Wilt u koffie?

Discussie in 'De lounge' gestart door aurora5, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er bij jullie werklui over de vloer komen....zeg bijvoorbeeld de man die de ketel controleren. Of de koelkast is stuk en de fabriek komt hem maken. Bieden jullie dan koffie aan? Ben altijd in dubio wil ze eigenlijk snel weg hebben....maar vind het ook niet netjes om het niet te doen....wat doen jullie?

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja bied altijd wat aan. De meeste van die mannen hebben een loden pijp van binnen, want die gieten het snoeiheet in rap tempo naar binnen :D

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ligt eraan hoelang ze bezig zijn. Bij een lange klus zeker wel ja.

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja tuurlijk. Vind dat wel zo beleefd. en nog wat erbij ook :D

5. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik geef ze altijd wat te drinken deden wij vroeger thuis al dus ik vind het eigenlijk wel normaal vind het zelfs ongemakkelijk als ik het niet zou vragen

in de vorige wijk waar wij woonden waren schilders bezig met de buiten gevel schilderen die zaten als ze pauze hadden bij ons binnen te eten en verse koffie niet die al vanaf een uur of 7 in de thermoskan zit

vaak vinden die mensen het wel fijn dat ze het aan geboden krijgen zijn niet veel mensen die het doen

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Is maar net in wat voor bui ik ben, wil ze namelijk ook het liefst snel weg hebben. Maar als ik weet dat het lang duurt dan bied ik wel wat aan, even snel een controle, niet zo vaak.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ligt eraan... of het rond koffietijd is, hoelang ze blijven. iemand die bv alleen even de meterstand opneemt die niet. iemand die hier een uur is om mn cv bv te repareren of schoon te maken die wel. mits ie een beetje vriendelijk is zelf. sjagerijnen krijgen niks haha. ligt helemaal aan de situatie dus

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ligt eraan hoe lang de afspraak duurt.

Als ze de meter komen opnemen bied ik geen drinken aan, als ze de jaarlijkse CV controle doen wel.

Vaak willen ze geen drinken, want ze worden bij iedere afspraak met dat spul vol gegoten :p.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ligt eraan, als ze maar 5 minuten werk hebben niet, anders wel.
    Tenzij het 30 graden is dan zal ik altijd wat te drinken aanbieden

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Altijd.

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja doe ik wel altijd, ook al heb ik er eigenlijk nooit zin in.
    Maar vroeger was het bij ons thuis normaal dat je iedereen koffie aanbood dus dat probeer ik zelf ook te doen.

12. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja dat bied ik altijd wel aan. Of het moet iemand zijn dat ik echt de kriebels krijg dan hoop ik dat hij zo snel mogelijk weer buiten staat.

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Altijd zelfs voor 5 minuten. Vorig jaar was er een man hier voor de ketel, duurt hooguit kwartier, die had dus de hele dag bij niemand nog wat gekregen omdat iedereen dus dacht die is zo weg.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik bied ook altijd wat aan. Ik hou niet van vreemde mensen in mijn huis en ben blij als zulk lui weer weg is. Maar uit beleefdheid bied ik toch wat te drinken aan.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Vrijwel altijd, behalve als het maar vijf minuten duurt ofzo..

16. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hangt er van af hoe lang werk ze hebben. Is het een klusje van 5 minuten dan niet, maar anders wel.

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ja ik bied altijd wat te drinken aan, vind ik wel zo beleefd..

18. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik kijk daarbij altijd naar mijzelf. Heb ik er wel zin in? Vaak kijken ze dan rond in je huis en stellen vragen, als ik een dag heb dat ik daar niet op zit te wachten dan bied ik het niet aan omdat het op dat moment niet bij mij past. Mijn man denkt nooit aan zulke dingen, is hij dus alleen thuis dan hoeven ze niks te verwachten :p

19. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Jups ik bied ook altijd wat aan. Als het zo is dat ze ws snel weer weg zijn dan alleen koffie of thee. Als ze een dag of dagen bezig zijn dan koffie met koek en een soepje tussen de middag! Zo ben ik opgevoed en ik ben eenmaal een zorgzaam type.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik bied altijd wat aan. De meesten die kort bezig zijn hoeven sowieso niks.

Deel Deze Pagina