boven gemiddeld?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door naampje, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    hoi dames!

maak me erg zorgen...

kom net van de gyn. ben ruim 30 wkn zwanger van ons eerste kindje... ze heeft aan de hand vd echo een rekensommejte gedaan om te kijken hoe groot en zwaar t kindje is..

nu is het bovengemiddeld...: ong 42 cm (!!) en 1960 gram!!!!!!!!!!!!

Ik denk echt....HELPPPP!!!! straks krijg ik een 9 of 10 ponder ...

hebben jullie ervaring??

mijn man zegt maak je geen zorgen het is een schtting.. maar zooooveel zal ze e toch wel niet naast zitten?

hopelijk kunnen jullie me advies/raad geven of zelfs geruststellen uit ervaring?

alvast bedankt...
    liefs

een piekerende zwangere naampje.....

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou me er niet te druk om maken.
    Bij mij hebben ze nooit de lengte verteld maar met 32 weken zaten mijn beide kids op 6 pond.
    Moet je nog terugkomen voor nog een echo? Want pas dan kan je zeggen of het kindje echt groot wordt of niet.
    En trouwens je vriend heeft gelijk, heb blijft wel een schatting.

3. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Ik zou me niet heel druk maken! Ze doen de meting een beetje vreemd altijd! Bij mij waren beide kinderen veel te licht geschat, terwijl de verloskundige met voelen al wist dat het grote kinderen werden (9 en ruim 10 pond).. Schatting kwam op 7 max 8 pond!

Als je echt bang bent laat dan nog eens de verloskundige voelen of de gyn! Mocht het nou echt groot zijn volgens hun krijg je nog wel een groeiecho hoor! En of het nou 4 of 10 pond is, het komt er echt wel uit hoor;)! Ik had geen schade...:D

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Tja, een echo is geen weegschaal en het blijft een schatting, waarbij bekend is dat je er zomaar een pond naast kunt zitten. Weet je ook op welk lijntje je kind zat en moet je nog een keer voor een groeicontrole komen? De curve zegt namelijk veel meer dan het gewicht. Overigens zegt de lengte al helemaal niks, want die is totaal niet te meten met de echo en er wordt niks mee gedaan medisch gezien.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn ervaring zegt juist dat de gyn er altijd bij in de buurt fynn werd bij 40 weken op 3330 gram geschat 4 dagen later bij de geboorte was hij 3390gram

ons meisje was vorige week 1600 gram bij 30 weken. en de gyn vertelde dat ze in de laatste 10 weken verdubbellen in gewicht tenminste dat word verwacht volgens de curve.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is ook nog goed mogelijk dat je kleintje net een groeispurtje heeft gehad en daarom "voor" kan lopen. Ik heb vele echo's gehad in de afgelopen zwangerschap. En op een bepaald moment zou onze dochter twee weken voor lopen.... volgende echo liep ze exact volgens de groeicurve.
    Dag voor de uitgerekende datum werd ze ingeschat op 3800 gram, maar met een marge van plus of minus 500 gram.... het kon dus varieren tussen 3300 en 4300 gram bij de geboorte. Uiteindelijk is onze dochter met 40+5 geboren en woog ze 4120 gram.

Bij die echo meten ze wel de botjes etc, maar ze kunnen niet meten hoeveel vet je kindje heeft opgebouwd.

Dus ik zou me niet direct druk gaan maken hoor.

7. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me niet zo druk maken hoor. Ik had hetzelfde en zou een hele zware baby krijgen. Moest wel aan 9 pond denken :$ Toen mijn dochtertje werd geboren woog ze 2755 gram, niks hele zware baby dus. Ook ik had me er al die tijd zorgen om lopen maken en ik liep al aan de gyn ivm hoge bloeddruk. Niet echt bevoordelijk dus !

8. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

toen ik 39 weken was was er geschat op 4kg769 en 55cm op 39weken en 2 dagen bevallen en was 49 cm en 3kg115

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken! Mijn dochter werd op 33 weken al 3 kg geschat!!! Uiteindelijk met 38.4 weken bevallen en ze woog 3490gram!

10. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Zolang je niet terug hoeft te komen voor een nieuwe groeiecho zou ik me niet druk maken want dat doen hun kennelijk ook niet. Anders houden ze je in de gaten.

Bij mijn eerste werd er 3300 gr geschat, ze woog 2940(bijna 400 gr ernaast). Nu wordt mijn tweede weer 3200 a 3300 gr geschat, ik moest al meteen lachen. We zien het wel weer als het geboren wordt want ik geloof niet in die schattingen.

Heb al meer op het forum gelezen dat ze er flink naast zitten, zelfs met een groeiecho en niet alleen met voelen. vrouwen die vrezen voor een flinke baby en er komt een normaal gewicht uit? En idd, het komt er toch wel uit hoor, hoe groot je baby ook is. Er zijn vrouwen met flinke baby's die een makkelijkere bevalling hebben dan degene met kleine baby's bijvoorbeeld. Hangt gewoon totaal van je bevalling af.

Deel Deze Pagina