Hebben ze onze hond gecastereerd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elly1982, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Als je kiest voor zo een beroep,moet je ook verantwoordelijkheid nemen, want het gaat hier om levende wezens. Het zijn fouten die door een beetje op te letten voorkomen zouden kunnen worden.

Heb ook al een dierenarts gehad die het niet zo serieus nam met de dieren. Toen onze kater verlamd was en de dierenarts allemaal onderzoeken had gedaan, had hij niks gevonden. Een kleine maand later hebben we de kat moeten laten inslapen, omdat hij kanker had en een andere DA heeft dat gelijk gezien. Nadat onze tweede kater thuiskwam met een bebloede pootje, moesten we weer naar die eerste DA, hij wilde het pootje gelijk amputeren en dat hebben we hem niet laten doen. Toe onze eigen DA er die middag weer was,zijn we naar hem geweest en 5 jaar later loopt onze kat nog vrolijk op zijn 4 poten rond.

Dus meestal ligt het ook echt aan de dierenarts zelf hoe ernstig hij zijn patiënten neemt.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Absoluut. De ene arts is anders.

En waar heb je mij horen zeggen dat dit soort fouten maar geaccepteerd moeten worden en een dierenarts zn verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen?

Juist ja, nergens..

3. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Ik hoop dat je hem wel liever behandelt in 'reallife' dan wat je er nu uitflapt.

4. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Poeh, pittig foutje!

Ik heb onze reu laten castreren en hij was heel lief met kinderen/andere honden en dat is nog zo.. Zit nog steeds prachtig in zijn vacht, ik moet enkel wat meer om zijn gewicht denken, maar goed het is een labrador dus dit moest sowieso! Hopelijk valt het bij jullie ook mee!

5. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap dat waar mensen werken fouten worden gemaakt het is aleen hoe gaat deze fout uitwerken op onze Billy. Het is een heel rustig en super lief hondje voor onze kinderen blaft zelden en is al heel lui van zichzelf.

We mogen hem om half 5 ophalen.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Excuse me???

Zou je hetzelfde reageren als een chirurg jou of je kind had 'gecastreerd', in plaats van je amandelen geknipt?

Zo onethisch ingrijpen in het lichaam van een levend wezen zonder enige reden een foutje noemen vind ik een understatement van het jaar!

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Omg ik zou echt flippen als dat met mijn mechelaar zou gebeuren. Wat zegt de da er zelf van?

8. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Een kind met een hond vergelijken, serieus?

9. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Zo zeg, ik zou het er niet bij laten zitten en een klacht indienen bij de overkoepelende organisatie, kan er niet zo opkomen.

Er kunnen wel degelijk veranderingen optreden door de castratie.

Ik hoop dat Billy niet teveel nadelige gevolgen krijgt. En de rekening zou ik ook niet betalen.

Ik vond t ook altijd spannend als mijn reu waar ik shows mee liep naar de da moest, dat ze hem niet per ongeluk castreerde. Uiteindelijk hem wel laten castreren omdat hij zichzelf enorm in de weg zat door de hormonen.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    idd wat amdaa zegt...
    zulke fouten kunnen niet gebeuren als je gewoon de protocollen volgt.
    ligt hier de juiste hond? wat gaan we doen? en dat moet meerdere keren toch wel gecheckt worden lijkt me?

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Het is een levend wezen en voor sommigen net zo waardevol als een kind. Waarom zou een dier zoiezo minder waard zijn dan een mens? Omdat dezelfde mensen die deze wereld aan t verzieken zijn zo hebben bepaald?

12. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een softie van een hondje... super beestje rustig, lief voor kindjes... hij is ook niet geholpen.. niet nodig. Ik zou uit mijn dakpan gaan;)

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bubblez maakte de vergelijking met een ziekenhuis:

Ik denk dat Raspberry niet weet hoe je meerdere quotes in één post krijgt.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ten eerste is een.kind met een hond vergelijken natuurlijk belachelijk.

Ten tweede zou ik ook echr furieus zou als mij dit zou overkomen.

Ik zei alleen, dat helaas, waar mensen werken fouten worden gemaakt. Dat praat het zeker niet goed. Het is alleen helaas wel zo.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou inderdaad 😄

Dit is niet goed te praten natuurlijk.
    Als DA zijnde zal hij goed naar zijn manier van werken moeten kijken vindt ik :) om dit in de toekomst te voorkomen. als mijn man op zijn werk 1 zo'n grove fout maakt vliegt hij eruit, en terecht! (Farmaceutische industrie)

16. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ik verplaats me dan maar even in de dierenarts: wat zal die zich rot voelen zeg!! Wat een knoop in je maag heb je dan. NATUURLIJK wil je dit never nooit....en als ik een fout maak in mijn werk is het rot, maar zulke verregaande gevolgen heeft het nooit. Oh wat zullen ze door het stof gaan straks als je hem komt halen! Verschrikkelijk.

Voor jullie is het een hele grote shock! Dat wil je absoluut niet! Hebben ze wel ook nog zijn hoofd gedaan? of dat niet? Hopelijk gaat hij er niet al te veel last van ondervinden. Pas zijn voeding een beetje aan (iets minder geven). Mijn gecastreerde reu heb ik gewoon weer terug op zijn normale voeding, want hij werd zelfs mager. Hij is heel beweeglijk en is geen steekje dikker geworden.
    Bij uitlaten even niet bij andere honden laten. Tot de wond genezen is. Daarna vooral zelf met veel vertrouwen te werk gaan, honden voelen je aan. Ben jij gestrest over "hoe gaat hij reageren" dan kun je er donder op zeggen dat hij anders gaat reageren. Heb vertrouwen in je hond! Hij is nogsteeds dezelfde.

Sterkte, en heel veel beterschap voor je hond! Arm ding....

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In het kader van respect voor zijn lichaamlijke integriteit zie ik geen verschil. Wie is die arts om te mogen beslissen of een hond zich mag voortplanten of niet?
    En dat is dan 'een foutje ' ?

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Een fout schandalig,
    mede omdat bij de gemiddelde da dit niet de fout is van 1persoon, het is de assistente die het dier klaar maakt voor ooeratie, scheert oo de juiste plek, waarna de da ook de fout had in moeten zien.
    Duidelijk een maandagmorgen misser..

Echter voor het gedrag zal ik me van te voren geen zorgen maken, er worden dagelijks zoveel reuen gecastreerd waar ze weinig tot niks veranderen.
    De kosten thja ik zal voor de castratie maar ook de nogmaals gepande operatie aan de bult in het gezicht niks betalen. Dat is de minste verontschuldiging op zijn plaats..

Uiteraard zijn mensen en waar mensen worden fouten gemaakt, masr met een simpel excuses was niet voldoende...

19. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Voor mij staat een hond helemaal gelijk aan de rest van onze gezinsleden maar dat terzijde

Wat een vreselijk slechte slechte zaak. Arm beest ook. Echt een schandalige fout!! Hoe reageerde de Dierenarts zelf? Daar ben ik heel benieuwd na!!

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je mag toch aannemen dat dit niet expres ging..

De dierenarts en al het personeel wat hier bij aanwezig was voelt zich momenteel zwaar k. Dat garandeer ik je. Die dachten echt niet vanmorgen van laten we deze hond maar even castreren ...

Deel Deze Pagina