live keizersnede op ned 1

Discussie in 'De bevalling' gestart door littlemissme, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanavond is er een live keizersnede te zien op Nederland 1.
    Ik ben zelf precies 7 weken geleden bevallen dmv een spoedkeizersnede. Enerzijds wil ik het graag zien om te weten wat er nou gebeurd is. Anderzijds vind ik het ook best spannend. Werd net al emotioneel toen ik zag dat de plakkers voor hartregistratie werden opgeplakt bij de vrouw!

Wie kijkt nog meer en wat vind je ervan? Wat doet het met je?

2. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Wat bijzonder dat ze het live laten zien. Ik ga nu kijken!

3. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb net gekeken, 4 jaar geleden ook dmv spoedkeizersnee bevallen. Alles ging toen zo snel, ik wilde graag zien wat er nou daadwerkelijk gebeurd is. Zo herkenbaar, dat moment waarbij je die druk voelt tijdens de keizersnede, de baby die omhoog gehouden wordt en weggereden wordt.... Heel mooi om te zien. Heb t jdee dat ik nu de keizersnede voor 100 ipv 99 procent 'verwerkt' heb, omdat op het moment zelf alles aan me voorbij ging.
    Het was zo gek, lekker nietsvermoedend op controle en binnen 2 uur na het zitten in de wachtkamer lag ik al op de uitslaapkamer met baby 2, wachtend op baby 1 die in nood was.
    Enige 'gekke' vond ik dat de ruggenprik bij haar in de ok gezet werd, bij mij was dat in een ander kamertje, alleen de anethesist en ik. Vriendlief mocht er niet bij... Is dat het verschil tussen gepland en spoed? Verder blij dat ik het gezien heb :D

TS wat vond je ervan?

4. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik vond het echt super mooi om te zien!

5. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Vond het tegenvallen!! Had veel meer verwacht, zoals de placenta en het hechten..
    Ook vond ik het raar dat de partner niks heeft mee gekeken.. vond ik juist fijn zodat ik alles kon vragen aan mijn man :)
    En echt natuurlijk was die niet want ze keken niet eens mee!
    Oh en dat drankje heb ik ook nooit gehad, beide keren niet!
    Wel vond ik het van de ruggeprik wel interessant!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vond het ook raar dat ze het langste deel van de operatie (placenta verwijderen en hechten) niet lieten zien.

Maar dat de man niet mee keek... tja, dat hangt van de kerel af.. die van mij gaat ook echt niet mee kijken denk ik... hoeft toch ook niet?
    We hebben op TV niet kunnen zien of ze het doek hebben laten zakken. Dat stuk lieten ze niet zien.. jammer maar misschien wilden ze dat niet. Gelukkig kon het kind wel snel bij mama... en dat is uiteindelijk het belangrijkste doel van de gentle.

7. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat van het hechten en de placenta had ik inderdaad ook wel willen zien. Jammer dat ze dat buiten beeld hebben gelaten.
    Ik vond het wel heftig om te zien. Ik was toen zelf zo emotioneel door de hele situatie (begon als bijna een thuisbevalling en dan eindigen in een spoedkeizersnede) dat dit me wel helpt net als foto's terugkijken. Heb wel even een traantje weggepinkt :(
    Wat ik denk ik het meest heb gemist is het zo snel aanleggen. Normaal deed het zh dat maar omdat het spoed was was de kamer niet warm genoeg en kon het dus niet :( dat raakte me wel.

Pff en die ruggenprik! Maar goed dat ik dat van tevoren niet wist :)

8. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij werd de ruggenprik ook in de OK gezet. Daar mocht mn man ook niet bij zijn. Die kwam pas toen de operatie ging beginnen.

Zo'n drankje heb ik ook niet gehad :)

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bij operatie live laten ze nooit de hele operatie zien. Daar gaat het ook niet om bij dat programma.

Ik denk dat ze deels een keuze maken uit de belangrijkste zaken... de meest bloederige zaken liever achterwege laten... wellicht rekening houden met wat de patiënte niet wil laten zien en wellicht nog wel meer.
    Ik denk dat veel mensen dat placentagebeuren vies vinden, dat het daarom wellicht achterwege gelaten is. En hechten kun je in andere ziekenhuisprogramma's genoeg zien.

Ik moet het nog kijken trouwens... ik heb het opgenomen.

10. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik vond het heel interessant om te zien. Had alleen achteraf de ruggenprik niet willen zien, denk dat ik echt heel hard ga huilen als ik die zou moeten bij een eventuele keizersnede, brrrrr.

En ik zou het hetzelfde doen als zij, man lekker bij mij achter het doek en wachten tot we de baby te zien krijgen. Hij zou echt niet willen kijken naar hoe ik open gesneden word :p

Deel Deze Pagina