net naar de winkel gewandeld, ik had zin in asperges.. het is me te veel werk om ze ook nog klaar te maken dus ik heb even ontzettend lui gedaan en asperges uit zo een pot gehaald. heb ze nog nooit gehad, dus geen idee of het wel te eten is. maar nu aan jullie de vraag.. wie weet een lekker recept ? en kan ik die dan ook nog warm maken of hoe 'werken' die dingen? sorry voor mijn vraag, maar goed, zoals ik al zei, heb ze nog nooit gehaald...
Die grote? Allemaal in een overschaal leggen en daaroverheen reepjes ham. 20 min in de oven. Daarna een lekker aspergesaus (of kaassaus) overheen gieten. Daarbij meestal wat aardappeltjes en misschien een extra vleesje (slavinkje ofzo). Heeeerlijk nu weer zin in
Ik vind die uit een pot persoonlijk helemaal niet lekker vergeleken met verse. Ik zou zeggen, maak lekker verse. Met een lekker sausje eroverheen. Je kunt goed hapjes maken met asperges uit pot, zoals een rolletje (ik geloof) ham met die asperge erin.
Die uit de pot gebruik ik voor een aardappel salade. Maar die zou ik ook niet voor een hoofdgerecht gebruiken eerlijk gezegd.
Asperges uit een pot eet ik gewoon koud zoals ze uit de pot komen als gezond (of in elk geval vetvrij) tussendoortje. Anders inderdaad als hamrolletje of bij een salade. De échte asperges zijn héérlijk met een Hollandaise saus.