hallo op internet kan ik niet zoveel vinden, misschien heeft een van jullie dit ook of kent iemand die dit meegemaakt heeft. vandaag had ik eindelijk mijn 1e echo, was zeer zenuwachtig want had nog steeds niet het idee dat ik zwanger was, moest het eerst zien zeg maar. uitwendig kon ze niets vinden, dus dan maar inwendig. ook eerst niets, alleen een groot zwart gat, maar ja 1e echo wat weet ik ervanaf? er zit een grote cyste in je buik zegt ze, en ik kan geen kindje vinden, ze heeft de bal opgemeten en bleek maar liefs 10 cm te zijn. gelukkig was ze heel lief en probeerde toch verder te zoeken om ons toch een goed gevoel te geven, en ja hoor onze krummel ligt helemaal in een hoekje gedrukt maar heeft een hartslag en beweegt en heeft de normale lengte, we zijn 11 w en 6 dgn zwanger ! maar ja die cyste, nu moet ik meteen morgen naar de gyn, maar heb geen idee wat me te wachten staat, gaat ie het aankijken, of probeert ie het eruit te halen, moet ik geopereerd worden en is dit gevaarlijk voor het kindje? ik zit zo vol vragen, en misschien is het overal anders, maar weten jullie iets hierover ?
nou ik er geen ervaring mee ofzo maar ik denk dat ze geen ingreep zullen doen die schadelijk kan ijn voor je kleine behalve als de cycte meer schade kan toedoen (nog niet echt duidelijk he) maar ik zou gewoon afwachten wat de gyn zegt en je eige tot die tijd proberen niet te druk te maken
hoi hoi ik vind het raar dat de gyn je niet even heb verteld wat het betekenen kan zo een cyste kan me voorstellen dat je je er druk om maakt ik zelf heb ook echt geen idee en zou inderdaad dus ook in de stress schieten maar je moet maar zo denken als het ernstig zou zijn had ze gelijk iets gezegd dus denk dat het wel meevalt ik heb het wel vaker gehoord maar eerlijk gezegd kan ik me niet meer heugen wat er aan gedaan is laat je even weten hoe het gegaan is groetjes nathalie
Hey vlekkengek, toevalig heb ik gisteren/eergisteren bij mijn eerste echo ook te horen gekregen dat ik een cyste heb van 7 cm. Een tennisbal als je het mij vraagt. Bij mij gaan ze eerst onderzoeken of hij geen tumor bevat (voor de zekerheid). Meestal bevat een cyste alleen maar vocht en dan zie je op de echo een geheel "mooie" ronde helder zwarte cirkel. Bij mij zag je allemaal wazige wolkjes in de csyte wat duid op een rare substantie in de cyste die dus nader onderzocht moet worden. Vaak gaan ze vanzelf weer weg na een aantal maanden. oiv van je zwangerschapshormonen kunnen cyste die er vaak al zitten buiten proportioneel gaan groeien. Dit is wat mijn gyne heeft verteld. Ik zou nog maar eens goed navragen bij je gyn wat het voor jou betekend. Zover ik heb begrepen zit de cyste buiten de baarmoeder op de eierstok en kan het absoluut geen kwaad voor de babe. Voel je pijn van de cyste? Ik niet. Toch raar dat er een tennisbal aan je eierstok zit en ik voel er niks van.
bedankt voor jullie antwoorden, nee, ik voel de tennisbal ook niet, vandaag gaat de gyn er naar kijken. gister was ik dus bij het echoburo en deze verwezen mij meteen door naar de gyn, want zelf kon ze wel zien dat er een cyste zat, maar de gyn moest er uitspraak over doen want zoveel kennis had ze daar niet van, ze heeft er wel haast achter gezet want vandaag moet ik dus om 14.00 bij de gyn verschijnen. volgens mij was mijn cyste wel mooi rond, dus hopenlijk is het snel opgelost, want ik wil gewoon genieten van mijn 1e zwangerschap. fon: wanneer moet jij naar de gyn dan, veel sterkte alvast.
