Mijn zoontje van 11 maanden huilt al de hele nacht, sinds gisterenavond 22.15, na zijn laatste fles. Hij raakte eerst helemaal overstuur en ik kon hem echt nergens mee troosten. Van alles geprobeerd; geen trek meer, njet te warm en niet te koud, uiteindelijk naar beneden gegaan omdat mijn man vandaag een belangrijke keuring heeft dus die had zijn slaap hard nodig. Beneden van alles geprobeerd maar zoontje werd niet rustig, uiteindelijk op de bank gaan liggen en babytv opgezet (tegen al mn principes in maar wist het ook niet meer anders) en na heel wat gejengel is hij in slaap gevallen. In bed gelegd, half uur later precies hetzelfde verhaal weer. Dit keer werd hij na een kleine fles en 2 uur in de draagzak rondjes gelopen te hebben, stil en viel in slaap. Hij kwijlt al een tijdje veel dus ik vermoedde al dat er tandjes of kiesjes zouden komen. De voorste 8 heeft hij al dus het zou wel vroeg zijn die kiesjes maar goed je weet het niet.. nu rook ik vannacht dat hij niet zo lekker uit zijn mondje ruikt dus ik dacht ah, misschien komen ze dan nu door.. dus toen hij na een paar minuten nadat ik hem vanuit de draagzak in bed had gelegd, weer krijsend wakker werd, heb ik zo goed en zo kwaad als t kon tandgel opgesmeerd en een zetpil gegeven. Hij laat het bijna niet toe dat ik in zijn mondje kom met mijn vingers dus kan ook lastig voelen. Voel nu iig niks bijzonders maar kan dus dat het er wel zit. Hierna is hij in mijn armen in slaap gevallen maar schrok wel steeds wakker. Hij sliep dan wel weer door. In bed gelegd en toen heeft hij geslapen van half 4 tot half 6 en daarna weer hetzelfde liedje. En ik kan hem gewoon echt niet troosten, hij is zo verdrietig. Nu maar weer beneden en een bordje pap aangeboden maar hii wil niet. Hij is zo net weer tegen mij aan in slaap gevallen en schrikt weer steeds met zijn hele lichaampje. Ik ben inmiddels ook helemaal op en ik weet niet wat ik moet doen. Kunnen dit idd kiesjes zijj of lijkt het op iets anders? Moet ik naar de huisarts? Ik vind het zo zielig hij is zo ontzettend verdrietig.. Hij heeft dus sinds 22.15 2x 100ml gedronken. Waar ik ook aan heb gedacht is dat hij misschien reageert op andere flesvoeding.. we zijn net overgestapt op ah biologisch, maar het lijkt niet alsof hij buikpijn heeft ofzo. Ga voor de zekerheid straks maar weer nutrilon halen Hij heeft geen koorts Hij is verkouden, al wel aan de betere hand. Bedje staat een stukje omhoog bij het hoofdeinde en we gebruiken neusspray Sorry voor het ontzettend lange verhaal...
War vervelend zeg. Het kan inderdaad zijn dat hij moet wennen san de voeding, of misschien een klein griepje onder de leden. Ik hoop dat hij snel opknapt. Over de Ha bellen ik zeg altijd bij twijfel gewoon bellen.
Wat ik me ook nog bedenk, heeft hij het misschien niet koud? Ik weet natuurlijk niet hoe warm de kamer is en met wat hij allemaal aan slaapt maar als het bij ons op de kamer 16-17 graden is wordt meneer ook wakker.
Heeft hij geen oorontsteking? Misschien wrijft hij niet over de oortjes maar dit kan natuurlijk ook pijn gaan doen in holtes en kaken. Zou even se huisarts bellen in jouw geval.
Doet mij inderdaad ook aan de oortjes denken. Maar de nieuwe voeding zou ook kunnen, vanaf 1 jaar mogen ze gewone koemelk drinken. Misschien is het verstandiger om daar naar over te stappen ipv nog een andere soort flesvoeding
Ik zou gewoon even de ha bellen. Dit is wel heel erg ja. Misschien toch last van keel of oren. Dan doet drinken ook zeer. Sterkte, hopelijk is het snel over.
