Helaas komt de dieren ambulance heel vaak niet. Heb verschillende keren gebeld, en krijg vrijwel altijd nee te horen. Laatste keer was 2 weken terug, zat een kat in de straat onder het bloed. Beestje is heel mager,loopt bij iedereen naar binnen voor eten. Maar goed aangebeld bij de eigenaar doet niet open ( zijn zware alcoholisten). Gebeld met onze dierenarts, ja je mag hem brengen maar vooraf betalen. En ja dat wil ik niet. Dierenambulance gebeld, nee wouden niet komen. Ik moest het dierenasiel maar bellen, of die daar heen kon. Daar heen gebeld, kat was daar bekend had er al eerder twee weken gezeten. Beestje is daar ook gechipt, de eigenaar heeft de kat dus wel opgehaald. Heel veel gedoe geweest omdat de eigenaren de rekening moesten betalen, vrouw vertelde zelfs dat de politie er aan te pas was gekomen. Maar goed het dierenasiel wou de kat niet hebben omdat er een eigenaar bekend was. Gebeld met 144, verteld dat het beestje echt dringend hulp nodig had maar dat niemand mij wou/kon helpen. Oh dat verbind ik u door met de politie van uw woonplaats. Kreeg een agente aan de telefoon, vertel mijn verhaal, ja zegt ze dit kan niet ik bel nu de dierenambulance dat beestje moet worden opgehaald. Dus ik dacht mooi nu word hij opgehaald en krijgt medische hulp. 15 minuten later gaat mijn telefoon, was de dierenambulance die ging flink uit hun plaat want ze waren gebeld door de politie. Dierenambulance zei dat ze de kat niet mochten ophalen omdat die gechipt was. Jeetje dacht dat ik gek werd, werd echt van het kastje naar de muur gestuurd en ben ook flink boos geworden. Vervolgens werd ik weer gebeld door 144, en zij hebben ervoor gezorgd dat de stadswachten van mijn woonplaats de kat heeft opgehaald. Ik doneer ook al jaren aan de dierenambulance, maar naar deze actie begin ik wel te twijfelen. In mijn omgeving doneren veel mensen aan hun, maar ze komen bijna nooit.
Wat een verhaal, onvoorstelbaar dat er zo gereageerd wordt. Hopelijk is het beestje er gauw bovenop. Mijn kat loopt nog steeds mank na zijn auto ongeluk, maar springt vrolijk rond en speelt, nu heeft hij artrose en wordt wat slomer, maar dat heeft niks met het ongeluk te maken.
Oef wat een nacht! Ze kunnen beter hun achterpoot breken trouwens, schijnt.. (De mijne moest pas zn achterpoot laten amputeren). Maar dat terzijde. Goh, ik wist niet dat de dierenambulance vrijwillig was.. Ja, dan begrijp ik het wel een beetje. (Want jemig wat zijn dierenartsen duur!) Wel erg sneu zeg.
Wat zijn jullie fijne buren! Gelukkig dat het goed komt met de kat. Alleen wel erg dat de dierenambulance zo laks reageert.
Weet je wat het echte trieste is? Hier in Nederland wordt een huisdier als een ding gezien bij.de wet. De eigenaar van de hondenschool waar ik jarenlang ging had zelf een hond in laten slapen (ja hij heeft diergeneeskunde enz gestudeerd wilt alleen geen dierenarts zijn) en toen kreeg hij een kleine boete wegens vernieling van een voorwerp En zo lang is dit niet geleden en die wet is nog steeds zo.....
Ocherm, arme poepoe Wat lief van jou dat je zoveel gedaan hebt! Kleine stumper, 4 tot 6 weken in een bench ziiten Je zou toch gek worden! Erg slecht dat je zo van het kastje naar de muur gestuurd wordt, zeg. Belachelijk! En nu? Terug naar bed?
Dat klopt ja. Als je een dier mishandeld of dood is het strafrechtelijk gezien vernieling, dankrijg je hiervoor een taakstraf. Maar dan heb je nog de GWWD welke zegt; Artikel 36 1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen. Artikel 43 Het is verboden om dieren te doden in andere dan bij algemene maatregel van bestuur aangewezen gevallen. (slachten etc) Staat op beide 3 jaar gevangenisstraf.
Aah wat zielig voor de kat en wat ontzettend gemeen dat ze jou twee uur hebben laten wachten met een kat die pijn heeft en onder het bloed zit. Ik heb alleen de openingspost gelezen dus weet niet of het al is gezegd, maar je kan ook 144 red een dier bellen! Op hun site staat het volgende: Bent u getuige van een dier in nood door een ongeluk, mishandeling of verwaarlozing, dan is er één centraal nummer dat u kunt bellen om het te melden: 144. Dit nummer is zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar tegen lokaal tarief. Mocht 144 om technische redenen niet bereikbaar zijn, bel dan het politienummer 0900-8844, of voor spoed 1-1-2. Meldkamer Het meldnummer is ondergebracht bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). Dat betekent dat speciaal opgeleide politiemensen de telefoon aannemen en de juiste hulpverlener inschakelen. Samenwerkende hulpdiensten Afhankelijk van de melding wordt de politie, de Dierenbescherming, de Landelijke Inspectiedienst of de nieuwe Voedsel- en Warenautoriteit ingeschakeld. Meer informatie over deze organisaties vindt u bij partners.
Ik werk zelf bij de blauwe, maar 144 stuurt je door naar de dierenambulance,die dus niet rijden. Helaas.
Allereerst: wat ben jij een lieve buurvrouw! 👏👌 En dat arme beestje, hoop dat hij niet te veel pijn zal hebben en snel weer opknapt.
En de dierenambulance was er binnen 30 minuten naar het bellen hoor. Echter begreep die vrouw aan de telefoon het niet helemaal kennelijk omdat ze dacht dat de kat dood was.. huh??! En kreeg ik geen gehoor bij de DierenAmbu van Almere en Zeewolde, en kon ik geen spoeddierenarts 123 bereiken etc.
Oh my, arm beestje. Onnozolle dierenambulance! Hopelijk heeft de kat niet heel veel pijn. Lief van je dat je zo geholpen hebt!
Duh! Heb jij nog nooit een dooie grommende kat gehoord dan? Kom op heey wel bij de les blijven... Wat goed dat je zo hebt gehandeld, en top dat je ze hebt kunnen helpen..