Ik had eergisteren echo bij verlos en gisteren bij de gyne. Voor mij is het ook mijn 1e zwangerschap. Nooit geweten dat ik dit heb! ze hebben bloed onderzocht op evt aanwezigheid van tumor in de cyste. Kan zijn dat je inwendige echo vanmiddag krijgt. ) heb ik ook gehad. Dan kunnen ze het beter zien. Doet geen pijn. Vond ik eerlijk gezegd zelfs beter dan zo hard op je buik duwen. succes vanmiddag!
nou ik ben net bij de gyn geweest, en het word een soort kijkoperatie. over 3 weken (dan ben ik 15 wkn zwanger, moest tussen de 14 en 16 weken i.v.m groeiende baarmoeder en hormoon wat nu nog aangemaakt word) word ik opgenomen en maken ze kleine sneetjes in mijn buik, de proberen dan op die manier de cyste eruit te halen. de cyste zit gelukkig niet in de buurt van het kindje dus deze ondervind geen schade ervan, ik moest wel compleet onder narcose maar dit zou ook niet schadelijk zijn. er zitten natuurlijk wel risico's aan, als ik inwendige bloedingen krijg, moet mijn buik compleet los, dus een groot litteken i.p.v kleine sneetjes en als ze de cyste niet los kunnen krijgen moeten ze de eileider ook meenemen, ik wil later nog meer kinderen, dus dit laatst stond mij niet zo aan. maar dat ding moet gewoon uit mijn lichaam, de cyste was nu 7 bij 12 cm, haast 2 tennisballen naast elkaar dus, lijkt me niet gezond. ook hebben ze bloed afgenomen om te kijken of het goed of slechtaardig was, maar de gyn wist al bijna zeker dat het goedaardig was, de kans op slechtaardig was zeer zeer klein. nu is het wachten tot over 3 weken en dan kunnen we zeggen of de operatie geslaagd is, maar de gyn maakte zich totaal niet druk over het kindje dus dat zal dan wel goed gaan hoop ik. en fon: laat je even weten hoe het jou vergaat?
Heel veel succes met je operatie! Ik heb zelf ook een kijkoperatie gehad met 7 weken zwangerschap, ze dachten namelijk dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Dit bleken ze alleen fout te hebben het vruchtje zat gewoon in me baarmoeder..! daar kwamen ze tijdens de operatie achter, ik heb wel 3 sneetjes en hechtingen gekregen op me buik en navel, en leek ik die hele week een oud omaatje met veel pijn. Ik was erna wel nog meer overstuur omdat er van alles door me hoofd ging of het kwaad kon voor de kleine, ben wel onder narcose geweest en medicatie toe gediend gekregen..gelukkig stelde de Gyn me gerust met dat het geen kwaad kon. Gelukkig verloopt me zwangerschap helemaal perfect en doet me kleine meid het super goed, zo kan je zien hoeveel een klein vruchtje van 7 weken al wel niet kan hebben.. Nogmaals heel veel succes met je operatie en herstel en geniet lekker van je zwangerschap groetjes Butterfly23
Hoi vlekken, ow wat heftig zeg! Daar moet je het dan maar mee doen. Operaties zijn sowieso al helemaal niks, maar zeker niet als je een kleine babe heb. Maar blijkbaar is het een normale ingreep volgens je gyne. Dus daar maar op vertrouwen! Volgens mij laten ze mijn cyste gewoon zitten tenzij er een negatieve uitslag komt uit de bloedtest. Helaas hebben ze bij mij een verdikte nekplooi bij de babe geconstateerd. Dinsdag krijg ik de vlokkentest. Erg onzeker allemaal. De nekplooi is per toeval eigenlijk geconstateerd, want ik had er vantevoor niet om gevraagd. Dus dit was ook best wel een schok voor ons. (hebben wij weer!) Ik hoor graag hoe het je verder vergaat. succes! gr Fon
fon: jij ook veel sterkte, krijg je na dinsdag ook snel de uitslag te weten of moet je daar ook weer dagen op wachten? we houden elkaar op de hoogte, ik zal voor je duimen.