Ja heb nu toch maar even gebeld en we kunnen over wen half uurtje al terecht. Hoort bij oorontsteking geen koorts? Want dat dacht ik en omdat hij dat niet heeft leek oorontsteking me uitgesloten.. Zetpil heb ik idd geprobeerd en toen heeft hij heel even geslapen, maar ook niet lang. Denk wel dat het geholpen heeft. Te koud denk ik niet, hij voelde gewoon goed en toen ik heb temperatuurde voor de zekerheid was zijn temp 37.1. Wb de voeding: hij kreeg sinds een maand nutrilon, daarvoor altijd bv en nutrilon daar deed hij het gewoon goed op, maar omdar ik de bio voeding zag dacht ik dat is misschien wel beter. Maar hij heeft nu 3 flesjes met deze voeding gehad, dan zal terug switchen niet zo'n probleem zijn toch? Nu al overgaan op normale melk lijkt zo'n grote stap.. hoe doe ik dat dan? Ook opwarmen?
Dan zou ik liever terug gaan naar de voeding die je had en niet weer iets nieuws introduceren. Fijn dat je zo snel bij de HA terecht kunt!
Ja ik heb nu weer gewoon nutrilon gehaald en geef m vanaf nu niks anders meer tot hij van de poedermelk af is. Oorontsteking is uitgesloten. Wat het wel is kon de ha ook niet zeggen. Misschien kiesjes, misschien iets anders.. hebben we wat aan
Wat betreft het overstappen op gewone melk, wij hebben het steeds stapje voor stapje gedaan. BV 150/5 flesvoeding en 30ml gewone melk. Gaat het goed dan 120/4 flesvoeding en 60ml melk Enz... 😉
En dan bij elkaar in het flesje, gemengd? Of apart van elkaar? Ik heb me daar echt nog helemaal niet in verdiept hoor dus wat je nu zegt is echt nieuw voor me
Hoop het ook.. het inslapen bij zijn slaapjes overdag is in ieder geval nog niet hoe het moet zijn. Weer overstuur dus heb mezelf maar weer als kussen ter beschikking gesteld, haha. Helemaal niet erg hoor, lekker knuffelen, alleen zo zielig dat er blijkbaar echt iets niet lekker zit
Dan doe je het samen in een fles Wij zijn in 1x overgestap maar onze dochter was erg makkelijk met voeding. Wel warmden we de melk altijd op
Ach wat vervelend. Ik hoop dat het snel over is. Kan je verder geen tips meer geven. Misschien toch tandjes, maar dan verwacht je wel rode billen en kwijlen. Ik hop dat het vannacht beter gaat. Heel veel sterkte. Laat even weten hoe het ging morgen!
Gemengd ☺️ Wij zijn eerst ook in 1x overgestapt maar onze dochter kreeg toen ontzettende diarree. Dus toen stap voor stap binnen 1,5 week overgestapt.
Het kan zijndat hij wat onder de leden heeft maar net zo goed de voeding als en sprong. Hoe gaat het nu me hem? Normale koemelk gaven we een beetje in een tuitbeker en daarna kreeg hij zijn eigen melk, duurde een paar weken, lekker rustig aan en met 1 jaar was hij over. Hij drinkt het nog steeds graag (2.5)
Vervelend he als je kleintje zo overstuur is. Mijn dochter had ook wel zulke nachten toen ze kiezen kreeg. Ze was wel iets ouder, maar goed dat verschilt natuurlijk per kind! Hopelijk knapt hij snel op
Het is gelukkig bij 1 nacht gebleven, hij lijkt nu netgens meer last van te hebben en is gewoon weer mn vrolijke ventje. Gelukkig maar, maar wat het dan was..... ik zal het waarschijnlijk nooit weten Bedankt in ieder geval allemaal voor het meedenken en ook bedankt voor de tips over het introduceren van koemelk! Ga ik zeker wat aan hebben binnenkort