hoi hoi ik had een vraagje over de wond van de keizersnee. ik ben inwendig gehecht of zoiets de hechting was oplosbaar en is zo goed als weg ook zitten er korstjes op de plek maar het lijkt wel of de wond steeds harder word en gevoeliger wanneer gaat dit over of moet ik hier nog iets mee. en ik en mijn vriend vroegen ons eigelijk best wel af een baarmoeder krimpt na de bevalling maar hoe hechten ze dat dan of word dat niet gehecht en hoe zit dat met de buikspieren? groetjes toetie
Hoihoi, De spieren proberen ze intact te laten de baarmoeder word inderdaad ook gehecht, de baarmoeder word wel kleiner na de bevalling maar niet zo snel dat ze daar geen tijd voor hebben dus ook in je baarmoeder zitten hechtingen. De wond word harder omdat het littekenweefel vormd, dit word weer soepeler maar dat kan even duren, wat je evt kan doen is met calendulacreme de wond masseren, dat helpt het litteken soepel te blijven. Smeer het alleen als de wond helemaal dicht is! Word het litteken dikker of gaat het rood kleuren dan moet je er even naar laten kijken. Imke