Even advies gevraagd. Onze dochter is nu 4 maand en weegt 6.7 kilo. Ze krijgt 5 x 200 cc. Deze gaan met gemak op. In de middag slaapt ze vaak van 4 tot half 7 en moeten haar wakker maken voor de fles. Rond 8 uur gaat ze er weer in. Om 23 uur ook weer wakker maken. Gisteren moest ze van ver komen en dikke huil partij. Wel drinkt ze haar fles schoon op en komt in de ochtend weer tussen 6 en 7. Nu heb ik al gedacht aan laten liggen alleen denk dan dat ze in de nacht komt want die 200cc om 23 drinkt ze gewoon leeg. Hoe deden jullie dit? Vind het soms ook sneu haar weer wakker te maken. Maar grotere flessen overdag lijkt mij ook een plomp op de maag.
Wij maakten ons zoontje ook wakker savonds voor een fles maar met 4,5 maand had het geen invloed meer op of hij doorsliep of niet, werd even laat wakker smorgens. Nu doen we het savonds wel weer want zijn groei bleef achter.
Tussendoor een klein flesje zou kunnen alleen zit ze nu al aan de liter en mag niet meer. Misschien nog iets qua tijden of gewoon eens kijken wat er gebeurd wanneer we haar niet wakker maken.
Ik heb gehoord van het CB dat de "liter" achterhaald is. Onze man (5mnd, 8,5kilo) krijgt nu 35 schepjes per dag (165cc teveel)
Ik zou absoluut niet wakker maken. Of je wakker maakt of niet zal dat niets uitmaken in nacht mijn ervaring. Hier 6.7 kg-4.5mnd Ze krijgt 4 x 210/7 meer dan genoeg Ik vind ook dat je dochter te laat middagslaapje doet? Hier is dat 13.30-15.30/16.00 en naast dat nog eens 10.30-11.30 en 17.30-18.30 en nacht van 19.30-08.30
Wij moesten onze dochter op een gegeven moment ook wakker maken, maar zij dronk dan maar heel weinig. Toen hebben we eens gekeken wat er zou gebeuren als we haar lieten slapen en ze sliep door tot de volgende ochtend. Onze dochter was toen bijna 4 maand.
Ja hier slaapt ze vaak in de ochtend van ongeveer 8 tot 11. Dan de fles. Dan slaapt ze van half 12 tot 2 of half 3. Dan de fles rond half 3 en dan na 1.5 uur weer op bed rond 4 uur, half 5. Ze is dan gewoon erg moe en slaapt dan zo tot half 7. Moeten haar echt wakker maken. Van 2 uur in de middag tot 7 uur in de avond red ze echt niet. Wanneer we ze naar de opvang gaat halen wij haar daar om half 6 uit bed en ligt ze er thuis weer in om 7. Echt nog drie lange slaapjes overdag.
Mijn dochter kan echt niet zonder der fles vn 23uur. Als ik die weglaat komt ze ineens 2x 's nachts voor de fles. Overigens weegt zij met 4,5 maand 7,6 kilo. Je kan het altijd proberen en lukt het niet dan geef je em weer een tijdje en probeer je het nog een keer.