Hechting keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Damienne H, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damienne H

Damienne H Actief lid

11 aug 2008
    188
    0
    0
    Hallo Dames,

Wegens mijn extreme bekkenklachten heeft de orthopeet met de gyn besloten om met 38 weken een keizersnede uit te voeren uit voorzorg.

Nu maak ik me zorgen over het soort hechting en het litteken erna,
    graag zou ik van jullie meer informatie willen hierover,

welk soort hechting heb je gehad? (onderhuids of nietjes?)
    hoe zit het litteken er na een tijdje uit, het liefst met foto.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om de juiste keuze te maken m.b.t. de hechtingen, want ik mag kiezen tussen onderhuids hechten en nietjes.

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes
    Damienne

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Huh? Ik heb zowel onderhuids hechtingen gehad (voor de inwendige snee) als nietjes, voor de oppervlakkige snee. Nooit geweten dat je kon kiezen, aangezien je altijd 2 sneetjes krijgt.
    Het eruithalen van de nietjes deed best even pijn, dat was 10 dagen na de ks. Het litteken is niet echt mooi geworden, het is nu 2 jaar na de ks nog steeds een rode rand, een soort minivetrolletje zeg maar wat op je huid ligt.
    Gelukkig valt het door de plaats nauwelijks op, maar fraai is anders.

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Zover als ik weet heb ik beide gehad. Onderhuidse hechtingen voor de onderste lagen en bovenop krammetjes.
    Ik ben gezwollen, paars, blauw en groen geweest, maar nu is het een wit streepje. Het zit ongeveer een halve centimeter onder de haarlijn. In bikini zie je er niks van dus!

Het is op sommige plekken nog steeds gevoelloos. En er zit een deuk. Het litteken ligt iets meer naar binnen dan de rest van de venusheuvel. EN het is ongeveer 8 centimeter breed ofzo (maar ik had ook wel een erg klein kindje hoor).

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb 2 keizersnedes gehad en volgens mij alleen maar onderhuidse hechtingen? Ik hoefde iig niet terug om iets eruit te laten halen?
    Eerste wond was super geheeld. Tweede keer hebben ze praktisch helemaal de eerste snee gevolgd. Op een heel klein stukje zijn ze er af geweken en dat zie je alleen als je goed kijkt. Ik ben heel tevreden!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Damiene: ik heb nietjes gehad. Het eruit halen vond ik ook minder prettig, maar ik moet zeggen dat het mooi geheeld is. Ik had het nog aan mijn gyn gevraagd waarom ze dit zo deden (ik dacht dat het een beetje ouderwets was), maar die zei juist dat die nietjes een hele moderne techniek was en dat je daar mooiere littekens van kreeg.
    Ik heb nu even geen goed licht hier in huis, maar wil mijn litteken best een keer op de foto zetten.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik had volgens mij alleen onderhuidse hechtingen, er waren alleen draadjes te zien aan de uiteinden van het litteken. Er hoefde niets te worden weggehaald. Erg bijzonder dat zo'n wond eigenlijk gelijk helemaal dicht zit, na 24u ging de plakker eraf.

Het is nu na 15 maanden nog een deels rode iets dikkere streep, en deels een wit lijntje.

Als ze je de keuze geven, vertellen ze er dan niet bij wat voor- en nadelen zijn, zodat je tenminste kunt kiezen?

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik heb onderhuidse hechtingen. Heel netjes geheeld, gewoon een witte streep. Direct na het hechten durfde ik niet te kijken, maar mijn man zei dat het er echt niet eng uitzag. Ik heb dus toch gekeken en het zah eruit als een lange krabbel van een kat. Heel netjes dus.

8. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb alleen onderhuidse hechtingen! Is ontzettend netjes gedaan en je ziet alleen nog een vage streep zitten! Zal dr morgen eens een foto van maken voor je

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik had onderhuidse en krammetjes. Was doodsbang toen ze die krammetjes er na 4 dagen uit gingen halen maar ik heb geen last gehad. Je voelt het wel maar doet absoluut geen pijn. Maar goed... Ieder mens reageert hier anders op.
    Het litteken is nu een donker roze, wat verdikte streep en het voelt vaak niet lekker als ik zit. Een beetje het gevoel alsof je een broek aanhebt waarbij het stiek heel strak zit... De plek zelf is nagenoeg gevoelloos.

10. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Nietjes. Prima genezen. Baal alleen van m'n buikschort. Gatver wat vind ik dat lelijk. Als ons jongste kind 4 is komt er direct een buikhuidcorrectie. Dat is al besloten.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Hier precies zo

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb ook alleen onderhuidse hechtingen gehad. Er hoefde niets verwijderd te worden.
    Hier ook heel netjes geheeld. nu ik weer inverwachting ben, is ie wel ietse dikker.

13. Rono

Rono Niet meer actief

Ligt er aan per ziekenhuis, in tiel doen ze alleen onderhuidse hechting en in ede altijd met nietjes

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.330
    36.188
    113
    Ik heb 2 keizersnedes gehad en bij de eerste had ik ook nietjes, bij de tweede keer niet. Ik moet zeggen dat het herstel en de pijn van de buikwond veel sneller ging bij de tweede.

Ik wil deze keer dan ook geen nietjes, maar alleen onderhuidse hechtingen. Ik weet natuurlijk niet zeker dat het ermee te maken heeft, maar ik zou gaan voor de onderhuidse hechtingen.

Het eruit halen van de nietjes vond ik trouwens heel erg meevallen.

Het litteken (bij de tweede is dezelfde als de 1e gebruikt) zie je wel, maar valt niet op en zit zo laag dat je die toch eigenlijk niet ziet. Valt echt een stuk onder het randje van mijn onderbroek nog.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier 2x ks en 2x onderhuidse hechtingen. Je zag wel knoopjes, maar dat is zelf opgelost. Resultaat is nu een dikke lelijke rode streep. De eerste keer was het resultaat mooier.

16. miran336

miran336 Fanatiek lid

Hier ook 2 keizersnedes gehad en onderhuids gehecht, je moet de littekens echt zoeken... netjes gedaan.

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had nietjes. Is echt keurig gedaan en helemaal geen last van de wond. Het litteken zie je wel maar zit mooi onder het bikinibroekje verstopt. Is nog wat rood, maar dat stoort me niet. Ik ben heel tevreden over het resultaat. En het verwijderen van de nietjes stelt echt niks voor!

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik heb ook onderhuidse hechtingengehad. Pleister is er binnen een week afgehaald en toen was het alleen nog maar verder helen. Heb amper last gehad van de wond en ik was super lij dat er geen hechtingen uitgehaald hoefden te worden!

19. Onderhuids gehecht, netjes gedaan alleen mijn buik is ook superlelijk nu.. na deze zwangerschap ga ik ook sparen denk ik voor een ingreep.

Deel Deze Pagina