Hechten.

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 20 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babsje

babsje Lid

27 apr 2006
    9
    0
    0
    Telefoniste/receptioniste
    Den Haag
    HAHAHAHAHAHAHA, ik lig echt in een "scheur"!

Dingen die tijdens een bevalling gebeuren, moeten gebeuren, alles komt uiteindelijk ten goede aan jou en je kindje.

Het heeft geen zin om te vragen of het pijn doet en eng is, hetzelfde is de vraag hoe weeën voelen, voor iedereen is het verschillend, de één vergeet het nooit meer en de ander vond het een peulenschil....

Gewoon genieten van de zwangerschap, misschien iets minder tijdens de bevalling en daarna volop genieten van je kindje! :p

groetjes,

Babsje (mama van 3)

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook en knip gehad omdat mijn dochtertje met de vacuumpomp is gehaald. Heb er niks van gevoeld.
    Ook van het hechten (met verdoving) heb ik niets van gevoeld!

3. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Nou ik kan wel zeggen ben blij als ik in een roes mag raken. Tuurlijk wat gebeuren moet moet gebeuren, maar er komen wel heel wat gevoelens bij kijken. Heb er bewust voor gekozen, aar het blijft eng. Hopelijk kan ik straks zeggen dat het is meegevallen!

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben op 2 plekken ingescheurd.
    En ik kan je vertellen, ik voelde het goed.

van het hechten heb ik niet veel meegekregen, maar de dagen erna alsje moet plassen ... dat was nou niet echt een fijn gevoel zeg..
    Ik had nog urineweg infectie ook .. jippie

5. babsje

babsje Lid

27 apr 2006
    9
    0
    0
    Telefoniste/receptioniste
    Den Haag
    Sylvie, tja, dan zit alles tegen ook, he?
    Is verder alles goed gegaan?
    Mooi kindje hoor, gefeliciteerd!

groet,

Barbie

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb een flinke knip gehad, omdat Ewout niet echt wilde indalen is hij met een vakuum gehaalt uit eindelijk. Van de knip zelf heb ik niets gevoeld. Wel van de prikjes ervoor om het te verdoven. Van het hechten heb ik wel wat gevoeld maar niet zo heel veel omdat hij me opnieuw heeft verdooft en die verdoving nog niet helemaal was ingewerkt volgens mij.
    Na die tijd heb ik er het meeste last van gehad. De hechtingen trokken heel erg en ik kon bijna 2 weken niet zitten. Ijs compressen hielpen enorm en ik heb Lidocanine zalf gekregen omdat ik er zoveel last van had. Dat was ook erg lekker omdat het een beetje verdoofde.

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    JA verder is het wel aardig gegaan.
    Ben alleen 52 uur bezig geweest met de bevalling.
    Maar dat vergeet je gelijk weer als je je kleintje op je buik krijgt hoor.

8. Niet meer actief

haha.. nou 1 voordeel is dat je het niet ziet als het nodig is..

Maar ik ben gescheurd en had 4 hechtingen. Het scheuren heb ik niet gevoeld eigenlijk. Het hechten ook niet, nou ja.. behalve die ene (had er 4 nodig) die ze niet verdoofd had. De gyn kon kiezen, of opnieuw verdoven of haar hoofd tussen mijn benen geplet.. Ik geloof dat zij de weg van de minste weerstand heeft gekozen en werd ik ook voor die ene verdoofd.

Het ergste zijn de gewone weeën en de persweeën als je niet mag persen, maar als jij mag persen meid...Nou geloof.. het kan jou geen bal schelen wie er in de kamer staat, of je het hele matje ondergescheten hebt of dat je scheurt. Dat kind mot eruit.. ! Dat is wat je denkt!

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi Tesse,
    Bij de gym hebben we geleerd, dat ze beter een knip kunnen zetten
    (als je uitscheurt, en dit gebeurd bij het dunste gedeelte
    dus de anus, ) en als dat gebeurt moet je worden gehecht in het
    ziekenhuis, als het goed is voel je er niks van,
    ze doen dit tijdens een wee, en de huid staat dan zo strak dat er geen bloed meer doorstroomt.
    Toch waren er wel een aantal dames die angstig keken, toen dit werd verteld.

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik vind het ook niet echt lekker allemaal. :S

11. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    ik ben tijdens mijn bevallen twee keer ingeknipt, ja het is niet echt lekker gevoel moet ik je zeggen. Maar tijdens het knippen voelde ik niets. Het hechten was wat minder prettig. De hechtingen daarna vondt ik verschikkelijk ik had er 12. Maar als je kan bevallen kun je knippen en hechten ook wel aan hoor!

