijn gemiddelde bloedsuikerspiegel goed genoeg was. Ik heb een afspraak met mijn internist dat dit onder de 7,0 moet zijn en als dat zo is, ik minimaal 3 maanden daaronder moet blijven.

Nu heb ik net de uitslag gekregen: 7,1.. BALEN! Dit betekent dus dat we nog een keer drie maanden extra moeten wachten.

Ik ben er best verdrietig over, want mijn eierstokjes klapperen zoooo hard. Bovendien vind ik het extra moeilijk omdat ik twee weken terug uitgerekend was (van die miskraam in mei) Maar we geven de hoop niet op en gaan er weer voor!

Bedankt weer voor het lezen!

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo Amlie,

Wat vervelend allemaal zeg. Het zit je niet mee lees ik. Ik heb zelf ook diabetes alleen dan wel type 2. Maar de regels voor zwanger worden zijn hetzelfde (nu verschilt de streefwaarde van de hbac wel per ziekenhuis). Mag je niet wat vaker bloed laten prikken om de 6 weken zodat je wat sneller goed ingesteld bent? Heb je via de mail of telefonisch ook contact tussendoor met je dvk om je waardes te bespreken zodat je goed ingesteld zou kunnen worden? Dat je hbac nu hoger is heeft dit te maken met de miskraam die je hebt gehad of staat dit los van elkaar?

Mijn suikers zijn momenteel erg laag en moet nu drastisch minderen met de insuline. Had de laatste keer een hbac van 5,6%. Ik kan je vertellen dat dat ook niet fijn is moet er momenteel tegen eten en slaap ook slecht.

Ik hoop dat je met de juiste begeleiding snel weer groen licht krijgt en snel weer zwanger mag zijn en een voorspoedig zwangerschap hebt en een gezond kindje. Geef de moed niet op;)

3. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Bij ons wordt het hba1c om de drie maanden gemeten, niet tussendoor ook nog eens. Ik kan als ik wil elke dag bellen/mailen met mijn diabetesverpleegkundige, maar we hebben bewust afgesproken niet te vaak te contacten. Omdat het zo'n obsessie wordt voor mij, dan heeft het een averechts effect.

Opzich heeft de hba1c niet direct te maken met mijn miskraam, maar indirect wel. Ik ben er goed van de kaart van geweest en als ik gestresst ben, stijgen mijn waardes.

Bedankt voor je reactie en we wachten af!

4. Jes0609

Jes0609 Lid

3 apr 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amlie,

Ik heb ook diabetes type 1 en heb al een gezond zoontje van bijna 4 jaar. Ook wij zijn nu al 11 maanden aan het proberen voor een tweede zwangerschap. Veel succes ermee, en mocht je vragen hebben, ik wil je altijd verder helpen.

Deel Deze Pagina