hoi allemaal ik ben op zoek naar tips en advies voor onze dochter van 3.5 maand. Ze slaapt overdag vrijwel niet en gaat vrijwel steeds als ze alleen ligt huilen ook als ze niet moe is. ze slaapt alleen in aan de borst, vaak na een half uur. omdat ik nog een kindje van 3 heb rond lopen is dit niet te doen. nu zit ik de hele dag met haar in de armen omdat ze anders gaat huilen. een speen wil ze niet, ik heb al verschillende merken geprobeerd. nu zitten we in een soort patroon dat ze tegen 17u is uitgeput en ik zodra mn vriend thuis is met haar naar boven ga, en hij blijft beneden met onze zoon. na veel onrust valt ze dan aan de borst uiteindelijk in slaap en dan leg ik haar over in haar bedje. in de kinderwagen slaapt ze soms, maar zodra je stil staat wordt ze wakker. in de draagzak verzet ze zich veelal (ik heb een ringsling en marsupi geprobeerd). heeft iemand wat tips? ik weet het zo onderhand niet meer.
Let je goed op vermoeidheids signalen? Onze dochter is ook bijna 3,5 maand en is ongeveer 1,5 uur per keer wakker. Bij de eerste tekenen leg ik haar boven in haar wiegje. Als ik haar te lang beneden hou is ze te moe om in slaap te vallen en raakt dan helemaal overstuur.
daar twijfel ik soms aan. in het begin legde ik haar weg zodra ik de eerste gaap zag of hoofdje wegdraaide. omdat dit niks uit haalde ben ik de tijd in de gaten gaan houden, ervan uitgaande dat ze ongeveer 1.5 tot 2 uur aaneengesloten wakker zou kunnen zijn. maar wel een goede opmerking, misschien dat ik toch signalen mis en ze dan al te moe is?
Dat was hier wel het geval. Ik hou nu max 1,5 uur aan. Als ik de signalen niet zie dan doe ik haar na 1,5 uur sowieso in bed. Het was echt even doorbijten hoor maar ze heeft nu heel goed in de gaten dat de wieg slapen betekend
Geen advies maar wel herkenning.. Zl (ook bijna 3.5 maand) valt eigenlijk alleen aan de borst in slaap, en slaapt dan meestal niet langer dan 45 minuten. S' avonds geen problemen (even voor 20.00 voeden in bed, daarna slapend over naar wieg). Als ik hem overdag in zijn eigen bedje leg raakt hij volledig over de zeik. Kan een uur bezig zijn met drama, om hem een uur te laten slapen. Dus, als iemand nog tips heeft zijn deze van harte welkom.
heel herkenbaar....Ik kon mijn zoontje ook niet wakker in bed leggen...hij had ons nodig om in slaap te vallen en dat hebben wij hem ook zo 'aangeleerd' door hem steeds in slaap te wiegen. Het werd steeds erger...hij sliep op een gegeven moment nog maar 3 keer 10 minuten per dag en was geheel oververmoeid en huilde de hele dag. Ik ben toen de ria-blom-methode gaan proberen (zonder inbakeren) Dit was de eerste 2 slaapjes nog moeilijk maar sindsdien slaapt hij weer beter en kan ik hem gewoon wakker in bed leggen (inderdaad zo'n 1,5 uur nadat hij wakker is) Hij slaapt weliswaar niet langer dan 45 minuten per keer maar met 4 keer 45 minuten komt hij toch overdag op zo'n 3 uur en heb ik een heel ander kind. Hij is veel blijer, uitgerust en huilt ook veel minder. Ik weet dat er veel mensen tegen de methode zijn omdat ze hun kindje niet willen laten huilen...dat is ieder voor zich. Maar ik persoonlijk vind een kindje dat oververmoeid is een stuk erger.... en die van mij huilt nu soms nog even een paar minuutjes als ik hem in bed lig maar dat is alles Je moet natuurlijk zelf kijken wat het beste bij jou past, maar bij mij is dit een goede oplossing geweest. Succes!!