Inspiratie kwijt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mama4life, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was, wist ik het zeker... Ik wil mijn kleintje bv geven... Zo gezegd, zo gedaan! En eigenlijk ging dit vanaf dag 2 helemaal super, mijn productie kwam goed op gang (ja beste tsr, mja als dat alles is), de kleine man hapt goed aan, groeit goed en "eet" dus blijkbaar voldoende!

Alleen de laatste paar dagen (anderhalve week ong) heb ik het idee dat het niet goed meer gaat... Ik ben bijna 1,5 uur tot 2 uur per voeding bezig... En krap 1,5 uur later komt hij alweer... De nachten slaapt hij gelukkig wel goed door...

Ik wil mijn kleine man zo graag bv blijven geven, want ik geniet ervan, het is goed voor hem en het is zoooo'n heerlijk mama-moment! Maar ik trek t momenteel niet meer... Voor mijn gevoel heb ik gefaald of ben ik aan het falen... Nu krijg ik het commentaar dat ik mn kleintje moet laten huilen, maar ik ben daar zo slecht in... Ik vind zelf nl dat n baby'tje van 3 maand niet hoeft te huilen... Zeker een kereltje niet wat verder heel de tijd lacht, brabbelt en vrolijk is...

Heeft er iemand nog tips? Of inspiratie... Of wat dan ook!

Sorry voor t lange gezwam... Oh en bedankt voor t lezen :)

2. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Misschien heeft hij zijn regeldagen? Dat zijn de dagen waarop de borstvoeding opnieuw afgestemd moet worden op de veranderde behoefte van je kind. Laat hem gewoon lekker drinken wanneer hij daar behoefte aan heeft, zou ik zeggen. Ik heb mijn kinderen beiden vijftien maanden gevoed, het eerste halfjaar volledig, en ik heb eigenlijk nooit nagedacht over voedingstijden. Ik voedde altijd op verzoek, en dit soort dagen (soms weken) horen er echt bij! Succes!

3. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Thanks voor t reageren Cupcake... :)

k Weet wel dat er regeldagen zijn... Maar t maakt niet uit hoelang of hoe vaak ik hem laat drinken... Hij blijft huilen tussen 5 en 8 's avonds, verder de rest van de dag eigenlijk niet (jaaa als ie ff moet wachten op zn eten)... Wil eventjes aankijken of t niet onder mama-honger valt... :(

Dus tussen 17.00 en 20.00 is t mamatijd... :cool: Al heb k er inmiddels wel spierpijn van... ;)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wil hij niet clusteren s avonds? Is heel normaal en gaat vanzelf weer over.
    Hier was het s avonds de eerste maanden altijd zo'n beetje non stop voeden.

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Als ik dit zo lees is het idd clusteren.

Wat ze dan willen is veel bij je zijn en regelmatig een slok melk mee pakken vaak. Probeer er aan toe te geven. Op de bank als dat lukt met wat drinken en aanleggen wanneer hij er om vraagt.

Lukt dit je niet zo dan zou je ook kunnen kijken of je hem in een draagdoek bij je kan houden. Misschien vind hij dat wel fijn om die uren door te komen.

Clusteren is vaak een soort van voorraadje ook aanleggen om daarna een paar uurtjes als het goed is door te tukken.

6. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Ik vermoed wel dat t clusteren zou zijn... En k vind t absoluut heerlijk om met de kleine man te kroelen/voeden e.d., maar qua tijd is t erg lastig... :) Voor 5 uur is mn vriend vaak niet thuis... En pas na 8 uur gaan koken... Dan eten we tegen half 9... Als we geluk hebben... ;)

Mja, k doe mn best om er zoveel mogelijk aan toe te geven... En mn eigen maag... Tja die moet maar wachten... :D En mn vriend redt zich maar met n broodje kaas... :p

Wel bedankt voor t reageren dames!

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Misschien kan je dan nu op de momenten dat hij slaapt het eten vast voorbereiden? Desnoods wat in voren maken om alleen het te hoeven op te warmen?

Kan je vriend niet koken dan als hij thuis is van zijn werk? Het is even aanpassen met dit, maar mijn man deed dit wel toen.

8. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Tja... Mijn vriend kan water koken... :D
    Neej die is helaas niet zo'n held in de keuken... :$
    En k ben n zeikerd in opgewarmd eten... Dan moet k t op kunnen bakken (houd nl echt niet van magno-eten) en je kan niet alles opbakken...:)

Wel bedankt voor de tips mamavanjordy... We gaan eens uitvogelen hoe we dit gaan organiseren... Want hoe dan ook, de kleine man gaat voor... :cool:

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    maak in de ochtend een lekkere eenpansmaaltijd, en dan het liefste voor minimaal twee dagen, want de tweede dag smaken die veel beter!
    denk aan macaronischotel, jachtschotel, stamppot, stevige soep, pan nasi, bonenschotel, stoofvlees, goulasj etc.
    In de clusterperiode kookte ik altijd in de ochtend, zo rond tien uur. Had ik dat vast gedaan. Nou kan mijn man gelukkig goed koken, maar die zat toen in het buitenland...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    voor dit soort koken is een slowcoker of rijstkoker echt ideal!

11. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Heb je een draagdoek? Zo kun je hem bij je houden en evt met wat oefening zelfs voeden in de doek terwijl je wel je handen vrij hebt en zou kunnen koken (of andere dingen doen)

Succes!

12. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Thanks Dirksmama en Nijn84 voor t reageren...

k Denk dat k mn vriend mar moet leren koken... :cool: Helaas is t voor mij (fysiek) nieh mogelijk om m (lang) in de draagdoek mee te nemen en voeden in de draagdoek durf k niet... :$

Wel lief voor alle tips...

13. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Over het koken en het eten kan ik je geen tips geven, ik kookte gewoon met mijn baby aan de borst, maar zoals je zegt ben je daar fysiek niet toe in staat. Misschien kun je overdag iets klaarmaken wat je later in de oven kunt zetten (lekkere ovenschotel bijv., voor leuke recepten kun je kijken op internet, een handige site is www.snelklaar.nl). Dan kun je rond etenstijd gewoon lekker met je baby gaan zitten.
    Succes!

14. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Cupcake... Die site ga k zker (vaker) bezoeken... :D
    Thanks iig...

Deel Deze Pagina