Hechten knip na de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tulpenbol, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hier niets gevoeld van het inscheuren. Was bijna helemaal uitgescheurd tot aan de anus. Ze hebben me verdoofd en bij mn vagina voelde ik t hechten niet heel erg. Slechts kleine prikjes niet pijnlijk. Helaas richting anus wel pijnlijk omdat ze daar niet kunnen verdoven (je snapt al waarom denk ik:))
    Daar vond ik t wel vervelend/pijnlijk. Maar het gevoel werd een beetje versterkt omdat je na de bevalling zoiets hebt van blijf van me af daar beneden haha.
    Ik heb overigens helemaal geen last van het herstel gehad. Ik denk dat sommige daar meer last van hebben dan het moment van hechten zelf.

2. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier bij de eerste heel erg gescheurd en veel hechtingen gekregen. Niks van gevoeld. Ze hebben t verdooft met een prik. Bij de tweede had ik maar twee hechtingen, heb deze zonder verdoving laten zetten omdat t er maar twee waren. Deze twee waren wel gevoelig maar goed te doen.

3. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Hier een knip gehad en ingescheurd, het was een mooie puzzel zoals de gynaecoloog zei. Ik vond het vooral ongemakkelijk dat ik in de beugels moest liggen. M'n staartbotje deed zeer en dat ligt dan niet gemakkelijk. Ik ben in Duitsland bevallen en daar werden mij na de bevalling arnicakorreltjes gegeven tegen de zwelling. Was dan ook zo van mijn beursigheid af. In Nederland kan je ze ook krijgen, maar de meeste mensen kennen wel de arnicazalf voor verstuikingen of kleine verwondingen.

4. Twinkle78

Twinkle78 Actief lid

14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niks gevoeld van het hechten. Heb geen knip gehad maar van voor naar achter uitgescheurd. Het enige vervelende prikje was bij de anus. Maar vergeleken bij de bevalling viel dat 100% mee.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier bij de oudste een beetje ingescheurd, niks van gevoeld.
    Van het zetten van de verdoving dus wel. Dat deed echt gemeen zeer. Ging wel een flinke lading in want van het hechten niks gevoeld. Was een beetje lastig ingescheurd volgens de gyn. Geen idee verder hoe, had niet de behoefde om te kijken ofzo.
    Met het herstel geen centje pijn gehad. Op dag vijf een beetje trekkerig gevoel. Bleek 1 hechting niet helemaal goed op te lossen. Die heeft de kraamhulp doorgeknipt (pijnloos) en weg was dat gevoel.

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb niet zo veel hechtingen gehad, maar wel verdoofd. Heb er niks van gevoeld tijdens het zetten. Maar toen het uitgewerkt was en ik moest niezen of hoesten..... Soms was lachen al behoorlijk irritant.

7. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de knip wel gevoeld ! Want deze werd niet in een wee gezet.
    Hechten was erg pijnlijk ( langer dan 1.5 uur gehecht) En ongeveer 10 verdovingsprikjes gehad!

Maar dat hoeft de volgende keer niet zo te zijn he !

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.743
    7.507
    113
    Vrouw
    bij de 2e heb ik arnica-druppels genomen. ben begonnen op het moment dat het begon te rommelen. ik ben ervan overtuigd dat dit zeker geholpen heeft bij mijn herstel. van de bijna totaal ruptuur heb ik nauwelijks tot geen last gehad en ook geen beurs gevoel.

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Bij de eerste een knip gehad en bij de 2de gescheurd. Van beide heb ik nix gevoeld. Het knippen doen ze telkens tijdens een wee en die zijn pijnlijker dan de knip :) bij de knip hebben ze me niet verdoofd om mij te hechten, de tranen liepen over men wangen, was ook een grote knip dus heeft lang geduurd, was echt boos omdat de gyn me niet verdoofd had! Ze had het ook veel te strak aangetrokken al die draadjes, was een opluchting toen ze eruit mochten! Bij de scheur hebben ze me wel verdoofd voor ze begonnen met hechten. Hier dus enkel het gekke gevoel gehad van een naald dat erin ging maar geen pijn! Was ook maar 1 draadje en daarna hier ook geen last van gehad. Stiekem hoop ik dat bij nr 3 geen knip nodig is en scheuren ook niet omdat bij de 2de ook al maar een heel klein scheurtje was.
    Ik zou hier niet te veel schrik voor hebben. Normaal verdoven ze je of je bent nog onder invloed van de epidurale.

10. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Bij de eerste een knip die ik niet gevoeld heb. Maar volgens mij kreeg ik een verdoving voordat ze de knip deed. Het hechten ging met verdoving.
    Ik voelde er dus niets van.
    Het genezingsproces was wel echt vreselijk! Bevallen vond ik beter te doen. Het deed me echt pijn en mede daardoor geen fijne kraamtijd gehad.

Bij nr 2 wilde ik daarom echt geen knip. Ik had een klein scheurtje dat gehecht werd met een spray verdoving. Geen pijn gehad. Ook niet erna.

Je kan denk ik beter scheuren dan een knip krijgen.

11. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Mijn verloskundige (cwz Nijmegen) vertelde dat ze tegenwoordig bij hen niet meer knippen of hechten zonder verdoving. Heb dus van beiden echt niets gevoeld. Op dag 5 en 6 na de bevalling begonnen de hechtingen een beetje te trekken, maar ook dit was snel weer over.

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Van de knip niks gevoeld. Maar dat hechten.... 45 min lang gigantische pijn geleden, ik vond die 45 min hechten even erg als mijn 23 uur durende bevalling! Iedereen zei zodra de baby op je borst ligt vergeet je dat, nou mooi niet dus! Ik heb niet genoten van die eerste 45 min. Integendeel.

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wow, ik snap dus echt niet dat zoveel vrouwen zonder (goed werkende) verdoving worden gehecht :(:(. Je hebt er al zo'n pijnlijke rit op zitten, waardoor je extra gevoelig bent voor pijn-waarom dan in hemelsnaam niet gewoon even goed verdoven? Is toch een kleine moeite neem ik aan? Voor de meeste lullige hechtinkjes in veel minder gevoelige lichaamsdelen worden ook gewoon verdovingen gezet... En dan lees ik hier verhalen over 45 minuten pijn. Belachelijk!

Na mn eerste had ik een klein scheurtje, waar twee hechtinkjes in moesten, maar zelfs daar ben ik voor verdoofd.

14. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Het scheuren heb ik niet gevoeld.
    Toen ze ging hechten heeft ze het verdoofd.
    Je voelde nog wel wat.lekker is anders maar echt pijn deed het niet.vond de weeën storm daarvoor pijnlijker

15. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik vind het ook zo bijzonder dat er aangegeven wordt dat verdoven geen zin heeft door verloskundign en artsen. Kunnen ze dan niet een poging wagen? Zoals iemand eerder al schrijft krijg je op een SEH voor minder al een verdoving. Soms wordt een hechting zonder verdoving gedaan, maar dat zijn dan twee prikken die niet opwegen tegen die verdoving. En altijd in overleg met de patient.
    Ik zou wel eens willen weten waar het mee te maken heeft, tuurlijk zal je in een mja behoorlijk gehavend gebied ook aardig wat prikken moeten zetten maar als erna netjes gehecht kan worden zonder dat een patient beweegt lijkt me dat wel beter.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bij de 1e een scheurtje in mijn schaamlip, maar vond het prima te doen zonder verdoving. Beetje prikkend, maar echt niet pijnlijk. Nu is mijn pijngrens relatief hoog heb ik in de loop der jaren gemerkt, maar het stelde bij mij echt niet veel voor.

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Scheuren heb ik niet gemerkt en hechten heb ik een spuitje gekregen als verdoving. Kun je dus ook gewoon om vragen (ook als je thuis bevalt)

18. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    3x (thuis) bevallen, 3x gehecht (1e keer ruim 45 minuten, 2e en 3e keer max 10 minuten), 3x verdoofd en 3x geen pijn gehad (ook nog eens met 3 verschillende verloskundigen)!

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij beide bevallingen een klein beetje ingescheurd.
    beide keren werd ik eerst verdoofd voor ze gingen hechten.
    eerste keer heb ik er niks van gevoeld.
    2e keer heb ik toch echt veel pijn gehad ondanks de verdoving.
    tussen bevalling en hechten zat al wel wat tijd maar de verdovingsspuit was naar mijn idee met water gevuld.
    deed meer pijn dan het staan van het hoofdje.
    moest me heel erg in bedwang houden om mijn voet niet in het gezicht van de vk te planten..;)

20. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Dit is niet helemaal waar....De knip idd niks van gemerkt maar met hechten kunnen ze niet alles verdoven. Wat een hel dat hechten! Gelukkige bij de tweede niet gehoeven.

Deel Deze Pagina