Weet iemand of dit mag?

Discussion in 'De lounge' started by Saja87, Apr 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij wonen in een oude portiek woning ( koop ) En achter ons staat zo'n zelfde blok portieken ook koop.

Nu zit er op de begane grond een man in het huis achter ons die vorig jaar in zijn tuin hele rituele hield met wierook ( en dan geen stokje nee t leek wel een BBQ ) etc etc.
    Opzich niet erg zou je denken maar ik kon mijn ramen en deuren niet open doen ivm de stank van die wierook.

Nu heeft hij in zijn hui een "kerk" gemaakt waar elke dag van die rituelen gehouden worden en dus ook die wierook gebruikt ( hij heeft een heel afzuig systeem gemaakt wat dus leuk richting ons huis blaast ) Hij woont ook niet in dat huis hij is daar alleen voor die rituelen.
    Nu ben ik vorige week bij hem aan de deur geweest ivm stank overlast dat ik niks open kan doen nu en straks als het warmer word ook niet. Hij zei dat dit mocht van de gemeente.
    Nu heb ik die nog niet kunnen bellen.

Dus vroeg me af of dit mocht? Zo'n kerk in een woning ( wat overigens ook als woning verkocht is want wij hebben er ook gekeken toen )

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hm.. Ik kan je geen nuttig antwoord geven. Ik zou maandag even naar de gemeente bellen. Toch wel fijn als je gewoon je raam open kunt zetten!

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

volgens mij mag hij het in zo verre er geen overlast veroorzaakt
    en dat doet het wel dus moet hij wat anders er op verzinnen
    zou als ik jou was ook maandag de gemeente bellen;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook even met de gemeente bellen. Zou zomaar kunnen dat dit in strijd is met het bestemmingsplan en hij op grond daarvan hiermee niet door mag gaan.
    Is hij de enige gebruiker? of komen er ook anderen? Vooral in dat laatste geval kom je snel in de knel met het bestemmingsplan....

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee was hij maar de enige!

Hij houdt die rituelen voor andere ( tis een soort kerkje zeg maar )
    Ook houd hij parkeerplekken vast met pallets ( betaald parkeren hier in de avonden ) En we kunnen nooit de auto kwijt door hem!

Behoorlijk irritant:)

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik ben nu wel eeeerg nieuwsgierig hoe het eruit ziet! :D:)

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tis een Swami..:)

Ohh en als je niet weet wat t is google t en dan afbeeldingen:):D

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Eindhoven
    Oke.. Plaatje gevonden van een man (Swami)..

Maar nu gaat mijn fantasie helemaal met me aan de haal, hoe het er daar binnen uit ziet.. :D

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Whahahaha

Geen idee hoe het er binnen uit ziet:)
    Denk ook niet dat ik het wil weten:):)

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik zou het wel willen weten! Maar dan liever van plaatjes.. :p
    Ik ben nooit echt subtiel geweest.. Kan zomaar in lachen uitbarsten oid.. Best vervelend dan.. Voor die man.. :D

11. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    #11 Berte, Apr 14, 2012
    Last edited: Apr 14, 2012
    De gemeente is niet de enige die bepaalt of dit mag.

Als er een hypotheek voor de woning is afgesloten is er een grote kans dat daarin staat dat de woning als primaire woning gebruikt moet worden. Maar ja, achterhaal maar eens hoe die woning door je buurman gefinancieerd is.

Verder vraag ik me af hoe het zit met die afzuiginstallatie. Daar zou ik ook even over navragen bij de gemeente hoe het met de vergunningen zit voor zo'n ding.

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    zet hij pallets op de plekken om ze vrij te houden voor zijn bezoek??
    bijv. een half uur voor de afspraak... tja daar kun je weinig aan doen behalve vragen om dit niet meer te doen....
    (ik geloof dat je max. 3 aan-een-gesloten dagen een parkeerplek bezet mag houden... door bijv. een caravan of aanhanger)

(volgens mij ben ik een bitch want die pallets hadden bij ons allang opgestookt geweest :p:D)

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Tipje: als het europalets zijn dan zit er statie geld op! 25,- ofzo
    Dus niet opstoken maar inleveren dan! :D;)

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou tis zo het is hier betaald parkeren van 18:00 tot 24:00 ( drukste tijd dus ) En dan zet ie om 17:00 uur palletjes op de plekken zodat je er niet op kan parkeren. Maar volgens mij mag dat ook niet hoor op die manier plekken vrij houden voor je bezoek. Dat zal wat zijn zeg dan ga ik voortaan als mijn man wegrijd ook maar een pallet neer zetten zodat hij de auto alsnog voor de deur kwijt kan ipv 5 straten verder op.

En met een aanhanger vind k t wat anders of een caravan. Die staan er vaak ook maar even.

Dit gebeurd elke dag:$

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Owh en ik haal de pallet netjes weg plak er een briefje op dat het grofvuil op de stoep geplaatst moet worden en niet op een parkeerplek :D

En zet dan ook alsnog mn auto neer hoor.

Maar snap wel dat er genoeg andere zijn die dat niet doen.

16. mona23

mona23 Niet meer actief

Wat ben ik blij dat ik gewoon in een klein dorp woon. Heerlijk...

Maar neemt niet weg dat het vervelend is voor je

17. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat mag zeker niet hoor!

Allereerst die paletten; wegsleuren en je auto er gewoon zetten. Is totaal niet legaal, hij moet borden bij de gemeente bestellen en daarvoor betalen.
    Of als je dat niet durft, politie verwittigen dat er illegaal plaats wordt gehouden. Blijven bellen tot ze afkomen.

Ten tweede; overlast is overlast, of dat nu lawaai of geur is. Aangezien je al klacht kan indienen als de mevrouw naast jou 15 katten heeft en die geur tot bij jou komt, lijkt me dit ook écht wel onder overlast te vallen hoor ;)
    Kan zijn dat hij toestemming heeft voor kerkdiensten en om dat machien te plaatsen, maar overlast blijft overlast hoor.

18. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon pallets op de stoepsleuren en parkeren. Dit wel met de hele straat doen zodat het hem geen dag lukt. Anders gemeente bellen dat er dagen pallets liggen en vragen om te handhaven.

19. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Het is mooi weer voor een vuurtje ;)

maar je zou ook de politie kunnen vragen wat je kan doen. Die werken namelijk samen met de gemeente in dit soort gevallen.

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

als jij serieus stankoverlast hebt, zou ik gewoon gemeente of politie bellen.

of de brandweer. Als je opgeeft dat er een vreemde rooklucht naar binnenkomt, staan ze zo voor je deur. Als blijkt dat het vals alarm is kun je de rekening mooi bij de buurman in de brievenbus douwen.:D

maareh, Die praktijken mag hij uberhaupt niet zomaar uitvoeren in een woonhuis dat daar helemaal niet geschikt voor is.
    En wie weet wat voor rommel hij stookt in zijn kolenkachel?
    Dat de mensen die daar over de vloer komen zich graag laten vergiftigen wil niet zeggen dat de rest van de buurt dat ook wil.

Share This Page