Jeetje, best een grote cyste of niet? Sterkte straks met de operatie. Ik ben zelf ook geopereerd tijdens mijn zwangerschap(blindedarmontsteking). Ik was toen 24 weken zwanger, ook volledige narcose. Nu een gezonde zoon! Groetjes, Lotte
nou ik heb een oproep gekregen voor dinsdag, dan zullen we zien of alles goed gegaan is. iedereen bedankt voor jullie lieve woordjes.
Vlekkengek, ik wens je heel veel sterkte komende dinsdag. Het is toch spannend. Ik duim voor je dat alles goed zal gaan. Succes!
Heel veel succes dinsdag, is niet niets! Ikzelf had weliswaar geen cyste, maar een poliep in mijn baarmoeder. Wel had ik een cyste in mijn eileider, niet eierstok waar deze normaal weleens zitten. Afijn, ik kreeg toen te horen dat de poliep uit mijn baarmoeder gehaald moest worden, zo gezegd zo gedaan (hysteroscopie). Ook de cyste uit mijn eierstok werd verwijderd (laparoscopie). Ik was toendertijd niet zwanger. Om een lang verhaal kort te maken, de poliep keerde na een aantal maanden terug, daarna bleef ik zwanger en had een miskraam "opeens" in mijn 4de maand. Na de miskraam weer de poliep eruit gehaald. Ik wens je heel veel succes ermee, want een operatie TERWIJL je zwanger bent is erg stressend neem ik aan. Positief denken! Laat even weten hoe het met je gaat (en met je baby natuurlijk!). Groetjes
nou we zijn weer terug na een nachtje ziekenhuis. het verhaal word nog "leuker". ze konden de cyste niet vinden ! het bleek dat de cyste naar achteren gedraaid was waardoor ze er niet meer bij konden, tenminste niet zonder gevaar voor het kindje, dus dit hebben ze ook maar niet gedaan. nu krijg ik maandag weer een echo om te kijken of de cyste gegroeid is, is deze dat wel dan moet ik nog een keer geopereerd worden maar dan een complete buikoperatie want dan kunnen ze er wel bij, als de cyste niet gegroeid is laten ze het waarschijnlijk zitten tot na de bevalling of tegelijk met een keizersnede. nadat ik op de kamer was aangekomen meteen het hartje geluisterd en deze was goed, weer een zorg minder. ik loop er nu bij als een oude oma, hopenlijk gaat dit snel beter. word vervolgd zeg maar!
oh lekker zeg dat is niet zo mooi. Nu zit je weer in onzekerheid. Nou sterkte ermee en ik hou je topic in de gaten.
Bij mij hebben ze zelf 2 cystes gevonden! Allebei iets van 4 cm, bij mijn eierstokken. Aan allebei de kanten 1. Ze zeiden bij mij dat het gewoon lucht is en dat het door de hormonen komt. Op mijn 2e echo waren ze al wel gekrompen.. Maar ik weet inderdaad niet of ze dit blijven controleren! Ik mag de 19e weer dus dan zal ik het eens vragen..
hoi hoi daar zijn we weer, net terug van de gyn. we zijn in het bakje aparte gevallen beland. ze weten niet wat ze moeten doen, vrijdag hebben ze een overleg met alle gyn bij elkaar en dan zal mijn dosier ook behandeld worden. de kijkoperatie was achteraf risicovol geweest, mijn buik was zo goed doorbloed dat ze een 2e keer niet aandurven. nu had hij het over proberen te draaien en dan laten knappen, met als gevolg als het gaat bloeden er alsnog een spoedoperatie moet komen maar dan een complete buikoperatie. en het draaien zou zeer pijnlijk zijn. op de echo was de cyste in ieder geval niet gegroeid (volgens mij eerder kleiner geworden) dus dat is wel goed nieuws. en de krummel doet het ook nog goed, het beweegt al lekker ook al voel ik daar nog niets van. we blijven dus gewoon wachten, maandag krijg ik een telefoontje met wat er uit het overleg is gekomen. kunnen we vrijdag gewoon naar de 9 maanden beurs, dat is ook wel fijn.