Hallo dames, Ons meisje is 1 jaar maar slaapt nog niet door. Ze word om de haverklap wakker en blijft huilen totdat ze wat melk krijgt en het vervelende is nog ze neemt maar paar slokjes en dan gaat ze weer verder slapen. Ze is geen makkelijker drinker ook overdag drinkt ze weinig bied haar steeds aan ook staat er een tuit/rietjesbeker in de kamer die ze kan pakken. Iemand tips wat we kunnen doen? Water hebben we ook al geprobeerd ze eet overdag prima.
Ik zou persoonlijk stoppen met drinken geven. Even naar haar toe, aai overde bol en zeggen dat ze moet slapen. Zal ze niet meteen leuk vinden en ze zal wel ff huilen maar ik zou haar toch leren dat ze 's nachts moet slapen....
Wat lastig heej,zo kom je zelf ook niet aan je rust... Ik ben altijd met mn zoon mee gegaan en heb hem gegeven waar hij om vroeg. ( is nu 15 maand en slaapt nu af en toe door, een goede nacht is van half tien tot zes..., slaapt vaak in ons bed,ledikant nu op onze kamer, kan hem af en toe slapend overleggen, afijn,is een ander verhaal) Geen drinken geven (= geen aandacht) resulteerde in veel verdriet. Uiteindelijk lukt t wel om water te geven ipv melk. Soms wat lauw water. Ikmpak mn zoon overdag weleens op en bied hem dan de fles aan met drinken, drinkt dan soms best veel ( voor zijn doen dan, 100cc) Ik heb t idee dat hij met de rietjesbeker niet altijd voldoende krijgt, misschien is dat bij jouw kindje ook zo? Ik ben er altijd luchtig mee om blijven gaan en kruip overdag ook weleens even op bed tijdens t slaapje... Hou vol! Heb niet echt tips,maar je bent niet de enige. Iedereen bij mij in de buurt verteld alleen maar over hun kinderen die de klok rondslapen enzo.....
Ons zoontje is nu bijna een jaar en slaapt redelijk goed door. Wij geven hem rond 20.30 uur zijn laatste flesje (180 ml), op zijn kamer. Rustig in het donker met muziekje en lichtgevende sterrenhemel. Bij bijna leeg flesje leggen we hem rustig, heel voorzichtig, met flesje in zijn mond , in zijn bedje en laten hem daar de laatste slokjes drinken. Daarna hup de speen erin en hij slaapt. Meestal wordt hij dan rond 5.00 en soms 7.00 uur wakker. We hebben geprobeerd er een ritueel van te maken. Zo weet hij ook wat hem te wachten staan. In het begin heeft hij ook weleens gehuild hoor. De eerste keren gegaan om gerust te stellen maar niet om nog drinken te geven. Daarna ging het steeds beter. Uiteraard moet ze er ook aan wennen dat je eventueel geen drinken meer komt brengen. Maarja ieder kindje is natuurlijk ook anders. Succes
Mijn tip; Inversteren in het zelf leren in slaap te vallen. Ieder kind is anders & ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dát het geweest is maar wij hebben onze dochter vanaf het begin altijd moe maar wakker in bed gelegd met als resultaat dat ze met haar bijna 5 maand al doorslaapt van 19:00 u tot 07:00 u en ook zeer gemakkelijk zelf in slaap valt.. (Beetje jengelen en met speentje binnen 10 min) Ze wordt 's avond/'s nachts nog wel eens wakker maar valt vrijwel altijd zelf weer in slaap zonder dat ze ons nodig heeft (soms speentje geven). Mijn advies voor komende tijd; - reageren op het huilen - niet uit bed halen - geen flesje oid - lamp uit laten, aai over de bol, event. speentje en fluisterend duidelijk maken dat het nog bedtijd is. Succes, je zult een lange adem nodig hebben maar als je kindje ervaart dat je er wèl voor hem bent 's nachts als het nodig is (vertrouwen) en het hem lukt om zelf de slaap te vatten dan denk ik dat hij op den duur zijn ouders niet meer nodig heeft en met een gerust hard verder kan tukken Wij zijn niet van het laten huilen, reageren altijd! Ik heb het idee dat ze het vertrouwen dat we er wel zijn daardoor heeft ervaren.. Als madam wakker is ligt ze vaak eerst een poosje te spelen/kijken/kletsen!
Oja, de eerste paar x kan het bij hysterie misschien helpen om in de slaapkamer te blijven tot dat je kleintje wat rustiger is en bijna slaapt..
Krijgt ze ook nog een fles voor ze naar bed gaat? En hoe laat krijgt ze dan een fles en gaat ze naar bed? Vermoeiend hè, die nachten. Hier gaat het juist beter sinds ze een jaar is. Fijn, nachten doorslapen
Hier ben ik het helemaal mee eens!!! Heb makkelijk praten, ons meisje sliep vanaf week vijf al door. Maar dit zijn wel de regels die wij hanteren als ze een onrustige periode heeft. Heel veel succes, is lastig, maar blijf dit volhouden en het komt echt goed!
Ze gaat eerst rustig in bad dan neem maak ik kamer donker klein lampje aan en dan bij me nemen om te drinken altijd zelfde ritueel.