Ik weet niet of ik het aan de goede persoon vraag. Ik heb in het ziekenhuis gelegen ivm zwangerschapsvergiftiging. Onze kleine man lag door vroeggeboorte op een andere afdeling . Ik heb de eerste drie dagen hem niet zoveel bij me gehad omdat ik zelf nog zo ziek was. Ik moest met mijn bed naar hem toe. Nu lees ik overal dat die eerste dagen zo belangrijk zijn voor de hechting van mijn kindje. Ik maak me nu echt zorgen hierover, terwijl hij het nu ( 6 weken oud) heel erg goed doet. Borstvoeding lukt hem ook niet omdat hij eerst zo klein was en nu omdat hij ook meer gewend is aan de fles. Ik had deze dingen allemaal anders bedacht van de voren. Ik hoop maar dat onze kleine man hier later geen last van gaat krijgen. Kunt u hier meer over vertellen?
Hoi hoi, Ik begrijp je bezorgdheid, maar ik wil die wel wegnemen. Het is immers door invloeden van buitenaf dat je de eerste dagen niet bij je kindje kon zijn. Je hebt nog een heel leven voor de boeg. Zoveel tijd nog voor hechting tussen jullie. Kroel en knuffel en praat lekker met je mannetje. Bloot op bloot kan ook nu nog hè. .. niet alleen voor mama maar ook voor de papa. Alle nieuwe ouders maken zich zorgen, dat is helemaal normaal. Bespreek dit ook gerust bij het consultatiebureau. Groetjes Adrienne