ja.. het is moeilijk deze tijd.. geen idee wat voor opleiding je hebt gedaan.. moeilijk/weinig werk in te vinden?? misschien eerst iets lagen beginnen en dan verder te zoeken zo heb je in ieder geval iets???
Ik zoek al in alle lagen. Ik ben hbo en wo opgeleid. Als ik lager solliciteer ben ik overgekwalificeerd, en anders vinden ze dat ik te weinig ervaring heb. Helaas krijg je geen 10 jaar werkhervatting bij je diploma.. Ik solliciteer ook op mbo banen maar helaas. Ben trouwens sph en sociale wetenschappen richting beleid geschoold.
Zo herkenbaar! Hier ook al maanden aan het solliciteren en zo laag ik maar kan. Beter iets dan niets. Maar dan vinden ze je nderdaad overgekwalificeerd en zijn zij bang jou snel kwijt te raken. Er komt een dag dat je telefoon gaat met positief nieuws!
Wat belachelijk!!!!!! Wat houdt een sluitingsdatum voor hen in? Nou ja, zeg. Als het overal zo ging, pfff. Niet netjes. Zelf denk ik dat ze gewoon teveel brieven binnen hadden en er nu al een stop op zetten. Jeetje meid, ik kan me herinneren dat je al op zoek was tijdens je eerste zwangerschap..en nu nog steeds! Superfrustrerend!! Snap hoe je je voelt... ook ik ben heftig aan het solliciteren.
Ohhh wat herkenbaar zeg!! Ik ben ook al vanaf 2009! aan het solliciteren, heb wel wat banen gehad tussendoor maar helaas nog geen vaste baan:x Ik solliciteer ook op zo'n beetje alles wat voorbij komt maar krijg afwijzing na afwijzing. Ben wel al enkele keren op gesprek geweest maar nu ik zwanger ben, is het extra moeilijk. Vanmiddag verstuurde ik mijn brief naar een bedrijf en kreeg amper een uur later al een afwijzing Het is echt een rotmarkt momenteel, er zijn zoveel werkzoekenden....ik zit er echt aan te denken om straks na de bevalling een fulltime baan te zoeken, misschien dat het dan wel gaat lukken......niet ideaal natuurlijk met 3 kids, maar dan moet mijn man maar ouderschapsverlof op gaan nemen. Ik weet het soms ook echt niet meer hoor.
Oh Marieke wat ontzettend shit he. Ik herken het. Hier ook SPH-er en al tijden op zoek naar een gescikte baan. Inderdaad overgekwalificeerd als ik op MBO functies solliciteer. Belachelijk trouwens dat ze zeggen dat ze gisteren al met iemand in zee zijn gegaan terwijl de vacature nog tot 1 juli openstaat! Heel veel succes nog he. T valt niet mee nu.