12. mirjam22

mirjam22 Lid

25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    inscheuren voorkomen ze idd meestal door in te knippen, ik ben ook ingeknipt daar voelde ik eigenlijk weinig van maar hechten :( :( dat was echt pijnlijk..

13. Yasmin

Yasmin Lid

2 jun 2006
    15
    0
    0
    AMSTERDAM
    Raar is dat hoor, ik had dat ook was erg bang om te bevallen vooral, in het ziekenhuis hoopte dat ik thuis kon bevallen helaas werd ik ingeleid.Maar het ergste vond ik dat geknip gedoe was zooooo bang dat ik ingeknipt zou worden.Mijn eerste is met de vakum geboren ging niet meer goed met zijn hartritme had het te benauwd.Had niet eens persdrang en plotseling gingen ze actie ondernemen zo snel allemaal ik had nog niets in de gaten en toen zag ik die vakumapparaat dacht shit ook dat nog.Toen werd ik snel geknipt ik was zo bang maar heb helemaal niets gevoeld echt waar ik had 18 hechtingen maar smeekte voor alle zekerheid voor een 2de verdoving.Ook niets van gevoeld ik werd van binnen gehecht zodat je van de buitenkant niets kon zien alleen een dikke blauwe plek en die hechtingen losten later van zelf op.En bij mijn 2 de bavalling werd ik weer ingeleid maar kon gelukkig persen alles ging normaal maar het hoofdje kwam er maar niet uit dus ik deze keer smeken van knip dan knip dan.Grappig want ik was altijd zooo bang voor het knippen en hechten dus het viel reuze mee

14. Esdepes

Esdepes Actief lid

6 jun 2006
    150
    0
    0
    Mijn vriend wil ook heel graag een baby, ik wilde dat ook altijd erg graag. Maar ik ben doodsbang voor de bevalling, inknippen, scheuren, totaal rupturen.. help help.

15. Niet meer actief

Misschien moet je dan even wachten, want 1 van de dingen zul je ongetwijfeld moeten ondergaan! Ik kan je vertellen dat het geen ooievaar is die het je komt brengen..hihi

16. Esdepes

Esdepes Actief lid

6 jun 2006
    150
    0
    0
    Ja maar wachten maakt het niet anders, want dat zal altijd zo blijven.... wanneer zullen ze toch eens makkelijker worden in nederland met pijnbestrijding...

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou het niet anders willen, zou echt geen pijnbestrijding willen, zou dan echt het idee hebben dat ik er niks voor over heb, tis een harde waarheid dat het zeer doet, maar dat is juist het mooie ervan dat je als vrouw zijnde zoveel oerkracht hebt om dat te doorstaan.... :D

er zijn tal van landen waarbij het normaal is om gewoon van quit af aan pijnbestijding te geven, dat vindt ik echt waardeloos alsof je de pijn er niet voor over hebt, en dat inknippen dat gaat tijdens een wee daar heb je echt geen erg in, die pijn hoort er nou eenmaal bij en als je eenmaal bezig bent tja voor je het weet heb je het wondertje in je handen en zou je het zo weer overdoen.. ;)

18. Yasmin

Yasmin Lid

2 jun 2006
    15
    0
    0
    AMSTERDAM
    Hoi

Ben het wel met je eens smoekie maar,het moet wel allemaal vanzelf gebeuren ik bedoel ben 2 keer ingeleid met infuus was bijna 43 weken mijn vliezen zijn nooit spontaan vanzelf gebroken hebben ze voor me gedaan.En in verband met de drukte in de afdeling gingen ze de pomp zo hoog zetten dat ik hevigere weeen zou krijgen en sneller zou bevallen.In een piepkleine kamer zat ik vast aan draden kon nog wel effe staan maar niet lopen.Wou zo graag thuis bevallen eerste is in 4 uur geboren tweede 5 uur.Bij de eerste had ik ook geen persdrang knippen vacum hechten heb ik ook gehad.Maar de ergste is gewoon die weeen je kan ze niet eens opvangen zoooo hevig.Ik kan behoorlijk tegen pijn maar bij mijn 2de bevalling begon ik gewoon te schreeuwen om een keizersnee.Toen kreeg ik heel snel een prik want de pijn was gewoon niet beschrijven net een hele hevige wee die maar niet wil weggaan.Nou ze waren te laat met die prik na 3 keer persen ofzo kwam mijn tweede wondertje eruit.Nooit geweten dat zo een prik pijn zou doen die plek is 3 weken blauw gebleven was een soort coctail ofzo waar je doezelig van werd.Nou doezelig werd ik zeker ik vond mezelf grappig praten alles echt heel slow motion.Later ben je het allemaal wel vergeten en lach je er wel om maar inleiden is niet leuk....

groetjes

Deel Deze Pagina