Ik ben vanaf een week of 8 eigenlijk steeds misselijker geworden en de afgelopen weken nog steeds. Ik had mijn hoop een beetje op die 12 weken grens gelegd, maar nu ben ik eigenlijk nog steeds elke dag misselijk en bijna dagelijks aan het spugen. Mijn VK was heel stellig in het vragen om medicijnen (moest ik echt meteen doen als het vervelend werd), maar ik ben daar zelf nogal terughoudend in. Ik las ergens iets over dat Emasefene (of zoiets) ook slecht kon zijn voor je concentratie ofzo, maar ik ben de hele dag alleen thuis met mijn dochtertje en werk ook aan huis met meer kinderen, 2 dagen in de week. Ik kan dus niet zomaar een beetje warrig/ongeconcentreerd achter een bureau duiken tijdens mijn werk. Vandaar mijn terughoudendheid w.b. die medicijnen. Maar ja, inmiddels toch al ruim 13 weken en nog steeds zo misselijk, en nu vraag ik me af of ik het niet toch moet gaan vragen bij de HA. Ik heb ook al gemberpillen geprobeerd, en ik drink al geen melk om het tegen te gaan (beiden leek even te werken, maar de laatste weken niet meer). Ik vind het spugen niet heel vervelend, maar ik ben eigenlijk de hele dag door aan het kokhalzen (van elk geurtje of vochtige lucht bij het douchen of de was) en bijna spugen, dus steeds gestressd richting wc met mijn kleine meisje erbij... Wat zou uw advies zijn? Toch medicijnen? Of niet vanwege het werk/de kinderen?
Hallo, Vervelend die misselijkheid. Hopelijk word het snel minder. Bij medicatie schrijven ze altijd bijwerkingen hoop, deze komen gelukkig niet bij iedereen voor. Emasefena mag je gewoon gebruiken. Groetjes Ineke
Bedankt! Ik wacht het toch nog even af, de laatste 2 dagen lijkt het beter. Wie weet is dat het begin van het einde van de misselijkheid!