Naam gezocht, Wij hebben al een zoon Sil Daniël (roepnaam Sil) Daniël is een hebreeuwse naam. Wij krijgen nu een tweede. Voor een meisje hebben we Thirza Rochelle (Thirza is hebreeuws) En voor een jongen Jorrit. Nu zoeken wij een beetje een moderne hebreeuwse naam die bij Jorrit past. Iemand een idee? (ohja, wat vinden jullie van de combinatie Thirza Rochelle) Alvast bedankt! xx
Jorrit Nathaniël Jorrit Matthias Jorrit Raphaël / Rafael Jorrit Tobias Weet niet of het jullie ook om de betekenis gaat? Maar dit zijn in ieder geval een paar Hebreeuwse namen. Succes met zoeken. Ik vind Rochelle trouwens wel een mooie naam en ook mooi bij Thirza staan.
Boaz idd ... Noah ook mooi! Rochelle vind ik afschuwelijk (sorry) Verder zou je de Bijbel erop kunnen naslaan (oude testament) Ezra / David / Job Maar ook kan: Amos / Meir / Chaim (lees een boek van Amos Oz of Meir Shalev en daar vind je ook wel inspiratie)
Kijk eens op www.familyberry.com! Ik vind Rochelle helemaal niets.. Krijg Hazes visioenen en hoor inderdaad ook 'roggel'... Waarom eigenlijk een Hebreeuwse naam?
(ik heet ook Doron, mijn moeder wist niet dat het een jongens naam was, maar ik ben er net zo blij mee )
Dit vind ik leuke Hebreeuwse namen (al zijn ze niet al echt modern): Adam, David, Ezra, Isaac, Samuel
Jorrit Samuel Jorrit A(a)ron Jorrit Jacob vind ik mooie combi's Thirza Rochelle klinkt op zich wel. Ik vind Thirza veel leuker dan Rochelle, maar voor een 2e naam zou ik 'associaties' niet zo belangrijk vinden als voor een roepnaam.
Jorrit Jesse (is afgeleid van Jescher) vindt ik ook een erg mooie combi, weet alleen niet of je het leuk vindt om twee dezelfde beginletters te hebben.
Ik ben ook van de Hebreeuwse namen. Voor een jongen: Elias Boaz Noah (zo heet mijn zoontje) Jonah Levi Kayen Voor een meisje: Leah Sarah Moet zeggen dat er voor een meisje minder leuke zijn. ps Rochelle is niet echt mijn smaak
Rochelle is niet zo populair zie ik. Maar die is wel als 2e naam. Thirza word de roepnaam. Voor de 2e naam voor een jongen ben ik er nog niet uit.
We springen echt van de hak op de tak.. Voor een meisje hebben we als 2e naam nu Lucine in ons hoofd. Dat word dan: Thirza Lucine Voor een jongen vind ik toch Kayen wel mooi als 2e naam. Dat word dan: Jorrit Kayen Wat vinden jullie?