zelf in de autostoel klimmen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik vraag me af of jullie kindjes zelf in de autostoel klimmen en op welke wijze. Mijn dochter is 2jr3mnd en weegt 12 kilo. De laatste tijd heb ik vreselijk last van mijn rug en merk ik dat het heel zwaar is om haar in de stoel te tillen. Alleen kan ik niet goed bedenken hoe ze er zelf in zou moeten komen. Hoe gaat dat bij jullie?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje 2 jr en 4 maanden klimt zelf in zijn autostoel maar dit is echt een klautergeit EN hij is vrij lang. Hij klimt gewoon, tja, ik kan het niet uitleggen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen klimt eigenlijk al een hele tijd zelf in het stoeltje. Is ook niet echt een vaste methode, hij klautert er gewoon in :)

Misschien gewoon eens proberen? En dan even helpen door haar een beetje omhoog te duwen bij de billen?

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Toen ik zwanger was van de 2e heb ik mn zoon ook aangeleerd zelf erin te klimmen. Met veel aanmoedigen vond hij het heel leuk om zelf te doen!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Probleem is wellicht ook dat mijn meisje een uk is met haar 82 cm.
    Gewoon klimmen heb ik het weekend geprobeerd maar dat lukt haar echt niet.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja dat scheelt behoorlijk met de 97 cm die hier de stoel in kruipt.. Ik heb Kick toen ik zwanger was ook wel de auto in laten kruipen aan de andere kant. Dus aan de kant waar geen stoeltje staat en dan via de bank in het stoeltje gaan zitten. Omlopen en vast zetten. Jammer genoeg wil Kick nog wel eens naar de voorbank gaan maar toch.. het is een manier en daarvoor hoef je niet zo groot te zijn!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoontje is ook uit zichzelf gaan klimmen, volgens mij vanaf een jaar of 2, of misschien al eerder.
    Hij is trouwens ook helemaal geen reus, een cm of 84 toen hij 2 was (en dan ook nog met korte beentjes). Maar wél een echte klimgeit!
    Geen idee hoe je dat aanmoedigt, heb ik bij hem nooit hoeven doen.
    Nou heeft de ene auto natuurlijk een hogere instap dan de andere, en de hoogte van de achterbank kan ook nogal schelen.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier een klimmer maar in de autostoel komt ze gewoon niet in.

De achterbank is te hoog en dan haar stoel erop...dat lukt haar gewoon niet.

WEl in de auto...en dan gaat ze ervoor staan, maar dan is het makkelijker om haar er van buiten in te zetten.

De tip van de andere kant eens proberen dat is een goeie!!

eruit kan ze wel zelf..hoef ik ze alleen een handje te gevne en dan springt...ze eruit asl het ware.

Groetjes,
    Miranda

9. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Iris klimt nu ook af en toe zelf in de stoel. En zij is echt helemaal geen klimmer. Ze gaat altijd eerst op de achterbank staan en dan zo in de stoel. Daar blijft ik nog wel bij staan om een handje te helpen als het niet helemaal lukt.

10. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Mijn dochter klimt zeker al een paar maanden in haar stoel (Tobi) ze is wel lang voor haar leeftijd.....maar hoe?! Tja, ze gaat er eerst helemaal op zitten om haar knieen, achterste voren, en draait dan haar benen onder haar billen vandaag....en dan zit ze! :D

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ons meisje klimt er al maanden zelf in.

Ze is klein: 84cm, 11 kilo, maar het lukt haar met gemak.

Nu is het wel zo dat ze vrij handig is in de auto omdat pa er wel eens in bezig is, wat auto-klusjes. Zij klautert ondertussen lekker door de hele auto heen.

Ze klimt de auto in, staat dan op de rand van de ingang en gebruikt het richeltje van de achterbank dat over is naast de autostoeltje als opstapje. Dan klautert ze zo in haar autostoeltje. Draait zich om, en klaar.

Of ze gaat er bij de voordeur in, als ik de auto opendoe, en klimt naar haar autostoeltje achterin. Boek erbij, en mevrouw is klaar voor de rit. Dan moet ik alleen omlopen om haar vast te zetten met de gordel. Maar die omweg gebeurt alleen bij ons thuis. Buiten de deur gebeurt dat niet ivm veiligheid.

Als ik haar erzelf in zet gaat dat altijd gepaard met hoofdstoten, van mij of van haar ;)

LAat haar maar gewoon lekker een paar keer oefenen. Ik denk dat het een truukje is ook: dat erop klimmen en dan omdraaien. Heeft wat oefening nodig. Maar ik denk dat ze het al best kan hoor.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ja dat red mijn dochter dus niet.
    Als ze in de auto staat dan kan ze niet met haar knieen op de stoel komen die uk

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En als je haar op de achterbank laat klimmen? En dan via de achterbank in het stoeltje

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Dat heb ik vanmiddag inderdaad gedaan en dat ging zonder probleem. Tja, dat ik daar zelf dan weer niet opgekomen was ;)

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    gelukt dus! Hier lukt het mijn miniuk van 2,5 ook, 83 cm. maar klautert er ook via de achterbank in.

Deel Deze Pagina