Dagaanbieding? Pff je wordt belazerd

Discussion in 'De lounge' started by Bouwjaar1979, Mar 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik kijk eigenlijk elke dag wel even op dagaanbieding.net. Zag ik van Daydealers een workshiop cupcakes maken staan. (klik)
    50% korting van 50 voor 25 euro.
    Nou zag ik het plaatsje westwoud er bij staan en die was ik al eens eerder tegen gekomen (ergens anders) en daar koste het helemaal geen 50 euro. Westwoud-city is nu eenmaal niet een wereldstad en dus er zullen niet tig mensen cupcakes workshops houden. Je kan daar een workshop volgen voor 30 euro. klik (bij huizen kwam is soort gelijke prijzen tegen.)

Zo zie je maar weer hoe doe boel belazerd wordt. Je gooi de van prijs omhoog en zo heb je als consument ipv 50%, 5 euro korting of zelfs nog minder.In gewone winkels gebeurd dat natuurlijk ook, maar toch.

Ik vind dat zo sneaky.
    Kopen jullie wel eens zoiets zonder het even te checken?

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Zo is dat bij veel producten die je wil kopen. Is het tapijt 20% afgeprijsd, dan is de prijs wel opgeschroefd dan een week eerder en dus betaal je net waarschijnlijk net zoveel. Ook voor auto's geldt dat. Tja het is vaak een gevoelskwestie denk ik. Ik speur zelf op internet welaltijd naar de goedkoopste prijs. Ben een echte hollander :p

3. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ik check ook altijd de site bijvoorbeeld wat de daadwerkelijke prijs is.

4. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

Dec 11, 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ja, inderdaad altijd even verder kijken. Voor sommigen heel normaal. Maar er zijn er zat die deze hint/tip goed kunnen gebruiken.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik kijk altijd naar de prijs en kijk in de winkel ook of de afgeprijsde spullen niet stiekem ergens anders precies dezelfde prijs hebben. Vaak zijn bvb afgeprijsde dingen bij de appie in andere winkels standaard nog goedkoper. Heel soms is het echter ook andersom.
    En daar is niks echt hollands aan dat is gewoon geen dief willen zijn van je eigen portemonnee.

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Landal en centerparcs doen hetzelfde. Soms zijn de huisjes met korting zelfs duurder dan zonder.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0

Ja idd. Had van mijn werk zo'n bon gekregen met 50 euro korting bij landal. Moet je wel naar een aparte website van ze. Toch ff checken wat de prijs was via hun gewone site, nou dat scheelde dus 50 euro op de gewone site!! :$

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Daar kwam ik ook achter idd. Ik keek eerst wat het zou kosten met een kortingscode die ik had en daarna hoeveel het gewoon kostte en dat was gewoon minder als met actiecode. Als je de actiecode wil gebruiken kom je ook op een aparte pagina en dan zijn blijkbaar de prijzen anders.
    Last minute is ook al maanden van te voren en dan kan je het al goedkoper boeken.Rondkijken op internet enzo heeft zeker zin ook met andere dingen.

Wel naaibakkerij zeg dat het een mooie deal lijkt en dat eigenlijk niet is.

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb in een winkel gewerkt, daar stond vaak op kleding van xxx voor xxx. Mensen kopen het dan gewoon eerder dan dat er een normale prijs op staat..

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nooit zo'n bon gehad, maar dit wist ik bijv. niet. :$
    Ik check dat soort dingen wel altijd, maar af en toe maken ze het wel bont.

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

nee ik check altijd alles na, om dit soort dingen dus te voorkomen!

Share This Page